Oferuje szeroki asortyment herbat, kaw i produktów spożywczych.
Działa na zasadzie zrównoważonego rozwoju, z naciskiem na odpowiedzialność społeczną.
Marki obejmują Tata Tea, Tetley, Tata Salt oraz wiele innych produktów organicznych.
TATA Consumer Products Polska to dynamiczna firma działająca w sektorze produktów konsumpcyjnych, znana z posiadania wielu kultowych marek, takich jak Tata Tea, Tetley oraz Tata Salt. Z siedzibą w Polsce, staje się częścią globalnej strategii Tata Group, której celem jest nieustanny rozwój i wprowadzanie innowacji w ofercie produktowej. Misją firmy jest oferowanie lepszej jakości życia poprzez tworzenie produktów, które są zarówno zdrowe, jak i smaczne. W portfelu marki znajdują się nie tylko herbaty i kawy, ale także szeroki asortyment żywności, od przypraw po produkty organiczne. TATA Consumer Products Polska wyróżnia się dbałością o zrównoważony rozwój oraz odpowiedzialność społeczną, co przejawia się w dążeniu do ograniczenia wpływu na środowisko i wspieraniu lokalnych społeczności.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Tata consumer products polska osiągnęła 23 223 406 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 23 180 834 zł. Pozostałe przychody to 42 572 zł.
Całkowite koszty wyniosły 22 613 134 zł.
Zysk netto wyniósł 567 701 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -1 615 982 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 23 223 406 zł w 2023 roku.
• 29 434 691 zł w 2022 roku.
• 24 297 257 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -196 662 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 567 701 zł w 2023 roku.
• 726 468 zł w 2022 roku.
• 648 481 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Tata consumer products polska wynosi 683 tys. zł.
EBITDA Tata consumer products polska wynosi 685 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
51 372 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 682 702 zł w
2023 roku.
• 917 211 zł w
2022 roku.
• 659 369 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Tata consumer products polska wynosi 23 893 862 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 677 008 zł a 58 058 515 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -1 319 649 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 23 893 862 zł w 2023 roku.
• 28 244 009 zł w 2022 roku.
• 23 962 255 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Tata consumer products polska wynosi 0,12%. To oznacza, że firma ma szansę 0,12% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,12% w 2023 roku.
• 0,13% w 2022 roku.
• 0,30% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 108 478
zł.
Koszty operacyjne Tata consumer products polska wyniosły 22 498 133
zł.
Wynagrodzenia stanowią 9%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
351 413 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 108 478 zł w 2023 roku
• 2 013 970 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
9% w 2023 roku
•
7% w 2022 roku
•
0% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Tata consumer products polska wyniosła 15 209 994 zł.
a
ktywa trwałe to 691 408 zł.
a
ktywa obrotowe to 14 518 586 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 15 209 994 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 187 717 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 7 022 278 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 214 935 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 15 209 994 zł w 2023 roku.
• 13 700 095 zł w 2022 roku.
• 15 661 523 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 7%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Tata consumer products polska wyniosły 7 022 278 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 15 209 994 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 46%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -510 825 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 7 022 278 zł w 2023 roku
• 6 080 079 zł w 2022 roku
• 8 767 975 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 46% w 2023 roku
• 44% w 2022 roku
• 56% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Tata consumer products polska wykazała przychody na poziomie 23 223 406 zł.
Organizacja zarobiła 725 236 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 157 535 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 567 701 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 22% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -116 713 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 157 535 zł w 2023 roku
• 222 273 zł w 2022 roku
• 168 381 zł w 2021 roku
Organizacja Tata consumer products polska wykazała zysk netto większy niż 80% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa herbaty, kawy, kakao i przypraw".
Organizacja wykazała przychód większy niż 87% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 91% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 38% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 39% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 90% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.4%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 80% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 87% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 91% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 38% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 39% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 90% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.4%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited
posiada 123099 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 12.05.2017 jest
Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 27.06.2013 do 12.05.2017
był Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 09.11.2010 do 27.06.2013 najwięcej udziałów posiadał Tata Global Beverages Overseas Holdings Limited. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
TATA CONSUMER PRODUCTS POLSKA