WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
1. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU - JEDNOOSOBOWO. 2. W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE ALBO DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM, NATOMIAST PRZY CZYNNOŚCIACH SKUTKUJĄCYCH ZACIĄGNIĘCIEM ZOBOWIĄZAŃ W WYSOKOŚCI POWYŻEJ 20% (DWADZIEŚCIA PROCENT) KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO SPÓŁKI DO REPREZENTACJI SPÓŁKI UPRAWNIONYCH JEST DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU (NIE WYŁĄCZAJĄC PREZESA ZARZĄDU) ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Inwestycje w nowoczesny tabor i infrastrukturę tramwajową
Realizacja projektów unijnych na rzecz rozwoju transportu
Wynajem wagonów tramwajowych oraz usługi reklamowe
Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. to spółka odpowiedzialna za transport tramwajowy w Szczecinie, obsługująca rozbudowaną sieć linii tramwajowych liczącą blisko 110 km. Co roku przewozi ponad 65 milionów pasażerów, oferując komfortowy i bezpieczny transport. Organizacja nieustannie dąży do poprawy jakości swoich usług poprzez inwestycje w nowoczesny tabor tramwajowy oraz rozwój infrastruktury. W ramach działalności, Tramwaje Szczecińskie angażują się w liczne projekty, w tym zakupy nowoczesnych pojazdów oraz przebudowy torowisk, często z wykorzystaniem funduszy unijnych. Istotnym aspektem działalności firmy jest również rozwój i ciągłe doskonalenie kompetencji pracowników, co przekłada się na wysoką jakość usług świadczonych dla mieszkańców Szczecina. Tramwaje Szczecińskie oferują również wynajem wagonów, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne, a także przeprowadzanie wizji lokalnych, co czyni je wszechstronnie rozwijającą się organizacją w obszarze usług transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Tramwaje szczecińskie osiągnęła 143 001 786 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 142 349 590 zł. Pozostałe przychody to 652 196 zł.
Całkowite koszty wyniosły 149 306 672 zł.
Strata netto wyniosła 6 957 082 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 7 912 977 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 143 001 786 zł w 2023 roku.
• 106 421 945 zł w 2022 roku.
• 101 219 024 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -942 700 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -6 957 082 zł w 2023 roku.
• -15 178 073 zł w 2022 roku.
• -14 902 569 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Tramwaje szczecińskie wynosi -4,86 mln zł.
EBITDA Tramwaje szczecińskie wynosi 10,43 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
548 963 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -4 863 847 zł w
2023 roku.
• -15 229 190 zł w
2022 roku.
• -14 597 509 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
296 586 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 10 425 905 zł w
2023 roku.
• -118 713 zł w
2022 roku.
• 609 098 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Tramwaje szczecińskie wynosi 194 313 787 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 527 889 403 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 4 069 142 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 194 313 787 zł w 2023 roku.
• 175 145 038 zł w 2022 roku.
• 175 934 979 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Tramwaje szczecińskie wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,003% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,05% w 2022 roku.
• 0,03% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 67 886 695
zł.
Koszty operacyjne Tramwaje szczecińskie wyniosły 147 213 437
zł.
Wynagrodzenia stanowią 46%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
3 353 176 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 67 886 695 zł w 2023 roku
• 58 347 824 zł w 2022 roku
• 56 652 232 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
46% w 2023 roku
•
48% w 2022 roku
•
49% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Tramwaje szczecińskie wyniosła 297 630 832 zł.
a
ktywa trwałe to 271 208 582 zł.
a
ktywa obrotowe to 26 422 250 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 297 630 832 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 131 972 351 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 165 658 481 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -4 202 915 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 297 630 832 zł w 2023 roku.
• 296 236 710 zł w 2022 roku.
• 308 235 406 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -5%.
Marża operacyjna wyniosła -3%.
Marża netto wyniosła -5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Tramwaje szczecińskie wyniosły 165 658 481 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 297 630 832 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 56%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -2 594 680 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 165 658 481 zł w 2023 roku
• 157 307 278 zł w 2022 roku
• 163 627 900 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 56% w 2023 roku
• 53% w 2022 roku
• 53% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Tramwaje szczecińskie wykazała przychody na poziomie 143 001 786 zł.
Organizacja zarobiła -4 225 080 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 732 002 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -6 957 082 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -65% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 399 631 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 732 002 zł w 2023 roku
• 598 206 zł w 2022 roku
• 351 602 zł w 2021 roku