Brama Smaku to firma cateringowa, która powstała w 2016 roku z pasji do kuchni ikultury kulinarnej. Działając w trudnych warunkach związanych z pandemią COVID-19, Brama Smaku skupiła się na organizacji imprez cateringowych oraz sprzedaży produktów garmażeryjnych. Kluczowym elementem oferty są posiłki przygotowane z lokalnych składników, w tym mięsa od lokalnych hodowców, a także własnoręcznie przygotowywane dodatki, takie jak kiszone warzywa i ocet jabłkowy. Brama Smaku rezygnuje z użycia sztucznych konserwantów i polepszaczy, stawiając na naturalne smaki. Specjalizuje się w cateringu na różnego rodzaju wydarzenia, w tym imprezy rodzinne i firmowe, zapewniając kompleksową obsługę, która obejmuje nie tylko dostarczanie posiłków, ale również wynajem wyposażenia. Oferuje również sezonowe menu, które zawiera tradycyjne potrawy na różne święta. Dodatkowo, Brama Smaku jest właścicielem marki Brama Delikatesy, która promuje lokalne smakołyki, takie jak pasztety i rillettes - arcyciekawe propozycje, które można zastać również w lokalnych delikatesach. Przez cały czas działalności firma kombinowała nowoczesne podejście do gastronomi, wprowadzając produkty wegetariańskie i bezglutenowe, dostosowując ofertę do różnych potrzeb klientów.
W skrócie
Specjalizacja w cateringu eventów rodzinnych i firmowych.
Użycie lokalnych składników, unikanie sztucznych dodatków.
Oferowanie tradycyjnych potraw w sezonowym menu.
Posiadanie marki Brama Delikatesy z produktami garmażeryjnymi.
Dostawa gratis dla zamówień powyżej 500 zł w okolicy Lublińca.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Brama smaku osiągnęła 364 966 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 364 963 zł. Pozostałe przychody to 3 zł.
Całkowite koszty wyniosły 291 428 zł.
Zysk netto wyniósł 73 535 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 60 828 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 364 966 zł w 2023 roku.
• 247 755 zł w 2022 roku.
• 43 533 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 14 557 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 73 535 zł w 2023 roku.
• 34 098 zł w 2022 roku.
• -18 438 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Brama smaku wynosi 621 438 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
83 986 zł a 1 029 497 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 103 573 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 621 438 zł w 2023 roku.
• 328 865 zł w 2022 roku.
• 30 751 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Brama smaku wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,004% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2023 roku.
• 0,05% w 2022 roku.
• 0,08% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Brama smaku wyniosła 544 191 zł.
a
ktywa trwałe, w tym środki trwałe to 463 007 zł.
a
ktywa obrotowe to 81 184 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 544 191 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 111 981 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 432 210 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 80 753 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 544 191 zł w 2023 roku.
• 484 234 zł w 2022 roku.
• 471 227 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 14%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 66%.
Marża operacyjna wyniosła 24%.
Marża netto wyniosła 20%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 6.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 359567.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Brama smaku wyniosły 432 210 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 544 191 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 79%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 58 821 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 432 210 zł w 2023 roku
• 447 830 zł w 2022 roku
• 468 921 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 8.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 79% w 2023 roku
• 92% w 2022 roku
• 100% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Brama smaku wykazała przychody na poziomie 364 966 zł.
Organizacja zarobiła 80 488 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 6953 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 73 535 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 9% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 1159 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 6953 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku