WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW SPÓŁKI ORAZ PODPISYWANIA W JEJ IMIENIU UMÓW I ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU LUB DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) w Bydgoszczy stanowią kluczowy elementtransportu publicznego w mieście, oferując pasażerom szeroki zakres usług komunikacyjnych. Zostały założone w 1936 roku, kiedy na ulice Bydgoszczy wyjechały pierwsze autobusy. Od tego czasu instytucja zyskała solidną reputację, a jej historia obejmuje ponad 130 lat funkcjonowania komunikacji miejskiej. MZK Bydgoszcz dąży do ciągłego rozwoju oraz modernizacji taboru, co obejmuje wprowadzenie niskoemisyjnych autobusów z bardziej ekologicznymi napędami, co odpowiada na wyzwania ekoloczące i potrzeby mieszkańców. Przedsiębiorstwo nie tylko przewozi pasażerów, ale także oferuje usługi takie jak wynajem autobusów oraz tramwajów, a także różnego typu usług diagnostycznych oraz reklamowych. W ostatnich latach MZK Bydgoszcz wprowadziło nowoczesne technologie, w tym systemy ITS, które poprawiają wydajność transportu i bezpieczeństwo. Organizacja podejmuje także działania związane z bezpieczeństwem, inwestując w sprzęt ratujący życie, a także rozwija przestrzeń biurową dostępną dla wynajmu. MZK Bydgoszcz jest otwarte na zmiany i poszukuje nowych rozwiązań, by sprostać wciąż rozwijającym się potrzebom transportowym bydgoszczan.
W skrócie
Obsługa pasażerów w transporcie publicznym w Bydgoszczy
Modernizacja taboru autobusowego i tramwajowego
Wynajem autobusów i tramwajów oraz usługi diagnostyczne
Rozwój systemów transportu inteligentnego (ITS)
Wynajem lokali biurowych i miejsc parkingowych
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie zakłady komunikacyjne osiągnęła 155 307 886 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 154 201 010 zł. Pozostałe przychody to 1 106 876 zł.
Całkowite koszty wyniosły 151 115 612 zł.
Zysk netto wyniósł 3 085 398 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 5 034 645 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 155 307 886 zł w 2023 roku.
• 150 595 398 zł w 2022 roku.
• 139 319 464 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 583 054 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 3 085 398 zł w 2023 roku.
• -8 217 301 zł w 2022 roku.
• -2 477 427 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie zakłady komunikacyjne wynosi 160 800 256 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
30 853 977 zł a 388 269 715 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 412 438 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 160 800 256 zł w 2023 roku.
• 143 002 957 zł w 2022 roku.
• 141 648 644 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie zakłady komunikacyjne wynosi 0,06%. To oznacza, że firma ma szansę 0,06% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,037% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,44% w 2022 roku.
• 0,20% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie zakłady komunikacyjne wyniosła 109 270 511 zł.
a
ktywa trwałe to 64 759 101 zł.
a
ktywa obrotowe to 44 511 410 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 109 270 511 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 59 893 432 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 49 377 079 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -4 341 489 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 109 270 511 zł w 2023 roku.
• 111 401 545 zł w 2022 roku.
• 106 282 046 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 5%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie zakłady komunikacyjne wyniosły 49 377 079 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 109 270 511 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 45%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 993 076 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 49 377 079 zł w 2023 roku
• 54 593 510 zł w 2022 roku
• 41 256 711 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 45% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
• 39% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie zakłady komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 155 307 886 zł.
Organizacja zarobiła 3 170 491 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 85 093 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 3 085 398 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 3% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -18 492 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 85 093 zł w 2023 roku
• 206 757 zł w 2022 roku
• 417 757 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie zakłady komunikacyjne wykazała zysk netto większy niż 95% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 96% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 94% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 76% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 96% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 94% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 48% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 52% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 76% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Miasto Bydgoszcz
posiada 75653 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 15.01.2016 jest
Miasto Bydgoszcz
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 29.12.2014 do 15.01.2016
był Miasto Bydgoszcz
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 12.09.2013 do 29.12.2014 najwięcej udziałów posiadał Miasto Bydgoszcz. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do MIEJSKIE ZAKŁADY KOMUNIKACYJNE