ZAKŁAD INŻYNIERII KOLEJOWEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS
0000679449
NIP
6630000795
REGON
290355735

Podsumowanie

icon cil:factory_____a05df5
aktywa
44,2 mln
icon uil:money-withdrawal_____a05df5
przychód
64,4 mln
icon fluent:money-hand-24-regular_____a05df5
zysk
5,8 mln
icon healthicons:money-bag-outline_____a05df5
wartość firmy
84,2 mln
Branża główna: Transport kolejowy towarów
Info
Województwo
ŚWIĘTOKRZYSKIE
Miejscowość
SANDOMIERZ
Adres
UL. RETMAŃSKA, 11A
Kod pocztowy
27-600
Rejestracja
2017-07-11
Rozpoczęcie działalności
1993-04-15
Kapitał zakładowy
10552000,00 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Email
ZIK@ZIKSANDOMIERZ.PL
Forma prawna
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Forma własności
WŁASNOŚĆ KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W KIELCACH, X WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO WSZYSTKIE CZYNNOŚCI WYKONYWANE SĄ PRZEZ PREZESA ZARZĄDU I REPREZENTUJE ON SPÓŁKĘ JEDNOOSOBOWO. JEŻELI ZARZĄD SKŁADA SIĘ Z KILKU CZŁONKÓW DO REPREZENTOWANIA SPÓŁKI UPOWAŻNIONY JEST KAŻDY CZŁONEK ZARZĄDU SAMODZIELNIE.
Opis
Zakład Inżynierii Kolejowej Sp. z o.o. to firma z siedzibą w Sandomierzu, któraspecjalizuje się w dwóch kluczowych obszarach: przewozach kolejowych oraz budownictwie kolejowym. Działając na rynku od 1986 roku, oferuje kompleksowe usługi związane z transportem kolejowym, w tym obsługę transportowo-spedycyjną krajowego obrotu towarowego. ZIK posiada również doświadczenie w zakresie budowlano-remontowych usług infrastruktury kolejowej, co pozwala jej na zapewnienie wysokiej jakości i profesjonalizmu w realizacji projektów. Dzięki zaawansowanym technologiom i wykwalifikowanej kadrze, firma zdobyła uznanie w branży, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Zakład Inżynierii Kolejowej jest również aktywny w pozyskiwaniu dotacji z funduszy unijnych, co wspomaga rozwój i modernizację oferowanych usług.
W skrócie
  • Usługi transportu kolejowego
  • Obsługa transportowo-spedycyjna towarów
  • Budownictwo i remont infrastruktury kolejowej

Podstawowe wyniki finansowe

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Zakład inżynierii kolejowej osiągnęła 64 392 676 zł przychodów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody operacyjne wyniosły 64 356 413 zł. Pozostałe przychody to 36 263 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite koszty wyniosły 58 609 657 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto wyniósł 5 746 757 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Spółka wykazuje rosnące przychody w czasie. Średni wzrost przychodów wynosi 6 712 358 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 64 392 676 zł w 2023 roku.
• 54 303 992 zł w 2022 roku.
• 43 888 373 zł w 2021 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zyski spółki mają również rosnącą tendencję w czasie. Średni wzrost zysków wynosi 818 764 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 5 746 757 zł w 2023 roku.
• 2 618 473 zł w 2022 roku.
• 1 898 091 zł w 2021 roku.

Wycena

icon ic:baseline-info Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Szacunkowa wycena organizacji Zakład inżynierii kolejowej wynosi 84 233 295 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 18 317 817 zł a 160 981 691 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość organizacji powiększa się w czasie. Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 9 379 660 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 84 233 295 zł w 2023 roku.
• 61 148 156 zł w 2022 roku.
• 49 807 595 zł w 2021 roku.

Ryzyko niewypłacalności

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zakład inżynierii kolejowej wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności maleje w czasie. Przeciętny spadek ryzyka w czasie wynosi -0,017% rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.

Bilans

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość aktywów Zakład inżynierii kolejowej wyniosła 44 145 121 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa trwałe to 34 174 671 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa obrotowe to 9 970 450 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość pasywów wyniosła 44 145 121 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
k
apitał (fundusz) własny to 24 423 757 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 19 721 365 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja powiększa całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni wzrost wartości aktywów wynosi 2 976 131 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 44 145 121 zł w 2023 roku.
• 33 415 437 zł w 2022 roku.
• 32 990 726 zł w 2021 roku.

Rentowność

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 13%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 24%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna wyniosła 12%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto wyniosła 9%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.7 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania Zakład inżynierii kolejowej wyniosły 19 721 365 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 44 145 121 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 45%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite zobowiązania organizacji rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 803 200 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 19 721 365 zł w 2023 roku
• 14 119 964 zł w 2022 roku
• 15 715 636 zł w 2021 roku
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 45% w 2023 roku
• 42% w 2022 roku
• 48% w 2021 roku

Podatek dochodowy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Zakład inżynierii kolejowej wykazała przychody na poziomie 64 392 676 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zarobiła 6 811 337 zł brutto (przed opodatkowaniem).
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy wyniósł 1 064 580 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 5 746 757 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy odpowiadał za 16% zysku brutto.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy obciążający organizację rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 136 152 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 064 580 zł w 2023 roku
• 754 893 zł w 2022 roku
• 473 761 zł w 2021 roku

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Zakład inżynierii kolejowej wykazała zysk netto większy niż 87% organizacji z branży "Transport kolejowy towarów".
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała przychód większy niż 80% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 83% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 39% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 69% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 70% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 69% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 55% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 83% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.5%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 87% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody na tle rynku powiększają się w czasie. W 2023 były wyższe niż 80% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość aktywów na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była ona wyższa niż 83% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 był wyższy niż 39% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 69% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 70% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 69% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 55% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 83% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział w rynku powiększa się w czasie. W 2023 wynosił on 0.5%.

Powiązania


Historia powiązań


Udziałowcy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Kosmala Ryszard posiada 105520 udziałów, które stanowią 50% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Leśkiewicz Marek posiada 105520 udziałów, które stanowią 50% firmy.

Podobne organizacje do ZAKŁAD INŻYNIERII KOLEJOWEJ