WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI, WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU, ŁĄCZNIE Z JEDNYM Z PROKURENTÓW. W PRZYPADKU ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ LUB ROZPORZĄDZANIA MAJĄTKIEM DO KWOTY 50.000,00 ZŁ (PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH), UPRAWNIONY JEST KAŻDY CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO, DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST PREZES ZARZĄDU.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie, znane jako MPK Lublin, pełnikluczową rolę w systemie transportu miejskiego w Lublinie, zapewniając mieszkańcom i gościom miasta niezawodne połączenia komunikacyjne. Przedsiębiorstwo oferuje różnorodne usługi transportowe, w tym przewozy autobusowe i trolejbusowe, a także usługi wynajmu pojazdów i transportu osób niepełnosprawnych. MPK Lublin aktywnie wdraża nowoczesne rozwiązania, skupiając się na ekologicznych formach transportu. W ostatnich latach MPK rozpoczęło projekt zakupu autobusów zasilanych wodorem, co jest częścią ich strategii na rzecz zrównoważonego rozwoju i ograniczenia emisji zanieczyszczeń. Flota MPK składa się z nowoczesnych, niskopodłogowych pojazdów, które są przyjazne dla środowiska i komfortowe dla pasażerów. Oprócz przewozów pasażerskich, przedsiębiorstwo zajmuje się również innymi działalnościami, takimi jak naprawa autobusów, serwis ogumienia oraz emisja reklam na pojazdach komunikacyjnych i przystankach. MPK Lublin nie tylko dba o transport, ale również cieszy się z organizowania wydarzeń turystycznych, takich jak sezonowe linie turystyczne z zabytkowymi pojazdami, które umożliwiają mieszkańcom i turistas poznanie miasta z innej perspektywy.
W skrócie
Przewozy pasażerskie w Lublinie: autobusy i trolejbusy.
Zakup i wdrażanie autobusów wodorowych w celu zrównoważonego transportu.
Usługi wynajmu autobusów oraz transportu osób niepełnosprawnych.
Naprawa autobusów i samochodów w zakładzie naprawczym.
Emisja reklam w pojazdach oraz na przystankach komunikacyjnych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne - lublin osiągnęła 181 455 394 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 181 359 499 zł. Pozostałe przychody to 95 895 zł.
Całkowite koszty wyniosły 239 338 646 zł.
Strata netto wyniosła 57 979 147 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 589 878 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 181 455 394 zł w 2023 roku.
• 175 192 454 zł w 2022 roku.
• 189 783 331 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -9 582 942 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -57 979 147 zł w 2023 roku.
• -35 773 646 zł w 2022 roku.
• 3 127 716 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne - lublin wynosi 142 371 967 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 453 638 484 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 455 347 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 142 371 967 zł w 2023 roku.
• 155 431 184 zł w 2022 roku.
• 174 499 835 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne - lublin wynosi 1,39%. To oznacza, że firma ma szansę 1,39% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,062% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 1,39% w 2023 roku.
• 0,45% w 2022 roku.
• 0,45% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne - lublin wyniosła 318 084 272 zł.
a
ktywa trwałe to 261 469 200 zł.
a
ktywa obrotowe to 56 615 072 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 318 084 272 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 28 535 606 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 289 548 666 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 17 553 146 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 318 084 272 zł w 2023 roku.
• 349 579 050 zł w 2022 roku.
• 306 057 608 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -18%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -203%.
Marża operacyjna wyniosła -25%.
Marża netto wyniosła -32%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -33.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -5.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne - lublin wyniosły 289 548 666 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 318 084 272 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 91%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 20 137 019 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 289 548 666 zł w 2023 roku
• 298 064 097 zł w 2022 roku
• 258 768 609 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 91% w 2023 roku
• 85% w 2022 roku
• 85% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne - lublin wykazała przychody na poziomie 181 455 394 zł.
Organizacja zarobiła -54 926 293 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 3 052 854 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -57 979 147 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -6% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 508 643 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 3 052 854 zł w 2023 roku
• 2 993 434 zł w 2022 roku
• 803 587 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne - lublin wykazała zysk netto większy niż 0% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 97% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 97% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 83% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 9% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 9% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 11% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 2% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 98% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 97% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 97% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 83% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 9% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 9% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 11% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 2% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Lublin
posiada 101411 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Podobne organizacje do MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE - LUBLIN