WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW SPÓŁKI ORAZ PODPISYWANIA W JEJ IMIENIU UMÓW I ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU LUB DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Obsługa pasażerów w transporcie publicznym w Bydgoszczy
Modernizacja taboru autobusowego i tramwajowego
Wynajem autobusów i tramwajów oraz usługi diagnostyczne
Rozwój systemów transportu inteligentnego (ITS)
Wynajem lokali biurowych i miejsc parkingowych
Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) w Bydgoszczy stanowią kluczowy element transportu publicznego w mieście, oferując pasażerom szeroki zakres usług komunikacyjnych. Zostały założone w 1936 roku, kiedy na ulice Bydgoszczy wyjechały pierwsze autobusy. Od tego czasu instytucja zyskała solidną reputację, a jej historia obejmuje ponad 130 lat funkcjonowania komunikacji miejskiej. MZK Bydgoszcz dąży do ciągłego rozwoju oraz modernizacji taboru, co obejmuje wprowadzenie niskoemisyjnych autobusów z bardziej ekologicznymi napędami, co odpowiada na wyzwania ekoloczące i potrzeby mieszkańców. Przedsiębiorstwo nie tylko przewozi pasażerów, ale także oferuje usługi takie jak wynajem autobusów oraz tramwajów, a także różnego typu usług diagnostycznych oraz reklamowych. W ostatnich latach MZK Bydgoszcz wprowadziło nowoczesne technologie, w tym systemy ITS, które poprawiają wydajność transportu i bezpieczeństwo. Organizacja podejmuje także działania związane z bezpieczeństwem, inwestując w sprzęt ratujący życie, a także rozwija przestrzeń biurową dostępną dla wynajmu. MZK Bydgoszcz jest otwarte na zmiany i poszukuje nowych rozwiązań, by sprostać wciąż rozwijającym się potrzebom transportowym bydgoszczan.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie zakłady komunikacyjne osiągnęła 155 307 886 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 154 201 010 zł. Pozostałe przychody to 1 106 876 zł.
Całkowite koszty wyniosły 151 115 612 zł.
Zysk netto wyniósł 3 085 398 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 5 034 645 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 155 307 886 zł w 2023 roku.
• 150 595 398 zł w 2022 roku.
• 139 319 464 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 583 054 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 3 085 398 zł w 2023 roku.
• -8 217 301 zł w 2022 roku.
• -2 477 427 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie zakłady komunikacyjne wynosi 2,06 mln zł.
EBITDA Miejskie zakłady komunikacyjne wynosi 13,34 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
451 034 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 063 823 zł w
2023 roku.
• -8 529 384 zł w
2022 roku.
• -2 054 585 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
11 335 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 13 338 286 zł w
2023 roku.
• 3 239 240 zł w
2022 roku.
• 10 190 918 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie zakłady komunikacyjne wynosi 160 800 256 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
30 853 977 zł a 388 269 715 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 412 438 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 160 800 256 zł w 2023 roku.
• 143 002 957 zł w 2022 roku.
• 141 648 644 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie zakłady komunikacyjne wynosi 0,45%. To oznacza, że firma ma szansę 0,45% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,040% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,45% w 2023 roku.
• 0,16% w 2022 roku.
• 0,11% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 85 984 443
zł.
Koszty operacyjne Miejskie zakłady komunikacyjne wyniosły 152 137 187
zł.
Wynagrodzenia stanowią 57%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
3 278 992 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 85 984 443 zł w 2023 roku
• 84 394 954 zł w 2022 roku
• 80 049 999 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
57% w 2023 roku
•
53% w 2022 roku
•
57% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie zakłady komunikacyjne wyniosła 109 270 511 zł.
a
ktywa trwałe to 64 759 101 zł.
a
ktywa obrotowe to 44 511 410 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 109 270 511 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 59 893 432 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 49 377 079 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -4 341 489 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 109 270 511 zł w 2023 roku.
• 111 401 545 zł w 2022 roku.
• 106 282 046 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 5%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie zakłady komunikacyjne wyniosły 49 377 079 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 109 270 511 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 45%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 993 076 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 49 377 079 zł w 2023 roku
• 54 593 510 zł w 2022 roku
• 41 256 711 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 45% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
• 39% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie zakłady komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 155 307 886 zł.
Organizacja zarobiła 3 170 491 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 85 093 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 3 085 398 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 3% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -18 492 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 85 093 zł w 2023 roku
• 206 757 zł w 2022 roku
• 417 757 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie zakłady komunikacyjne wykazała zysk netto większy niż 95% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 96% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 95% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 46% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 77% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 96% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 95% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 48% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 51% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 46% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 77% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Miasto Bydgoszcz
posiada 75653 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 15.01.2016 jest
Miasto Bydgoszcz
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 29.12.2014 do 15.01.2016
był Miasto Bydgoszcz
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 12.09.2013 do 29.12.2014 najwięcej udziałów posiadał Miasto Bydgoszcz. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKIE ZAKŁADY KOMUNIKACYJNE