Soup Culture to innowacyjna sieć gastronomiczna, która od lat zyskuje popularność wróżnych krajach, w tym w Polsce, Ukrainie, Norwegii oraz Słowacji. Organizacja specjalizuje się w serwowaniu zup kremów w jadalnych kubkach, co czyni jej ofertę wyjątkową na rynku. W Soup Culture stawia się na wegetariańskie oraz wegańskie dania, przygotowywane wyłącznie z świeżych, lokalnych składników, co podkreśla ekologiczną misję marki i dbałość o środowisko. Produktami oferowanymi przez Soup Culture są nie tylko smakowite, ale i zdrowe zupy, które są gotowane na miejscu, a ich podanie w jadalnych kubkach eliminuje potrzebę korzystania z plastikowych opakowań. Historia Soup Culture to też historia wspierania przedsiębiorczości lokalnej, ponieważ sieć oferuje możliwość otwarcia lokalu gastronomicznego w modelu franczyzowym. Oferta franczyzowa przyciąga osoby, które pragną prowadzić własny eko-biznes w zgodzie z naturą, a dodatkowym atutem jest duża niezależność dla franczyzobiorców połączona z rzetelnym wsparciem ze strony centrali. W ofercie Soup Culture znajduje się również catering, który oferuje oryginalne dania w jadalnych kubkach, wzbogacając tym samym wydarzenia i imprezy o zdrowy, smaczny akcent.
Organizacja Soup culture osiągnęła 519 952 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 517 512 zł. Pozostałe przychody to 2440 zł.
Całkowite koszty wyniosły 492 498 zł.
Zysk netto wyniósł 25 014 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 20 627 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 519 952 zł w 2023 roku.
• 522 078 zł w 2022 roku.
• 197 983 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -4987 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 25 014 zł w 2023 roku.
• -48 599 zł w 2022 roku.
• 38 705 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Soup culture wynosi 533 286 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
86 595 zł a 1 299 881 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 4596 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 533 286 zł w 2023 roku.
• 415 886 zł w 2022 roku.
• 391 092 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Soup culture wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,002% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,03% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Soup culture wyniosła 150 238 zł.
a
ktywa trwałe to 14 193 zł.
a
ktywa obrotowe to 136 045 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 150 238 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 115 460 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 34 778 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 11 761 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 150 238 zł w 2023 roku.
• 148 659 zł w 2022 roku.
• 182 767 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 17%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 22%.
Marża operacyjna wyniosła 6%.
Marża netto wyniosła 5%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -8.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -27.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Soup culture wyniosły 34 778 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 150 238 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 23%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -2630 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 34 778 zł w 2023 roku
• 58 213 zł w 2022 roku
• 43 722 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 6.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 23% w 2023 roku
• 39% w 2022 roku
• 24% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Soup culture wykazała przychody na poziomie 519 952 zł.
Organizacja zarobiła 25 014 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 25 014 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -1169 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku