BUS FACTORY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS
0000512928
NIP
5213673429
REGON
147274717

Podsumowanie

icon cil:factory_____a05df5
aktywa
322 tys.
icon uil:money-withdrawal_____a05df5
przychód
877 tys.
icon fluent:money-hand-24-regular_____a05df5
zysk
-43 tys.
icon healthicons:money-bag-outline_____a05df5
wartość firmy
712 tys.
Branża główna: Produkcja autobusów
Info
Województwo
POMORSKIE
Miejscowość
WEJHEROWO
Adres
UL. PRZEMYSŁOWA, 56
Kod pocztowy
84-200
Rejestracja
2014-06-09
Rozpoczęcie działalności
2014-07-01
Kapitał zakładowy
60000,00 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Email
biuro@busfactory.eu
Forma prawna
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Forma własności
WŁASNOŚĆ MIESZANA W SEKTORZE PRYWATNYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU.
Opis
Bus Factory jest czołowym producentem autobusów i minibusów na rynku polskim orazeuropejskim. Firma specjalizuje się w dostarczaniu szerokiego spektrum pojazdów komercyjnych, przystosowanych do różnych zastosowań, oferując modele takie jak Mercedes-Benz Luxury Line, Tourist Line, Taxi, City Line, SkyLite GT, Cabrio, Special i Intercity. Każdy z tych modeli jest starannie zaprojektowany, aby spełniać konkretne potrzeby użytkowników od komfortowych podróży w wersji Luxury Line, przez funkcjonalność i przestrzeń bagażową w modelu Tourist Line, aż po model City Line z niską podłogą umożliwiającą łatwy dostęp osobom starszym i niepełnosprawnym. Firma kładzie duży nacisk na komfort i bezpieczeństwo pasażerów, co potwierdza wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, np. przesuwnego dachu panoramicznego. Bus Factory nieustannie dąży do podnoszenia swojej konkurencyjności przez inwestycje w nowe technologie oraz współpracę z ekspertami w dziedzinie projektowania. Dzięki temu kreuje nowe produkty, które przyczyniają się do budowania rozpoznawalności marki jako lidera w swojej branży.
W skrócie
  • Produkcja autobusów i minibusów
  • Modele: Luxury Line, Tourist Line, Taxi, City Line, SkyLite GT, Cabrio, Special, Intercity
  • Komfort i bezpieczeństwo pasażerów
  • Innowacyjne technologie, np. przesuwny dach panoramiczny

Podstawowe wyniki finansowe

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Bus factory osiągnęła 876 817 zł przychodów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody operacyjne wyniosły 876 815 zł. Pozostałe przychody to 2 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite koszty wyniosły 919 809 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Strata netto wyniosła 42 994 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Spółka wykazuje malejące przychody w czasie. Średni spadek przychodów wynosi -2 200 374 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 876 817 zł w 2023 roku.
• 900 357 zł w 2022 roku.
• 853 683 zł w 2021 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zyski spółki mają również malejącą tendencję w czasie. Średni spadek zysków wynosi -91 730 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -42 994 zł w 2023 roku.
• -65 027 zł w 2022 roku.
• 88 420 zł w 2021 roku.

Wycena

icon ic:baseline-info Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Szacunkowa wycena organizacji Bus factory wynosi 712 387 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 0 zł a 2 192 042 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość organizacji zmniejsza się w czasie. Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -1 967 576 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 712 387 zł w 2023 roku.
• 760 326 zł w 2022 roku.
• 1 131 660 zł w 2021 roku.

Ryzyko niewypłacalności

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Bus factory wynosi 0,06%. To oznacza, że firma ma szansę 0,06% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności maleje w czasie. Przeciętny spadek ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,05% w 2022 roku.
• 0,03% w 2021 roku.

Bilans

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość aktywów Bus factory wyniosła 321 910 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa trwałe to 70 084 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa obrotowe to 251 826 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość pasywów wyniosła 321 910 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
k
apitał (fundusz) własny to 170 456 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 151 454 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zmniejsza całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni spadek wartości aktywów wynosi -255 709 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 321 910 zł w 2023 roku.
• 241 891 zł w 2022 roku.
• 443 132 zł w 2021 roku.

Rentowność

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -13%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -25%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna wyniosła -5%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto wyniosła -5%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -6.8 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -10 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.5 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania Bus factory wyniosły 151 454 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 321 910 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 47%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite zobowiązania organizacji spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -39 170 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 151 454 zł w 2023 roku
• 28 440 zł w 2022 roku
• 164 654 zł w 2021 roku
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 4.4 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 47% w 2023 roku
• 12% w 2022 roku
• 37% w 2021 roku

Podatek dochodowy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Bus factory wykazała przychody na poziomie 876 817 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zarobiła -42 994 zł brutto (przed opodatkowaniem).
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -42 994 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy obciążający organizację obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -25 675 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Bus factory wykazała zysk netto większy niż 20% organizacji z branży "Produkcja autobusów".
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała przychód większy niż 30% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 20% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 46% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 25% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 25% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 8% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 17% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.009%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 20% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody na tle rynku zmniejszają się w czasie. W 2023 były wyższe niż 30% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość aktywów na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była ona wyższa niż 20% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był wyższy niż 46% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż 25% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż 25% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż 8% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż 17% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział w rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 wynosił on 0.009%.

Powiązania


Historia powiązań


Udziałowcy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Bielecki Piotr posiada 396 udziałów, które stanowią 33% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Bork Rafał posiada 396 udziałów, które stanowią 33% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Lesner Dawid posiada 396 udziałów, które stanowią 33% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Największymi udziałowcami w organizacji są:
• Lesner Dawid (33% udziałów)
• Bielecki Piotr (33% udziałów)
• Bork Rafał (33% udziałów)
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Największym udziałowcem w okresie od 08.06.2015 do 24.06.2015 był Openplus kontrolując 100% udziałów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W okresie od 09.06.2014 do 08.06.2015 najwięcej udziałów posiadał Openplus . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.