Fundacja Polski Instytut Transportu Drogowego (PITD) działa jako kluczowy think tank, który koncentruje się na branży transportu drogowego w Polsce. Jej misją jest wspieranie rozwoju sektora transportu, spedycji i logistyki. Instytut angażuje się w prowadzenie badań rynku i analiz, mających na celu identyfikację wyzwań oraz możliwości, a także edukację zarówno wśród profesjonalistów, jak i społeczeństwa. W ramach swoich działań organizuje szkolenia i konferencje, które pozwalają uczestnikom pogłębić wiedzę o branży TSL oraz promuje zawód kierowcy, uznając jego fundamentalną rolę w całym systemie transportowym. PITD regularnie wydaje raporty oraz opinie eksperckie, które przyczyniają się do podnoszenia świadomości na temat znaczenia sektora transportowego dla polskiej gospodarki. Fundacja wyróżnia się intensywną działalnością popularyzatorską, dostosowując ofertę do potrzeb rynku, dzięki czemu staje się istotnym graczem na europejskiej scenie transportowej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Fundacja polski instytut transportu drogoweg osiągnęła 1 084 386 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 1 078 311 zł. Pozostałe przychody to 6075 zł.
Całkowite koszty wyniosły 1 220 110 zł.
Strata netto wyniosła 141 799 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 204 448 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 1 084 386 zł w 2023 roku.
• 788 093 zł w 2022 roku.
• 227 847 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -28 091 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -141 799 zł w 2023 roku.
• -33 775 zł w 2022 roku.
• -95 314 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Fundacja polski instytut transportu drogoweg wynosi -124 tys. zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
24 504 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• -123 864 zł w
2023 roku.
• -19 626 zł w
2022 roku.
• -92 749 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Fundacja polski instytut transportu drogoweg wynosi 722 924 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 2 710 965 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 130 660 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 722 924 zł w 2023 roku.
• 525 395 zł w 2022 roku.
• 151 898 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Fundacja polski instytut transportu drogoweg wynosi 0,73%. To oznacza, że firma ma szansę 0,73% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,142% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,73% w 2023 roku.
• 0,12% w 2022 roku.
• 0,13% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Fundacja polski instytut transportu drogoweg wyniosły 1 202 745
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
•
0% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Fundacja polski instytut transportu drogoweg wyniosła 136 485 zł.
a
ktywa obrotowe to 136 485 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 136 485 zł.
f
undusz własny to -326 237 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 462 722 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 19 077 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 136 485 zł w 2023 roku.
• 59 544 zł w 2022 roku.
• 31 354 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -104%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 43%.
Marża operacyjna wyniosła -12%.
Marża netto wyniosła -13%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -20.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Fundacja polski instytut transportu drogoweg wyniosły 462 722 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 136 485 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 339%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 91 843 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 462 722 zł w 2023 roku
• 243 982 zł w 2022 roku
• 182 016 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 66.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 339% w 2023 roku
• 410% w 2022 roku
• 581% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Fundacja polski instytut transportu drogoweg wykazała przychody na poziomie 1 084 386 zł.
Organizacja zarobiła -141 799 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -141 799 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku