WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY POZNAŃ - NOWE MIASTO I WILDA W POZNANIU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIENIA SĄ: 1) W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU, 2) W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, ALBO JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. OŚWIADCZENIA SKŁADANE SPÓŁCE ORAZ DORĘCZENIA PISM SPÓŁCE, MOGĄ BYĆ DOKONYWANE WOBEC JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU LUB PROKURENTA.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu (MPK Poznań) to kluczowyprzewoźnik działający na terenie miasta Poznań i jego okolic. Zostało założone w 1898 roku i od tego czasu stało się fundamentalnym elementem systemu transportu publicznego. MPK odpowiada za zarządzanie taborem tramwajowym i autobusowym, co obejmuje ekspediowanie pojazdów na linie, uruchamianie nowych tras oraz codzienne nadzorowanie ruchu komunikacyjnego. Dzięki współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego, który jest organizatorem komunikacji w regionie, MPK zapewnia płynne kursowanie linii w oparciu o zamówienia zlecone przez ZTM.
MPK Poznań wyróżnia się nie tylko tradycją, ale i nowoczesnym podejściem do transportu publicznego, inwestując w nowy tabor oraz jego modernizację. Pojazdy, które wchodzą w skład floty, są niskopodłogowe i klimatyzowane, co zapewnia komfort podróży. W ramach swoich usług, MPK prowadzi także Stację Kontroli Pojazdów oraz Ośrodek Szkolenia Zawodowego, dbając o wysoką jakość obsługi oraz bezpieczeństwo pasażerów.
Warto również zaznaczyć, że MPK obsługuje różnorodne linie turystyczne, w tym historyczną kolejkę parkową Maltanka, która cieszy się dużym zainteresowaniem turystów i mieszkańców. W ciągu roku organizowane są także specjalne przewozy na dużych wydarzeniach, takich jak festiwale czy konferencje. MPK stale dąży do podnoszenia standardów jakości usług i ochrony środowiska, a także angażuje się w różne lokalne inicjatywy oraz wspiera różne formy aktywności społecznej.
W skrócie
Świadczenie usług transportu publicznego w Poznaniu i okolicach.
Zarządzanie taborem tramwajowym i autobusowym oraz utrzymanie infrastruktury.
Obsługa linii turystycznych oraz organizacja przejazdów szczególnych.
Wynajem pojazdów oraz prowadzenie Stacji Kontroli Pojazdów.
Realizacja inwestycji w nowoczesny tabor i rozwój usług transportowych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w poznaniu osiągnęła 856 928 824 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 851 357 034 zł. Pozostałe przychody to 5 571 790 zł.
Całkowite koszty wyniosły 840 512 515 zł.
Zysk netto wyniósł 10 844 519 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 54 358 898 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 856 928 824 zł w 2023 roku.
• 770 374 684 zł w 2022 roku.
• 601 008 564 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 3 572 402 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 10 844 519 zł w 2023 roku.
• 5 858 611 zł w 2022 roku.
• -3 017 404 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w poznaniu wynosi 1 002 180 579 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
108 445 194 zł a 2 142 322 061 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 50 161 624 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 002 180 579 zł w 2023 roku.
• 915 342 989 zł w 2022 roku.
• 772 346 177 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w poznaniu wynosi 0,15%. To oznacza, że firma ma szansę 0,15% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,021% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,15% w 2023 roku.
• 0,57% w 2022 roku.
• 0,60% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w poznaniu wyniosła 1 522 490 619 zł.
a
ktywa trwałe to 1 343 722 419 zł.
a
ktywa obrotowe to 178 768 200 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 522 490 619 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 493 433 830 zł.
k
apitały mniejszości to 23 254 994 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 1 005 801 794 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 71 558 481 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 522 490 619 zł w 2023 roku.
• 1 558 483 264 zł w 2022 roku.
• 1 527 345 030 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w poznaniu wyniosły 1 005 801 794 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 522 490 619 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 66%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 62 634 908 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 1 005 801 794 zł w 2023 roku
• 1 054 049 371 zł w 2022 roku
• 1 031 779 962 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 66% w 2023 roku
• 68% w 2022 roku
• 68% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w poznaniu wykazała przychody na poziomie 856 928 824 zł.
Organizacja zarobiła 16 314 005 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 5 469 486 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 10 844 519 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 34% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -517 227 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 5 469 486 zł w 2023 roku
• 5 013 884 zł w 2022 roku
• 1 360 243 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w poznaniu wykazała zysk netto większy niż 98% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 99% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 99% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 66% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 58% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 0% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 99% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 6%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 99% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 99% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 66% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 58% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 48% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż NaN% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 6%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Miasto Poznań
posiada 918903 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 11.01.2023 jest
Miasto Poznań
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 25.03.2022 do 11.01.2023
był Miasto Poznań
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 03.02.2021 do 25.03.2022 najwięcej udziałów posiadał Miasto Poznań. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE W POZNANIU