Opis:PKD 73.1 obejmuje szerokie spektrum działań związanych z reklamą i promocją,...mających na celu zwiększenie świadomości marki i przyciągnięcie klientów. Do głównych działań zalicza się projektowanie i realizowanie kampanii reklamowych we wszystkich mediach, od drukowanych i radiowych po telewizyjne i internetowe. Poza tym, obejmuje to także projektowanie reklam zewnętrznych, takich jak bilbordy, panele i reklamy na pojazdach. Ważnym elementem tej działalności jest również dystrybucja materiałów reklamowych i próbek, tworzenie stoisk oraz miejsc wystawowych. Działy specjalizujące się w pośrednictwie sprzedaży miejsca reklamowego obejmują różne media, w tym elektroniczne, drukowane, radiowe, telewizyjne oraz pozostałe. Kluczowe jest tutaj również doradztwo marketingowe oraz usługi marketingu bezpośredniego, które pomagają w promocji produktów i utrzymaniu kontaktu z klientami. Z działania tej grupy wyłączone są natomiast prace związane z działalnością wydawniczą, produkcją reklam telewizyjnych, rynkowymi badaniami czy organizacją targów i wystaw, które są klasyfikowane w innych grupach PKD.
W skrócie
Projektowanie i realizowanie kampanii reklamowych
Reklamy w mediach i na zewnątrz
Dystrybucja materiałów reklamowych
Pośrednictwo sprzedaży miejsca reklamowego
Doradztwo marketingowe
Rozmiar branży
W branży jest 4930 organizacji.
Wszystkie firmy w branży generują łącznie 42,58 mld zł.
Liczba organizacji w branży rośnie średnio o około 137 firm rocznie.
Całkowite przychody branży zwiększają się o 4,1 mld zł rocznie.
Średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) wynosi 11.5%.
Rozkład geograficzny
Największe firmy
Największa organizacja w branży to Smarketer Group. Firma generuje 7,61 mld zł przychodu.
Druga największa organizacja w branży to Rtb House. Przychód organizacji wynosi 2,19 mld.
Trzecie największe przychody osiąga Google Poland. Jej sprzedaż opiewa na 1,44 mld.