WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W OPOLU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO DOKONYWANIA CZYNNOŚCI PRAWNYCH W IMIENIU SPÓŁKI JEST UPRAWNIONY PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE, ZAŚ W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Organizacja publicznego transportu zbiorowego w Kędzierzynie-Koźlu
Realizacja rozkładów jazdy i cenników biletów
Uruchamianie dodatkowych linii w czasie wydarzeń specjalnych
Zakup nowoczesnego taboru z funduszy unijnych
Dbałość o poprawę jakości powietrza w regionie
Miejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu to instytucja odpowiedzialna za organizację i prowadzenie publicznego transportu zbiorowego w Kędzierzynie-Koźlu. Oferuje mieszkańcom i odwiedzającym miasto różnorodne usługi związane z podróżowaniem komunikacją miejską, w tym aktualne rozkłady jazdy oraz cenniki biletów. Zakład regularnie dostosowuje swoje usługi do potrzeb mieszkańców, uruchamiając dodatkowe linie autobusowe w czasie szczególnych wydarzeń, takich jak dożynki czy obchody urodzin miasta. W przeszłości, MZK zrealizował projekty finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego, mające na celu modernizację taboru i poprawę jakości powietrza w regionie. Organizacja dąży do zapewnienia wygodnych i ekologicznych środków transportu publicznego dla społeczności lokalnych, co wyróżnia ją na tle innych przewoźników regionalnych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu osiągnęła 20 252 271 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 20 082 395 zł. Pozostałe przychody to 169 876 zł.
Całkowite koszty wyniosły 19 919 178 zł.
Zysk netto wyniósł 163 218 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 903 784 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 20 252 271 zł w 2023 roku.
• 19 344 248 zł w 2022 roku.
• 16 122 947 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -27 762 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 163 218 zł w 2023 roku.
• 62 406 zł w 2022 roku.
• 28 350 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wynosi 119 tys. zł.
EBITDA Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wynosi 1,83 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
61 621 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 119 382 zł w
2023 roku.
• 17 069 zł w
2022 roku.
• 87 284 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
27 777 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 834 109 zł w
2023 roku.
• 1 736 117 zł w
2022 roku.
• 1 284 173 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wynosi 23 910 648 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 632 176 zł a 52 033 402 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 845 698 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 23 910 648 zł w 2023 roku.
• 22 779 640 zł w 2022 roku.
• 20 449 076 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,005% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 11 484 621
zł.
Koszty operacyjne Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wyniosły 19 963 013
zł.
Wynagrodzenia stanowią 58%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
554 954 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 11 484 621 zł w 2023 roku
• 10 489 112 zł w 2022 roku
• 9 568 067 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
58% w 2023 roku
•
55% w 2022 roku
•
60% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wyniosła 18 431 857 zł.
a
ktywa trwałe to 8 128 506 zł.
a
ktywa obrotowe to 10 303 352 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 18 431 857 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 13 008 351 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 5 423 507 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 038 165 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 18 431 857 zł w 2023 roku.
• 18 836 375 zł w 2022 roku.
• 15 355 977 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 1%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.5 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wyniosły 5 423 507 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 18 431 857 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 29%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 565 870 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 5 423 507 zł w 2023 roku
• 5 991 242 zł w 2022 roku
• 2 573 250 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 29% w 2023 roku
• 32% w 2022 roku
• 17% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wykazała przychody na poziomie 20 252 271 zł.
Organizacja zarobiła 285 746 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 122 528 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 163 218 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 43% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -5481 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 122 528 zł w 2023 roku
• 82 961 zł w 2022 roku
• 67 138 zł w 2021 roku
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny w kędzierzynie-koźlu wykazała zysk netto większy niż 65% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 74% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 78% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 31% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 43% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 38% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 40% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 80% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.1%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 65% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 74% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 78% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 31% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 43% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 38% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 40% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 80% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Kędzierzyn Koźle
posiada 25861 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 30.10.2019 jest
Gmina Kędzierzyn Koźle
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 19.11.2015 do 30.10.2019
był Gmina Kędzierzyn Koźle
kontrolując 100% udziałów.
W okresie od 14.04.2015 do 19.11.2015 najwięcej udziałów posiadał Gmina Kędzierzyn Koźle. Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACYJNY W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU