SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE ALBO CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM
Sprzedaż, wynajem i leasing samolotów oraz śmigłowców
Autoryzowany przedstawiciel Cessna, Cruiser Aircraft, Stemme i MD Helicopters
Dostarczanie symulatorów lotu od firm takich jak ALSIM i Frasca
Pomoc w doborze modeli statków powietrznych i organizacja szkoleń
Blisko 50 dostarczonych statków powietrznych w ciągu 17 lat działalności
GB Aircraft Sp. z o.o. to wiodąca firma w branży lotniczej, która zajmuje się kompleksową obsługą samolotów i śmigłowców. Od momentu swojej powstawania, firma wyróżnia się jako autoryzowany przedstawiciel takich marek jak Cessna, Cruiser Aircraft, Stemme oraz MD Helicopters. GB Aircraft oferuje szeroki zakres usług, obejmujący wynajem, leasing, sprzedaż oraz pomoc w finansowaniu i ubezpieczeniu maszyn powietrznych. W ostatnich latach firma znacząco rozwija swoją ofertę, włączając w nią urządzenia do symulacji lotu od renomowanych producentów, takich jak ALSIM i Frasca.
W ciągu 17-letniej działalności, GB Aircraft dostarczył prawie 50 statków powietrznych, co potwierdza jego silną pozycję na polskim rynku lotnictwa. Działalność przedsiębiorstwa obejmuje także pomoc w doborze odpowiedniego modelu samolotu czy śmigłowca do określonych potrzeb klientów oraz organizację szkoleń w zakresie pilotażu. Właściciel i prezes firmy, Rafał Karski, posiada ponad 25-letnie doświadczenie w marketingu i zarządzaniu, co sprzyja ciągłemu rozwojowi przedsiębiorstwa.
GB Aircraft nie tylko dostarcza sprzęt, ale także angażuje się w rozwój lotnictwa w Polsce poprzez współpracę z różnymi instytucjami edukacyjnymi, jak Lotnicza Akademia Wojskowa. Dzięki tym różnorodnym działaniom, firma stała się nieodłącznym elementem rynku lotniczego w kraju, przyciągając coraz więcej klientów i podnosząc standardy usług w branży.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gb aircraft osiągnęła 15 920 284 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 15 789 480 zł. Pozostałe przychody to 130 805 zł.
Całkowite koszty wyniosły 14 780 661 zł.
Zysk netto wyniósł 1 008 819 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 167 536 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 15 920 284 zł w 2024 roku.
• 11 279 611 zł w 2023 roku.
• 10 327 825 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 144 117 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 008 819 zł w 2024 roku.
• 1 203 455 zł w 2023 roku.
• -14 917 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Gb aircraft wynosi 1,75 mln zł.
EBITDA Gb aircraft wynosi 1,76 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
291 408 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 753 439 zł w
2024 roku.
• 1 150 751 zł w
2023 roku.
• 126 311 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
292 435 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 764 254 zł w
2024 roku.
• 1 162 083 zł w
2023 roku.
• 136 918 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gb aircraft wynosi 17 296 325 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 647 526 zł a 39 800 711 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 397 200 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 17 296 325 zł w 2024 roku.
• 14 224 471 zł w 2023 roku.
• 7 873 538 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gb aircraft wynosi 0,09%. To oznacza, że firma ma szansę 0,09% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,09% w 2024 roku.
• 0,18% w 2023 roku.
• 0,27% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 350
zł.
Koszty operacyjne Gb aircraft wyniosły 14 036 040
zł.
Wynagrodzenia stanowią 0%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
50 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 350 zł w 2024 roku
• 2300 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2024 roku
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gb aircraft wyniosła 6 506 515 zł.
a
ktywa trwałe to 97 274 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 409 241 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 6 506 515 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 530 035 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 976 480 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 903 329 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 6 506 515 zł w 2024 roku.
• 7 746 640 zł w 2023 roku.
• 2 579 340 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 16%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 29%.
Marża operacyjna wyniosła 11%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gb aircraft wyniosły 2 976 480 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 6 506 515 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 46%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 402 384 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 976 480 zł w 2024 roku
• 5 225 424 zł w 2023 roku
• 1 261 579 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 5.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 46% w 2024 roku
• 67% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gb aircraft wykazała przychody na poziomie 15 920 284 zł.
Organizacja zarobiła 1 261 476 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 252 657 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 008 819 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 20% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 36 094 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 252 657 zł w 2024 roku
• 273 541 zł w 2023 roku
• 3404 zł w 2022 roku
Organizacja Gb aircraft wykazała zysk netto większy niż 86% organizacji z branży "Działalność agentów zajmujących się sprzedażą maszyn, urządzeń przemysłowych, statków i samolotów".
Organizacja wykazała przychód większy niż 91% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 91% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 45% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 60% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 64% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 88% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 5%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 86% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 91% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 91% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 45% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 60% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 88% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 5%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Karski Rafał
posiada 67 udziałów, które stanowią 67% firmy.