WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA DOKUMENTÓW W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU JEDNOOSOBOWO LUB DWÓCH PROKURENTÓW ŁĄCZNIE. W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO SPÓŁKĘ REPREZENTOWAĆ MOŻE PREZES ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO, DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ŁĄCZNIE LUB CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM.
Świadczenie usług przewozu osób w komunikacji miejskiej
Obsługa osób niepełnosprawnych za pomocą niskopodłogowych autobusów
Ekologiczny tabor autobusowy spełniający normy EURO 6
Usługi serwisowe dla pojazdów
Reklama na powierzchniach zewnętrznych autobusów
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Stargardzie (MPK) to kluczowy podmiot odpowiedzialny za organizację i świadczenie lokalnych usług transportowych. Misją MPK jest regularne zaspokajanie potrzeb mieszkańców Stargardu poprzez nieprzerwaną i bezpieczną komunikację miejską. Przedsiębiorstwo dąży do zapewnienia komfortu podróżujących, a szczególną uwagę poświęca osobom niepełnosprawnym, oferując autobusy niskopodłogowe z dodatkowymi udogodnieniami, takimi jak platformy ułatwiające dostęp. MPK dąży do zwiększenia jakości świadczonych usług poprzez modernizację swojego taboru, który składa się z ekologicznych autobusów spełniających rygorystyczne normy emisji spalin. Oprócz standardowego przewozu pasażerów, przedsiębiorstwo oferuje usługi serwisowe pojazdów oraz możliwość reklamy na pojazdach transportowych, co stanowi dodatkowy środek finansowania. W swojej działalności MPK stawia na dbałość o środowisko, wdrażając System Zarządzania Środowiskowego oraz kierując się zasadami zrównoważonego rozwoju.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji osiągnęła 21 542 716 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 21 542 637 zł. Pozostałe przychody to 79 zł.
Całkowite koszty wyniosły 22 450 791 zł.
Strata netto wyniosła 908 154 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 3 590 453 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 21 542 716 zł w 2023 roku.
• 21 341 995 zł w 2022 roku.
• 17 295 603 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -151 359 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -908 154 zł w 2023 roku.
• 210 121 zł w 2022 roku.
• 199 432 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wynosi -772 tys. zł.
EBITDA Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wynosi -333 tys. zł.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wynosi 16 744 011 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 53 856 789 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 650 959 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 16 744 011 zł w 2023 roku.
• 18 131 798 zł w 2022 roku.
• 15 233 856 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wynosi 2,43%. To oznacza, że firma ma szansę 2,43% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,266% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 2,43% w 2023 roku.
• 0,09% w 2022 roku.
• 0,07% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 14 252 821
zł.
Koszty operacyjne Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wyniosły 22 314 166
zł.
Wynagrodzenia stanowią 64%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
2 375 470 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 14 252 821 zł w 2023 roku
• 11 639 871 zł w 2022 roku
• 10 330 711 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
10.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
64% w 2023 roku
•
55% w 2022 roku
•
61% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wyniosła 8 212 717 zł.
a
ktywa trwałe to 5 035 452 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 177 265 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 8 212 717 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 176 268 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 5 036 450 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 949 738 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 8 212 717 zł w 2023 roku.
• 7 708 214 zł w 2022 roku.
• 7 601 971 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -11%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -29%.
Marża operacyjna wyniosła -4%.
Marża netto wyniosła -4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wyniosły 5 036 450 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 8 212 717 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 61%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 606 640 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 5 036 450 zł w 2023 roku
• 3 623 792 zł w 2022 roku
• 3 727 671 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 61% w 2023 roku
• 47% w 2022 roku
• 49% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wykazała przychody na poziomie 21 542 716 zł.
Organizacja zarobiła -811 833 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 96 321 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -908 154 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -12% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 16 054 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 96 321 zł w 2023 roku
• 110 822 zł w 2022 roku
• 21 210 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacji wykazała zysk netto większy niż 10% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 75% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 69% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 62% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 23% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 16% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 8% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 77% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.1%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 10% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 75% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 69% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 62% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 23% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 16% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 8% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 77% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.1%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miasto Stargard
posiada 3322 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 30.10.2020 jest
Gmina Miasto Stargard
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 29.12.2017 do 30.10.2020
był Gmina Miasto Stargard
kontrolując 100% udziałów.
Podobne organizacje do
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACJI