Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany
(49.39.Z)
Podsumowanie
organizacji
661
całkowite przychody
5,6 mld
przeciętny przychód
1,2 mln
przeciętny zysk
78 tys.
Opis:Podklasa PKD 49.39.Z obejmuje różnorodne formy pasażerskiego transportu lądowego,...które nie są sklasyfikowane w innych miejscach. W ramach tej kategorii znajdują się rozkładowe i dalekobieżne przewozy autobusowe, wynajem autobusów z kierowcą, a także przewozy okazjonalne, turystyczne oraz wycieczkowe, które nie mają ustalonego rozkładu jazdy. Działania te obejmują także przewozy wahadłowe między portami lotniczymi a stałymi punktami w centrach miast. Poza tradycyjnymi środkami transportu, ta podklasa obejmuje także działalność kolejek linowych naziemnych, kolejek linowych, wyciągów orczykowych oraz narciarskich, pod warunkiem, że nie są one częścią miejskiego lub podmiejskiego systemu komunikacji. Ponadto, do tej kategorii zaliczają się autobusowe przewozy szkolne i pracownicze oraz transport pasażerski pojazdami napędzanymi siłą mięśni ludzkich czy ciągnionymi przez zwierzęta. Ważnym wyjątkiem jest transport sanitarny, który sklasyfikowany jest w kategorii 86.90.B.
W skrócie
Dalekobieżne przewozy autobusowe
Wynajem autobusów z kierowcą
Przewozy wahadłowe z lotnisk
Kolejki linowe i wyciągi narciarskie
Transport szkolny i pracowniczy
Rozmiar branży
W branży jest 661 organizacji.
Wszystkie firmy w branży generują łącznie 5,56 mld zł.
Liczba organizacji w branży rośnie średnio o około 17 firm rocznie.
Całkowite przychody branży zwiększają się o 500 mln zł rocznie.
Średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) wynosi 10.5%.
Rozkład geograficzny
Największe firmy
Największa organizacja w branży to Flixbus Polska. Firma generuje 700 mln zł przychodu.
Druga największa organizacja w branży to Sindbad. Przychód organizacji wynosi 249 mln.