MADGROUP to organizacja, która wyróżnia się unikalnym podejściem do promowaniapolskiego designu poprzez swój sklep internetowy whiteMAD. Istniejąca od ponad pięciu lat, MADGROUP nie tylko prezentuje produkty polskich projektantów, ale także daje im platformę do zaistnienia na rynku. Pomysł na powstanie sklepu wyewoluował z chęci pokazania twórczości młodych artystów, których projekty często pozostają niewidoczne po zakończeniu wystaw dyplomowych. Dzięki starannemu doborowi asortymentu, whiteMAD oferuje kolekcje przedmiotów użytkowych, które są produkowane w lokalnych warsztatach rzemieślniczych w całej Polsce. Organizacja propaguje produkty, które są estetyczne, funkcjonalne i wykonane z naturalnych materiałów, co przekłada się na różnorodność oferty, w tym ceramikę, biżuterię, meble oraz akcesoria. Dodatkowo, MADGROUP przyczynia się do zrównoważonego rozwoju lokalnych artystów, umożliwiając im bezpośrednią współpracę i sprzedaż swoich dzieł za pośrednictwem platformy. Sklep whiteMAD stał się miejscem, gdzie klienci mogą znaleźć oryginalne produkty, które nie są dostępne w tradycyjnych sieciach handlowych, popularyzując tym samym polski design.
W skrócie
Promocja polskiego designu i lokalnych projektantów
Sprzedaż ręcznie wykonanych produktów przez współpracujących twórców
Asortyment obejmujący ceramikę, biżuterię, meble i akcesoria
Wsparcie młodych artystów poprzez platformę e-commerce
Unikalne i estetyczne wykonanie wszystkich oferowanych przedmiotów
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Madgroup osiągnęła 666 826 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 666 826 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 325 951 zł.
Zysk netto wyniósł 340 875 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 129 274 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 666 826 zł w 2022 roku.
• 503 309 zł w 2021 roku.
• 284 758 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 67 067 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 340 875 zł w 2022 roku.
• 346 299 zł w 2021 roku.
• 208 292 zł w 2020 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Madgroup wynosi 2 066 707 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
258 656 zł a 4 772 250 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 406 181 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 2 066 707 zł w 2022 roku.
• 1 983 460 zł w 2021 roku.
• 1 182 225 zł w 2020 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Madgroup wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
• 0,01% w 2020 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Madgroup wyniosła 415 102 zł.
a
ktywa trwałe to 16 517 zł.
a
ktywa obrotowe to 398 585 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 415 102 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 344 875 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 70 227 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 78 545 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 415 102 zł w 2022 roku.
• 398 108 zł w 2021 roku.
• 235 445 zł w 2020 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 82%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 99%.
Marża operacyjna wyniosła 57%.
Marża netto wyniosła 51%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 11.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 30.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 5.2 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.8 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Madgroup wyniosły 70 227 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 415 102 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 17%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 7456 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 70 227 zł w 2022 roku
• 47 808 zł w 2021 roku
• 23 153 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 26.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 17% w 2022 roku
• 12% w 2021 roku
• 10% w 2020 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Madgroup wykazała przychody na poziomie 666 826 zł.
Organizacja zarobiła 377 572 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 36 697 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 340 875 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 7339 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 36 697 zł w 2022 roku
• 26 927 zł w 2021 roku
• 0 zł w 2020 roku