WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W RZESZOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST PREZES ZARZĄDU SAMODZIELNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU LICZĄCEGO DWIE LUB TRZY OSOBY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU
Miejska Komunikacja Samochodowa (MKS) w Dębicy to organizacja odpowiedzialna za funkcjonowanie i obsługę komunikacji miejskiej na terenie Dębicy. Firma umożliwia mieszkańcom oraz turystom korzystanie z różnorodnych usług transportowych, w tym aktualnych rozkładów jazdy, które dostosowywane są do potrzeb pasażerów, oferując jednocześnie informacje o korektach rozkładów w zależności od sezonu oraz wydarzeń lokalnych. MKS Dębica podejmuje również działania w zakresie testowania nowoczesnych rozwiązań transportowych, takich jak autobusy elektryczne, co wskazuje na ich angażowanie się w innowacje i ekologiczne aspekty transportu publicznego. Organizacja dba o jakość i dostępność swoich usług, regularnie aktualizując rozkłady oraz informując pasażerów o wszelkich zakłóceniach w kursach komunikacji miejskiej. Historia MKS Dębica obfituje w rozwój transportu lokalnego, a ich misją jest dostarczanie efektywnej, bezpiecznej i komfortowej komunikacji dla wszystkich mieszkańców miasta oraz przyjezdnych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejska komunikacja samochodowa osiągnęła 31 246 787 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 31 209 004 zł. Pozostałe przychody to 37 783 zł.
Całkowite koszty wyniosły 30 513 233 zł.
Zysk netto wyniósł 695 771 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 157 092 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 31 246 787 zł w 2023 roku.
• 29 509 352 zł w 2022 roku.
• 18 794 652 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 88 499 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 695 771 zł w 2023 roku.
• 236 045 zł w 2022 roku.
• -467 045 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejska komunikacja samochodowa wynosi 694 tys. zł.
EBITDA Miejska komunikacja samochodowa wynosi 904 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
68 068 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 694 467 zł w
2023 roku.
• 222 577 zł w
2022 roku.
• -467 379 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
55 008 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 903 877 zł w
2023 roku.
• 380 610 zł w
2022 roku.
• 153 400 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejska komunikacja samochodowa wynosi 25 675 082 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 060 806 zł a 78 116 968 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 496 017 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 25 675 082 zł w 2023 roku.
• 22 156 061 zł w 2022 roku.
• 13 891 712 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejska komunikacja samochodowa wynosi 0,06%. To oznacza, że firma ma szansę 0,06% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,112% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,09% w 2022 roku.
• 2,50% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 6 347 269
zł.
Koszty operacyjne Miejska komunikacja samochodowa wyniosły 30 514 537
zł.
Wynagrodzenia stanowią 21%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
450 623 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 6 347 269 zł w 2023 roku
• 5 297 169 zł w 2022 roku
• 4 976 669 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
1.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
21% w 2023 roku
•
18% w 2022 roku
•
26% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejska komunikacja samochodowa wyniosła 5 490 878 zł.
a
ktywa trwałe to 2 192 295 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 298 583 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 5 490 878 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 2 747 742 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 743 136 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -32 006 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 5 490 878 zł w 2023 roku.
• 4 731 078 zł w 2022 roku.
• 4 245 742 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 13%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 25%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejska komunikacja samochodowa wyniosły 2 743 136 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 5 490 878 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 50%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -81 728 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 743 136 zł w 2023 roku
• 2 679 108 zł w 2022 roku
• 2 429 816 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 50% w 2023 roku
• 57% w 2022 roku
• 57% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejska komunikacja samochodowa wykazała przychody na poziomie 31 246 787 zł.
Organizacja zarobiła 725 763 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 29 992 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 695 771 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 4% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -13 370 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 29 992 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Miejska komunikacja samochodowa wykazała zysk netto większy niż 81% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 82% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 62% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 72% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 65% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 81% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 82% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 62% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 52% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 53% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 72% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 65% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miasta Dębica
posiada 4565 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 16.11.2022 jest
Gmina Miasta Dębica
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 03.03.2017 do 16.11.2022
była Gmina Miasta Dębica
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 26.09.2011 do 03.03.2017 najwięcej udziałów posiadała Gmina Miasta Dębica. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKA KOMUNIKACJA SAMOCHODOWA