KOLEJ BAŁTYCKA SPÓŁKA AKCYJNA KRS
0000022450
NIP
8512719974
REGON
812322560

Podsumowanie

icon cil:factory_____a05df5
aktywa
14,9 mln
icon uil:money-withdrawal_____a05df5
przychód
49,6 mln
icon fluent:money-hand-24-regular_____a05df5
zysk
6,6 mln
icon healthicons:money-bag-outline_____a05df5
wartość firmy
65,1 mln
Branża główna: Transport kolejowy towarów
Info
Województwo
ZACHODNIOPOMORSKIE
Miejscowość
SZCZECIN
Adres
UL. ZBOŻOWA, 4
Kod pocztowy
70-653
Rejestracja
2001-06-27
Rozpoczęcie działalności
2001-02-15
Kapitał zakładowy
1000000,00 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
SPÓŁKA AKCYJNA
Forma własności
WŁASNOŚĆ KRAJOWYCH OSÓB FIZYCZNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ DWAJ CZŁONKOWIE ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE ALBO JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ŁĄCZNYM.
Organ nadzoru
RADA NADZORCZA
Opis
Kolej Bałtycka S.A. to renomowany operator w branży usług kolejowych, oferującykompleksową gamę rozwiązań transportowych na terenie całej Polski. Specjaliści z firmy koncentrują się na obsłudze bocznic oraz przewozach towarów masowych w wagonach należących do klientów. Firma oferuje również wyspecjalizowane usługi, takie jak obsługa kolejowa budów infrastrukturalnych, obsługa pociągów roboczych i transport maszyn torowych oraz pociągów sieciowych. Dzięki kilkudziesięcioletniemu doświadczeniu, Kolej Bałtycka zyskała zaufanie licznych klientów, spełniając ich oczekiwania dotyczące jakości i bezpieczeństwa świadczonych usług.Kolej Bałtycka działa głównie w obszarach portów morskich Szczecin i Świnoujście, realizując całodobową obsługę na tych terenach. W zakresie transportu towarów masowych zajmuje się przewozem węgla, paliw, kruszyw oraz materiałów niebezpiecznych. Dodatkowo, firma jest ekspertem w transferach granicznych pomiędzy Polską a Niemcami oraz oferuje usługi trakcyjne na terenie całego kraju.Kolej Bałtycka angażuje się również w edukację i szkolenia, organizując kursy z zakresu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS, MMS) oraz egzaminów zawodowych na stanowiska manewrowego i ustawiacza, zatwierdzonych przez Urząd Transportu Kolejowego. W ramach swojej działalności firma przeprowadza serwis lokomotyw, oferując przeglądy i naprawy bieżące dla różnych typów lokomotyw spalinowych. Dzięki przynależności do grupy OT Logistics, Kolej Bałtycka jest w stanie dopełnić kompleksowe rozwiązania logistyczne dla klientów z całej Europy.
W skrócie
  • Obsługa bocznic i przewozy towarów masowych
  • Całodobowa obsługa portów morskich Szczecin i Świnoujście
  • Transport maszyn torowych i pociągów sieciowych
  • Transfery graniczne PolskaNiemcy
  • Szkolenia i egzaminy zawodowe

Podstawowe wyniki finansowe

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Kolej bałtycka osiągnęła 49 584 553 zł przychodów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody operacyjne wyniosły 49 572 066 zł. Pozostałe przychody to 12 487 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite koszty wyniosły 42 973 505 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto wyniósł 6 598 561 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Spółka wykazuje rosnące przychody w czasie. Średni wzrost przychodów wynosi 4 454 113 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 49 584 553 zł w 2023 roku.
• 28 315 266 zł w 2022 roku.
• 28 203 176 zł w 2021 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zyski spółki mają również rosnącą tendencję w czasie. Średni wzrost zysków wynosi 1 319 342 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 6 598 561 zł w 2023 roku.
• 473 624 zł w 2022 roku.
• 2 037 821 zł w 2021 roku.

Wycena

icon ic:baseline-info Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Szacunkowa wycena organizacji Kolej bałtycka wynosi 65 114 433 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 5 663 820 zł a 123 961 384 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość organizacji powiększa się w czasie. Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 8 312 419 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 65 114 433 zł w 2023 roku.
• 21 486 238 zł w 2022 roku.
• 27 313 082 zł w 2021 roku.

Ryzyko niewypłacalności

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Kolej bałtycka wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności maleje w czasie. Przeciętny spadek ryzyka w czasie wynosi -0,271% rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2023 roku.
• 0,62% w 2022 roku.
• 0,62% w 2021 roku.

Bilans

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość aktywów Kolej bałtycka wyniosła 14 904 687 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa trwałe to 5 920 334 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa obrotowe to 8 984 353 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość pasywów wyniosła 14 904 687 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
k
apitał (fundusz) własny to 7 551 760 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 7 352 927 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja powiększa całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni wzrost wartości aktywów wynosi 353 174 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 14 904 687 zł w 2023 roku.
• 8 261 347 zł w 2022 roku.
• 8 827 800 zł w 2021 roku.

Rentowność

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 44%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 87%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna wyniosła 17%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto wyniosła 13%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.1 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 8.1 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.2 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto organizacji poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.2 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania Kolej bałtycka wyniosły 7 352 927 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 14 904 687 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 49%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite zobowiązania organizacji spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 468 729 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 7 352 927 zł w 2023 roku
• 7 308 148 zł w 2022 roku
• 8 348 225 zł w 2021 roku
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 12.8 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 49% w 2023 roku
• 88% w 2022 roku
• 95% w 2021 roku

Podatek dochodowy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Kolej bałtycka wykazała przychody na poziomie 49 584 553 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zarobiła 8 187 616 zł brutto (przed opodatkowaniem).
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy wyniósł 1 589 055 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 6 598 561 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy obciążający organizację rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 245 708 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 589 055 zł w 2023 roku
• 479 297 zł w 2022 roku
• 237 119 zł w 2021 roku

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Kolej bałtycka wykazała zysk netto większy niż 88% organizacji z branży "Transport kolejowy towarów".
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała przychód większy niż 77% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 71% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 43% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 79% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 80% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 92% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 82% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 86% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.4%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 88% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody na tle rynku powiększają się w czasie. W 2023 były wyższe niż 77% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość aktywów na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była ona wyższa niż 71% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 był wyższy niż 43% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 79% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 80% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 92% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była wyższa niż 82% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 86% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział w rynku powiększa się w czasie. W 2023 wynosił on 0.4%.


Historia powiązań


Udziałowcy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ot Logistics posiada b.d. udziałów, które stanowią 100% firmy.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Największym udziałowcem od 31.07.2019 jest Ot Logistics kontrolujący 100% udziałów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Najwięksi udziałowcy w okresie od 05.09.2012 do 31.07.2019:
• Plata Bronisław (0% udziałów)
• Ot Logistics (0% udziałów)
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W okresie od 29.05.2012 do 05.09.2012 najwięcej udziałów posiadał Plata Bronisław . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.