Produkcja pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli
(29.1)
Podsumowanie
organizacji
111
całkowite przychody
58,8 mld
przeciętny przychód
8,7 mln
przeciętny zysk
74 tys.
Opis:PKD 29.1 dotyczy szerokorozumianej produkcji pojazdów samochodowych z wyłączeniem...motocykli. Obejmuje ona różne segmenty rynku motoryzacyjnego, od samochodów osobowych, przez pojazdy użytkowe, specjalistyczne pojazdy do specjalnych zastosowań, aż po autobusy. Każdy z rodzajów pojazdów ma swoje specyficzne wymagania produkcyjne i technologiczne, które są spełniane przez podmioty działające w ramach tej klasyfikacji. Przykładowo, produkcja samochodów osobowych obejmuje nie tylko różne rodzaje silników i napędów, ale także produkcję podwozi i innych komponentów. Analogicznie, produkcja pojazdów użytkowych nie tylko obejmuje samochody ciężarowe i dostawcze, ale także ich podwozia i elementy konstrukcyjne. Produkcja autobusów obejmuje zarówno autobusy miejskie, jak i autokary oraz trolejbusy. W ramach tej działalności nie mieszczą się jednak produkcje specyficznych elementów do tych pojazdów, takich jak oświetlenie, nadwozia czy części do różnych mechanizmów, które są klasyfikowane w innych sekcjach PKD.
W skrócie
Produkcja pojazdów samochodowych (bez motocykli)
Samochody osobowe, pojazdy użytkowe, autobusy
Specjalistyczne pojazdy do celów specjalnych
Wyłączenia: silniki elektryczne, części, naprawy
Rozmiar branży
W branży jest 111 organizacji.
Wszystkie firmy w branży generują łącznie 58,83 mld zł.
Liczba organizacji w branży rośnie średnio o około 2 firmy rocznie.
Całkowite przychody branży zwiększają się o 3,87 mld zł rocznie.
Średnia roczna stopa wzrostu (CAGR) wynosi 6.9%.
Rozkład geograficzny
Największe firmy
Największa organizacja w branży to Fca Poland. Firma generuje 15,59 mld zł przychodu.
Druga największa organizacja w branży to Man Trucks. Przychód organizacji wynosi 14,83 mld.
Trzecie największe przychody osiąga Volvo Polska. Jej sprzedaż opiewa na 6,69 mld.