SMART TERM to firma z siedzibą w Lublinie, specjalizująca się w sprzedaży nowoczesnych systemów grzewczych. Oferuje szeroki asortyment produktów, w tym kotłów gazowych kondensacyjnych, kotłów na pellet oraz pomp ciepła. W ofercie znajdują się również maty elektryczne oraz zasobniki ciepłej wody użytkowej. Unikalnym elementem przewagi konkurencyjnej jest dbałość o efektywność energetyczną dostarczanych urządzeń, co przekłada się na oszczędności w kosztach ogrzewania. SMART TERM wyróżnia się fachowym doradztwem, co jest szczególnie doceniane przez klientów, którzy poszukują wsparcia w zakresie wyboru idealnych rozwiązań ogrzewających. Klienci chwalą sobie profesjonalizm obsługi oraz szeroki wybór produktów, co czyni firmę jednym z wiodących graczy na lokalnym rynku. Historia firmy koncentruje się na dostarczaniu rozwiązań o wysokiej jakości, które zapewniają komfort cieplny w domach oraz mieszkaniach.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Smart term osiągnęła 723 235 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 710 528 zł. Pozostałe przychody to 12 707 zł.
Całkowite koszty wyniosły 692 253 zł.
Zysk netto wyniósł 18 275 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 103 711 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 723 235 zł w 2022 roku.
• 845 329 zł w 2021 roku.
• 644 510 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -4543 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 18 275 zł w 2022 roku.
• -28 921 zł w 2021 roku.
• 105 216 zł w 2020 roku.
EBIT i EBITDA
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Smart term wynosi 776 523 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
182 753 zł a 1 808 088 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 88 322 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 776 523 zł w 2022 roku.
• 771 111 zł w 2021 roku.
• 1 079 786 zł w 2020 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Smart term wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,004% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2022 roku.
• 0,05% w 2021 roku.
• 0,04% w 2020 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 1639
zł.
Koszty operacyjne Smart term wyniosły 686 875
zł.
Wynagrodzenia stanowią 0%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
318 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 1639 zł w 2022 roku
• 1014 zł w 2021 roku
• 1406 zł w 2020 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2022 roku
•
0% w 2021 roku
•
0% w 2020 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Smart term wyniosła 0 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 610 199 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 295 020 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 315 178 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 87 556 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 610 199 zł w 2022 roku.
• 521 054 zł w 2021 roku.
• 661 075 zł w 2020 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -18.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.2 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Smart term wyniosły 315 178 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 610 199 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 52%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 37 750 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 315 178 zł w 2022 roku
• 244 309 zł w 2021 roku
• 355 409 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 52% w 2022 roku
• 47% w 2021 roku
• 54% w 2020 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Smart term wykazała przychody na poziomie 723 235 zł.
Organizacja zarobiła 20 620 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2345 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 18 275 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1198 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2345 zł w 2022 roku
• 10 450 zł w 2021 roku
• 18 993 zł w 2020 roku
Organizacja Smart term wykazała zysk netto większy niż 51% organizacji z branży "Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 50% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 54% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 44% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 36% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 54% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.004%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 51% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2022 były wyższe niż 50% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była ona wyższa niż 56% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był wyższy niż 54% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 39% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 39% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 44% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 36% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 54% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 wynosił on 0.004%.