WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W ZAKRESIE PRAW I OBOWIĄZKÓW SPÓŁKI ORAZ PODPISYWANIA W JEJ IMIENIU UMÓW I ZACIĄGANIA ZOBOWIĄZAŃ WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU LUB DWÓCH PROKURENTÓW DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Obsługa pasażerów w transporcie publicznym w Bydgoszczy
Modernizacja taboru autobusowego i tramwajowego
Wynajem autobusów i tramwajów oraz usługi diagnostyczne
Rozwój systemów transportu inteligentnego (ITS)
Wynajem lokali biurowych i miejsc parkingowych
Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) w Bydgoszczy stanowią kluczowy element transportu publicznego w mieście, oferując pasażerom szeroki zakres usług komunikacyjnych. Zostały założone w 1936 roku, kiedy na ulice Bydgoszczy wyjechały pierwsze autobusy. Od tego czasu instytucja zyskała solidną reputację, a jej historia obejmuje ponad 130 lat funkcjonowania komunikacji miejskiej. MZK Bydgoszcz dąży do ciągłego rozwoju oraz modernizacji taboru, co obejmuje wprowadzenie niskoemisyjnych autobusów z bardziej ekologicznymi napędami, co odpowiada na wyzwania ekoloczące i potrzeby mieszkańców. Przedsiębiorstwo nie tylko przewozi pasażerów, ale także oferuje usługi takie jak wynajem autobusów oraz tramwajów, a także różnego typu usług diagnostycznych oraz reklamowych. W ostatnich latach MZK Bydgoszcz wprowadziło nowoczesne technologie, w tym systemy ITS, które poprawiają wydajność transportu i bezpieczeństwo. Organizacja podejmuje także działania związane z bezpieczeństwem, inwestując w sprzęt ratujący życie, a także rozwija przestrzeń biurową dostępną dla wynajmu. MZK Bydgoszcz jest otwarte na zmiany i poszukuje nowych rozwiązań, by sprostać wciąż rozwijającym się potrzebom transportowym bydgoszczan.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie Zakłady Komunikacyjne osiągnęła 170 820 706 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 169 281 914 zł. Pozostałe przychody to 1 538 793 zł.
Całkowite koszty wyniosły 164 769 723 zł.
Zysk netto wyniósł 4 512 191 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 6 531 527 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 170 820 706 zł w 2024 roku.
• 155 307 886 zł w 2023 roku.
• 150 595 398 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 703 588 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 4 512 191 zł w 2024 roku.
• 3 085 398 zł w 2023 roku.
• -8 217 301 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie Zakłady Komunikacyjne wynosi 3,27 mln zł.
EBITDA Miejskie Zakłady Komunikacyjne wynosi 13,03 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
558 672 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 3 268 322 zł w
2024 roku.
• 2 063 823 zł w
2023 roku.
• -8 529 384 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
54 194 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 13 026 937 zł w
2024 roku.
• 13 338 286 zł w
2023 roku.
• 3 239 240 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie Zakłady Komunikacyjne wynosi 180 233 451 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
45 121 908 zł a 427 051 766 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 3 986 832 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 180 233 451 zł w 2024 roku.
• 160 800 256 zł w 2023 roku.
• 143 002 957 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie Zakłady Komunikacyjne wynosi 0,08%. To oznacza, że firma ma szansę 0,08% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,023% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,08% w 2024 roku.
• 0,08% w 2023 roku.
• 0,55% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Miejskie Zakłady Komunikacyjne charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 99 276 320
zł.
Koszty operacyjne Miejskie Zakłady Komunikacyjne wyniosły 166 013 592
zł.
Wynagrodzenia stanowią 60%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
4 709 404 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 99 276 320 zł w 2024 roku
• 85 984 443 zł w 2023 roku
• 84 394 954 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
60% w 2024 roku
•
57% w 2023 roku
•
53% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie Zakłady Komunikacyjne wyniosła 111 973 132 zł.
a
ktywa trwałe to 55 017 121 zł.
a
ktywa obrotowe to 56 956 011 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 111 973 132 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 64 405 623 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 47 567 509 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -3 335 188 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 111 973 132 zł w 2024 roku.
• 109 270 511 zł w 2023 roku.
• 111 401 545 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 7%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie Zakłady Komunikacyjne wyniosły 47 567 509 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 111 973 132 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 42%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 592 698 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 47 567 509 zł w 2024 roku
• 49 377 079 zł w 2023 roku
• 54 593 510 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 42% w 2024 roku
• 45% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie Zakłady Komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 170 820 706 zł.
Organizacja zarobiła 4 806 236 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 294 045 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 4 512 191 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 6% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 14 000 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 294 045 zł w 2024 roku
• 85 093 zł w 2023 roku
• 206 757 zł w 2022 roku
Organizacja Miejskie Zakłady Komunikacyjne wykazała zysk netto większy niż 96% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 96% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 94% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 46% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 60% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 62% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 58% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 88% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 1%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 96% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 96% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 94% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 46% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 45% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 62% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 58% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 88% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 wynosił on 1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Miasto Bydgoszcz
posiada 1111191 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 30.04.2025 jest
Miasto Bydgoszcz
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 15.01.2016 do 30.04.2025
był Miasto Bydgoszcz
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 29.12.2014 do 15.01.2016 najwięcej udziałów posiadał Miasto Bydgoszcz. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKIE ZAKŁADY KOMUNIKACYJNE