Organizacja warsztatów i wydarzeń związanych z aranżacją wnętrz
Porady stylizacyjne od ekspertów branżowych
TOP SHOPPING to wiodące centrum meblowe zlokalizowane w Szczecinie, które oferuje szeroki wybór mebli i usług. Centrum składa się z wielu renomowanych marek, w tym BLACK RED WHITE, KLER oraz Eurofirany, co czyni je miejscem dla klientów poszukujących jakościowych i stylowych rozwiązań do swoich wnętrz. Niezależnie od potrzeb, klienci mogą korzystać z różnorodnych produktów, od mebli do salonu po wyposażenie kuchni i sypialni. Oprócz sprzedaży mebli, TOP SHOPPING umożliwia wynajem powierzchni handlowej, co stanowi doskonałą okazję dla nowych i rozwijających się przedsiębiorstw. W centrum dostępne są również usługi projektowe, które ułatwiają aranżację i personalizację przestrzeni życiowej. Dodatkowo, regularnie organizowane są wydarzenia oraz warsztaty, podczas których eksperci dzielą się wiedzą na temat najnowszych trendów w aranżacji wnętrz, takich jak modny dobór kolorów czy systemy modułowe, które można dostosować do indywidualnych potrzeb klienta.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Top shopping osiągnęła 6 400 061 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 6 316 411 zł. Pozostałe przychody to 83 650 zł.
Całkowite koszty wyniosły 5 609 536 zł.
Zysk netto wyniósł 706 874 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 053 701 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 6 400 061 zł w 2023 roku.
• 5 415 785 zł w 2022 roku.
• 4 936 689 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 117 468 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 706 874 zł w 2023 roku.
• 145 844 zł w 2022 roku.
• 535 044 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Top shopping wynosi 1,83 mln zł.
EBITDA Top shopping wynosi 2,61 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
301 263 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 829 800 zł w
2023 roku.
• 1 121 727 zł w
2022 roku.
• 973 180 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
431 155 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 609 154 zł w
2023 roku.
• 1 905 327 zł w
2022 roku.
• 1 766 332 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Top shopping wynosi 12 103 638 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 009 435 zł a 26 716 985 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 080 333 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 12 103 638 zł w 2023 roku.
• 8 673 177 zł w 2022 roku.
• 9 801 200 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Top shopping wynosi 0,14%. To oznacza, że firma ma szansę 0,14% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,166% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,14% w 2023 roku.
• 0,15% w 2022 roku.
• 0,23% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 705 492
zł.
Koszty operacyjne Top shopping wyniosły 4 486 610
zł.
Wynagrodzenia stanowią 16%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
117 578 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 705 492 zł w 2023 roku
• 485 479 zł w 2022 roku
• 342 140 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
16% w 2023 roku
•
12% w 2022 roku
•
9% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Top shopping wyniosła 18 608 619 zł.
a
ktywa trwałe to 15 938 001 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 670 619 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 18 608 619 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 6 679 246 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 11 929 373 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -1 030 912 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 18 608 619 zł w 2023 roku.
• 19 187 945 zł w 2022 roku.
• 20 699 772 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 11%.
Marża operacyjna wyniosła 29%.
Marża netto wyniosła 11%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Top shopping wyniosły 11 929 373 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 18 608 619 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 64%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -908 238 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 11 929 373 zł w 2023 roku
• 13 215 573 zł w 2022 roku
• 14 873 244 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 64% w 2023 roku
• 69% w 2022 roku
• 72% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Top shopping wykazała przychody na poziomie 6 400 061 zł.
Organizacja zarobiła 788 545 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 81 671 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 706 874 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 13 612 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 81 671 zł w 2023 roku
• 24 722 zł w 2022 roku
• 26 032 zł w 2021 roku
Organizacja Top shopping wykazała zysk netto większy niż 84% organizacji z branży "Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi".
Organizacja wykazała przychód większy niż 85% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 62% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 58% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 71% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 66% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 62% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 84% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.007%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 85% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 81% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 62% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 58% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 71% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 66% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 62% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 84% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.007%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Demuth Capital
posiada 164690 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 01.02.2019 jest
Demuth Capital
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 21.11.2017 do 01.02.2019
była Demuth Omega
kontrolująca 100% udziałów.