SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
- DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE PREZESA I CZŁONKA ZARZĄDU ALBO DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO PREZESA LUB CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ALBO DWÓCH PROKURENTÓW ŁĄCZNIE, - JEŻELI SKŁAD ZARZĄDU JEST JEDNOOSOBOWY, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU ALBO CZŁONEK ZARZĄDU.
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście to kluczowy operator kolejowy, który zapewniatransport kolejowy w obszarze Trójmiasta oraz jego okolic. Organizacja specjalizuje się w przewozie pasażerskim na trasie Gdynia - Gdańsk, co jest szczególnie istotne dla osób przemieszczających się między tymi miastami oraz sąsiednimi miejscowościami. PKP SKM rozwija sieć połączeń, stale adaptując rozkłady jazdy do potrzeb pasażerów. Skupia się na udostępnieniu komfortowego, szybkiego i bezpiecznego transportu. Dodatkowo, organizacja obsługuje podróżnych z różnymi potrzebami, w tym osoby z niepełnosprawnościami, oferując im wsparcie podczas korzystania z usług. PKP SKM działa też na rzecz zwiększenia dostępności i poprawy jakości świadczonych usług poprzez wdrażanie nowoczesnych technologii, takich jak aplikacja SKM KomPas, umożliwiająca użytkownikom szybki dostęp do informacji o kursach pociągów oraz zakup biletów. Historia PKP SKM sięga lat 50. XX wieku, kiedy to rozpoczęto pierwsze przewozy, a dzisiaj organizacja jest nieodłącznym elementem infrastruktury transportowej regionu. Misją przedsiębiorstwa jest dostarczanie lepszej jakości życia mieszkańcom oraz turystom poprzez efektywny transport kolejowy.
W skrócie
Przewozy pasażerskie w Trójmieście i okolicach
Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Aplikacja SKM KomPas do planowania podróży
Dostosowywanie rozkładów jazdy do potrzeb pasażerów
Rozwój nowoczesnych technologii transportowych
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Pkp szybka kolej miejska w trójmieście osiągnęła 286 498 753 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 284 364 484 zł. Pozostałe przychody to 2 134 269 zł.
Całkowite koszty wyniosły 277 102 705 zł.
Zysk netto wyniósł 7 261 779 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 10 843 981 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 286 498 753 zł w 2023 roku.
• 272 985 425 zł w 2022 roku.
• 240 202 992 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 771 471 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 7 261 779 zł w 2023 roku.
• 2 351 888 zł w 2022 roku.
• 3 846 642 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Pkp szybka kolej miejska w trójmieście wynosi 389 572 414 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
72 617 793 zł a 904 139 348 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 16 129 149 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 389 572 414 zł w 2023 roku.
• 334 350 841 zł w 2022 roku.
• 316 710 986 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Pkp szybka kolej miejska w trójmieście wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Pkp szybka kolej miejska w trójmieście wyniosła 753 145 574 zł.
a
ktywa trwałe to 616 954 304 zł.
a
ktywa obrotowe to 136 191 270 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 753 145 574 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 226 034 837 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 527 110 737 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 37 506 793 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 753 145 574 zł w 2023 roku.
• 632 129 392 zł w 2022 roku.
• 600 031 306 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 3%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Pkp szybka kolej miejska w trójmieście wyniosły 527 110 737 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 753 145 574 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 70%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 29 754 869 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 527 110 737 zł w 2023 roku
• 441 525 385 zł w 2022 roku
• 411 779 188 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 70% w 2023 roku
• 70% w 2022 roku
• 69% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Pkp szybka kolej miejska w trójmieście wykazała przychody na poziomie 286 498 753 zł.
Organizacja zarobiła 8 355 033 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 093 254 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 7 261 779 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 13% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 32 179 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 093 254 zł w 2023 roku
• 944 900 zł w 2022 roku
• 1 609 974 zł w 2021 roku
Organizacja Pkp szybka kolej miejska w trójmieście wykazała zysk netto większy niż 97% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 97% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 97% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 70% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 43% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 95% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 97% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 97% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 70% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 53% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 43% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 2%.