Smart LED to dynamiczny sklep internetowy, który specjalizuje się w sprzedażyróżnorodnych produktów oświetleniowych, w tym źródeł światła w technologii LED. Oferta sklepu obejmuje szeroką gamę produktów, które można wykorzystać zarówno w domach, biurach, jak i ogrodach. W skład asortymentu wchodzą nie tylko żarówki LED w różnych kształtach i mocach (E14, E27, E40, GU10, G9, itp.), ale także nowoczesne taśmy LED, lampy stołowe, kinkiety, lampy wiszące, a także oświetlenie przemysłowe i dekoracyjne. Sklep wyróżnia się tym, że oferuje także inteligentne rozwiązania w oświetleniu, takie jak żarówki WiFi i systemy SMART TUYA, które pozwalają użytkownikom na zdalne sterowanie oświetleniem. Dodatkowo, Smart LED prowadzi salon oświetleniowy w Wadowicach, co umożliwia klientom bezpośredni kontakt z produktami oraz eksperckie doradztwo w zakresie wyboru najlepszego rozwiązania oświetleniowego. Sklep regularnie współpracuje z klientami na zasadzie promocji i nowości, oferując atrakcyjne rabaty, co przyczynia się do zwiększenia lojalności oraz zadowolenia użytkowników.
W skrócie
Sprzedaż szerokiego asortymentu oświetlenia LED
Oferowanie inteligentnych rozwiązań dla domów
Posiadanie stacjonarnego salonu oświetleniowego
Regularne promocje i nowości w ofercie
Doradztwo w zakresie wyboru rozwiązań oświetleniowych
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Smart osiągnęła 32 891 237 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 32 282 452 zł. Pozostałe przychody to 608 785 zł.
Całkowite koszty wyniosły 27 214 114 zł.
Zysk netto wyniósł 5 068 338 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 13 400 130 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 32 891 237 zł w 2023 roku.
• 16 062 126 zł w 2022 roku.
• 6 090 977 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 2 196 913 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 5 068 338 zł w 2023 roku.
• 2 519 318 zł w 2022 roku.
• 674 512 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Smart wynosi 48 635 324 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
6 434 479 zł a 82 228 092 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 19 949 845 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 48 635 324 zł w 2023 roku.
• 24 645 323 zł w 2022 roku.
• 8 735 634 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Smart wynosi 0,06%. To oznacza, że firma ma szansę 0,06% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,066% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,06% w 2023 roku.
• 0,09% w 2022 roku.
• 0,19% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Smart wyniosła 17 371 121 zł.
a
ktywa trwałe to 5 653 816 zł.
a
ktywa obrotowe to 11 717 305 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 17 371 121 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 8 579 306 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 8 791 815 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 4 149 927 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 17 371 121 zł w 2023 roku.
• 13 252 455 zł w 2022 roku.
• 9 071 267 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 29%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 59%.
Marża operacyjna wyniosła 15%.
Marża netto wyniosła 15%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 16.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Smart wyniosły 8 791 815 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 17 371 121 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 51%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 178 229 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 8 791 815 zł w 2023 roku
• 8 105 835 zł w 2022 roku
• 6 435 357 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 10.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 51% w 2023 roku
• 61% w 2022 roku
• 71% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Smart wykazała przychody na poziomie 32 891 237 zł.
Organizacja zarobiła 5 102 182 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 33 844 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 5 068 338 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 1% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 16 922 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 33 844 zł w 2023 roku
• 24 951 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Smart wykazała zysk netto większy niż 99% organizacji z branży "Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet".
Organizacja wykazała przychód większy niż 97% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 71% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 90% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.1%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 97% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 45% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 82% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 80% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 82% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 71% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 90% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.1%.