Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych (ZNPK) stanowi istotny element sektoratransportu kolejowego w Polsce. Organizacja ta ma na celu obronę wolnej konkurencji na rynku kolejowych przewozów towarowych, promując jednocześnie procesy liberalizacji i reprezentując interesy niezależnych przewoźników w relacjach z organami władzy publicznej. ZNPK dąży do zapewnienia równych warunków działania dla wszystkich przewoźników, co przyczynia się do zwiększenia użycia transportu kolejowego, a także do redukcji emisji CO2. W ramach swoich działań, ZNPK angażuje się w szeroki zakres legislacyjny, organizując spotkania, debaty, oraz występując z propozycjami zmian regulacyjnych. Organizacja również podkreśla konieczność obniżenia stawek dostępu do infrastruktury kolejowej, co ma za zadanie wyrównanie warunków konkurencji z przewoźnikami drogowymi. ZNPK utrzymuje aktywne relacje z innymi stowarzyszeniami i operatorami w regionie, aby wspierać swoich członków w dążeniu do osiągnięcia lepszych warunków operacyjnych i finansowych.
W skrócie
Ochrona wolnej konkurencji na rynku przewozów towarowych.
Obniżanie stawek dostępu do infrastruktury kolejowej.
Organizacja debat i spotkań dotyczących kluczowych problemów branży.
Współpraca z innymi stowarzyszeniami w regionie.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Związek niezależnych przewoźników kolejowyc osiągnęła 95 540 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 95 000 zł. Pozostałe przychody to 540 zł.
Całkowite koszty wyniosły 86 430 zł.
Zysk netto wyniósł 8570 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 5006 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 95 540 zł w 2023 roku.
• 111 855 zł w 2022 roku.
• 89 906 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -1080 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 8570 zł w 2023 roku.
• 13 167 zł w 2022 roku.
• 44 156 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Związek niezależnych przewoźników kolejowyc wynosi 262 050 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
85 704 zł a 875 068 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 14 618 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 262 050 zł w 2023 roku.
• 284 887 zł w 2022 roku.
• 384 332 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Związek niezależnych przewoźników kolejowyc wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,000% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,00% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Związek niezależnych przewoźników kolejowyc wyniosła 234 531 zł.
a
ktywa obrotowe to 234 531 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 234 531 zł.
f
undusz własny to 218 767 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 15 764 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 22 349 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 234 531 zł w 2023 roku.
• 212 322 zł w 2022 roku.
• 198 505 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 4%.
Marża operacyjna wyniosła 9%.
Marża netto wyniosła 9%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Związek niezależnych przewoźników kolejowyc wyniosły 15 764 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 234 531 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 7%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1546 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 15 764 zł w 2023 roku
• 2126 zł w 2022 roku
• 1476 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 7% w 2023 roku
• 1% w 2022 roku
• 1% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Związek niezależnych przewoźników kolejowyc wykazała przychody na poziomie 95 540 zł.
Organizacja zarobiła 8570 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 0 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 8570 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 0% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Związek niezależnych przewoźników kolejowyc wykazała zysk netto większy niż 56% organizacji z branży "Działalność organizacji komercyjnych i pracodawców".
Organizacja wykazała przychód większy niż 32% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 36% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 74% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 54% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 49% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.01%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 56% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 32% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 52% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 36% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 73% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 74% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 54% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 49% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.01%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do ZWIĄZEK NIEZALEŻNYCH PRZEWOŹNIKÓW KOLEJOWYC