WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO WYKONYWANIA CZYNNOŚCI PRAWNYCH W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIENI SĄ: PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE ALBO DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ALBO DWÓCH PROKURENTÓW ŁĄCZNYCH
Świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego na terenie Białej Podlaskiej.
Wynajem autobusów i usługi motoryzacyjne.
Automatyczna myjnia pojazdów oraz stacja paliw.
Obsługa przystanków autobusowych i systemu informacji pasażerskiej.
Realizacja projektu termomodernizacji budynku.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej Sp. z o.o. to kluczowy podmiot odpowiedzialny za świadczenie publicznego transportu zbiorowego na obszarze Białej Podlaskiej oraz przyległych gmin. Spółka powstała z przekształcenia przedsiębiorstwa w 2007 roku i od tego czasu nieprzerwanie realizuje swoje zadania, niosąc mieszkańcom komfort i dostępność komunikacji. W ofercie MZK znajdują się regularne linie autobusowe, które zapewniają codzienny transport mieszkańców oraz gości. Zakład nie ogranicza się jednak tylko do przewozów pasażerskich; oferuje również wynajem autobusów, usługi motoryzacyjne oraz działalność reklamową, co stanowi dodatkowe źródło przychodów. Przy MZK działa również automatyczna myjnia pojazdów oraz stacja paliw, co czyni go samowystarczalnym podmiotem w zakresie obsługi transportowej. Dodatkowo, spółka realizuje projekt termomodernizacji budynku, co świadczy o jej zaangażowaniu w poprawę efektywności energetycznej i dbałość o środowisko. Unikalnym atutem MZK jest kompleksowa obsługa pasażerów, w tym system informacji pasażerskiej oraz różnorodne formy zakupu biletów, w tym przez aplikacje mobilne. Wysoka jakość usług oraz oferta skierowana do różnych grup klientów odzwierciedlają znaczenie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego jako istotnego elementu infrastruktury miejskiej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej osiągnęła 15 854 721 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 15 728 852 zł. Pozostałe przychody to 125 869 zł.
Całkowite koszty wyniosły 16 083 299 zł.
Strata netto wyniosła 354 446 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 857 967 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 15 854 721 zł w 2024 roku.
• 15 491 820 zł w 2023 roku.
• 14 120 444 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -74 973 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -354 446 zł w 2024 roku.
• 307 789 zł w 2023 roku.
• -1 436 744 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wynosi -415 tys. zł.
EBITDA Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wynosi 1,85 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
78 993 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -414 864 zł w
2024 roku.
• 231 462 zł w
2023 roku.
• -1 427 501 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
73 521 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 848 005 zł w
2024 roku.
• 2 565 991 zł w
2023 roku.
• 801 167 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wynosi 22 722 917 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 64 816 549 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 745 615 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 22 722 917 zł w 2024 roku.
• 23 977 974 zł w 2023 roku.
• 20 648 557 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wynosi 0,58%. To oznacza, że firma ma szansę 0,58% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,066% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,58% w 2024 roku.
• 0,23% w 2023 roku.
• 0,63% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 9 140 530
zł.
Koszty operacyjne Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wyniosły 16 143 716
zł.
Wynagrodzenia stanowią 57%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
537 040 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 9 140 530 zł w 2024 roku
• 7 963 277 zł w 2023 roku
• 7 363 802 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
57% w 2024 roku
•
53% w 2023 roku
•
48% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wyniosła 19 657 585 zł.
a
ktywa trwałe to 14 605 583 zł.
a
ktywa obrotowe to 5 052 001 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 19 657 585 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 16 204 137 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 3 453 447 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 451 690 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 19 657 585 zł w 2024 roku.
• 20 015 544 zł w 2023 roku.
• 19 116 570 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -2%.
Marża operacyjna wyniosła -3%.
Marża netto wyniosła -2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wyniosły 3 453 447 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 19 657 585 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 18%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 90 374 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 3 453 447 zł w 2024 roku
• 3 456 961 zł w 2023 roku
• 4 136 665 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 18% w 2024 roku
• 17% w 2023 roku
• 22% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wykazała przychody na poziomie 15 854 721 zł.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2024 roku
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny w białej podlaskiej wykazała zysk netto większy niż 6% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 89% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 92% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 24% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 33% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 33% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 18% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 3%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 6% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 89% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 92% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 24% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 33% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 33% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 18% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż NaN% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miejska Biała Podlaska
posiada 52874 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 19.12.2023 jest
Gmina Miejska Biała Podlaska
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 12.08.2019 do 19.12.2023
była Gmina Miejska Biała Podlaska
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 28.10.2015 do 12.08.2019 najwięcej udziałów posiadała Gmina Miejska Biała Podlaska. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACYJNY W BIAŁEJ PODLASKIEJ