Opis:Podklasa 32.40.Z obejmuje produkcję gier i zabawek, w tym elektronicznych, zestawów...hobbystycznych oraz pojazdów dziecięcych, z wykluczeniem metalowych rowerów dwu- i trzykołowych. W ramach tej kategorii wytwarzane są lalki wraz z ubrankami i akcesoriami do nich, ruchome figurki oraz zabawki w kształcie zwierząt. Ponadto, produkowane są zabawkowe instrumenty muzyczne oraz karty do gry. Znaczącą część podklasy stanowi produkcja gier planszowych oraz elektronicznych, takich jak szachy. Do tej kategorii zalicza się również produkcja modeli skalowanych oraz kolejek elektrycznych i zestawów do ich montażu. W szczególności obejmuje ona również produkcję maszyn do gry, takich jak automaty do flippera, gry na monety oraz stoły bilardowe i do gry w kasynach. Artykuły przeznaczone dla wesołych miasteczek oraz różnorodne gry towarzyskie i stołowe są również produkowane w tej podklasie. Zabawki na kółkach, w tym plastikowe rowerki dwu- i trzykołowe, oraz układanki (puzzle) są integralną częścią tej kategorii. Podklasa 32.40.Z wyklucza jednak produkcję konsoli do gier wideo, rowerów oraz akcesoriów do sztuk magicznych i żartów. Również pisanie i publikacja oprogramowania do gier wideo nie wchodzą w zakres tej podklasy.
W skrócie
Produkcja gier i zabawek elektronicznych
Wytwarzanie lalek i akcesoriów
Produkcja modeli skalowanych i kolejek elektrycznych
Produkcja maszyn do gry i stołów bilardowych
Artykuły dla wesołych miasteczek i gry towarzyskie
Rozmiar branży
W branży są 163 organizacje.
Wszystkie firmy w branży generują łącznie 2,1 mld zł.
Liczba organizacji w branży rośnie średnio o około 5 firm rocznie.
Całkowite przychody branży zwiększają się o 260 mln zł rocznie.
Średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) wynosi 17.4%.
Rozkład geograficzny
Największe firmy
Największa organizacja w branży to Moje Bambino. Firma generuje 329 mln zł przychodu.
Druga największa organizacja w branży to Trefl. Przychód organizacji wynosi 294 mln.
Trzecie największe przychody osiąga Ci Games. Jej sprzedaż opiewa na 244 mln.