SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE PREZESA I CZŁONKA ZARZĄDU LUB DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO PREZESA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIE W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST PREZES ZARZĄDU ALBO CZŁONEK ZARZĄDU. W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO WSZELKIE KOMPETENCJE PRZYZNANE W AKCIE ZAŁOŻYCIELSKIM SPÓŁKI I REGULACJACH WEWNĘTRZYNYCH TEJ SPÓŁKI PREZESOWI ZARZĄDU WYKONUJE JEDYNY CZŁONEK ZARZĄDU
Oferuje systemy dynamicznej informacji pasażerskiej.
Dostarcza systemy łączności do zarządzania kryzysowego.
Realizuje projektowanie i produkcję systemów biletowych.
Wdraża systemy monitoringu obiektów kolejowych.
Kolejowe Zakłady Łączności (KZŁ) są polskim producentem i dostawcą nowoczesnych rozwiązań systemowych, które wspierają zarówno komunikację publiczną, jak i infrastrukturę kolejową. Firma działa od 1852 roku, co czyni ją jednym z najstarszych graczy na rynku. KZŁ swoje działania koncentruje na dostosowywaniu oferty do potrzeb klientów, a ich doświadczenie pozwala na realizację kilkudziesięciu projektów równocześnie, obejmujących zarówno zlecenia o niewielkiej wartości, jak i te liczące się w milionach złotych.
W ofercie Kolejowych Zakładów Łączności znajdują się różnorodne systemy, takie jak dynamiczna informacja pasażerska, systemy łączności kolejowej, monitoring obiektów kolejowych, systemy biletowe oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych pod marką ecoMOTO. Produkty KZŁ są wykorzystywane na dworcach, stacjach i przystankach w wielu miastach w Polsce, co ułatwia podróżowanie i poprawia bezpieczeństwo pasażerów. Kluczowymi elementami systemów oferowanych przez KZŁ są zaawansowane technologicznie urządzenia, które zapewniają efektywność i bezpieczeństwo podczas eksploatacji.
KZŁ zdobyło liczne nagrody i certyfikaty, co potwierdza ich wysoką jakość i innowacyjność. Wspiera również elektromobilność poprzez rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, co wpisuje się w nowoczesne trendy rynkowe. KZŁ to towarzystwo, które posiada żelazną reputację na rynku, łącząc tradycję z nowoczesnością w swoich rozwiązaniach.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Kolejowe zakłady łączności osiągnęła 32 539 696 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 32 539 476 zł. Pozostałe przychody to 220 zł.
Całkowite koszty wyniosły 31 498 917 zł.
Zysk netto wyniósł 1 040 559 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -784 564 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 32 539 696 zł w 2023 roku.
• 31 178 771 zł w 2022 roku.
• 30 361 215 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -137 171 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 040 559 zł w 2023 roku.
• 1 059 344 zł w 2022 roku.
• 604 949 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Kolejowe zakłady łączności wynosi 2,17 mln zł.
EBITDA Kolejowe zakłady łączności wynosi 3,64 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
80 996 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 170 333 zł w
2023 roku.
• 1 990 085 zł w
2022 roku.
• 1 430 543 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
80 172 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 3 638 440 zł w
2023 roku.
• 3 537 115 zł w
2022 roku.
• 2 647 544 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Kolejowe zakłady łączności wynosi 31 731 426 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 876 059 zł a 81 349 240 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -1 634 338 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 31 731 426 zł w 2023 roku.
• 30 139 111 zł w 2022 roku.
• 27 050 897 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Kolejowe zakłady łączności wynosi 0,38%. To oznacza, że firma ma szansę 0,38% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,004% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,38% w 2023 roku.
• 0,37% w 2022 roku.
• 0,58% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 10 943 450
zł.
Koszty operacyjne Kolejowe zakłady łączności wyniosły 30 369 143
zł.
Wynagrodzenia stanowią 36%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
78 902 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 10 943 450 zł w 2023 roku
• 9 800 938 zł w 2022 roku
• 9 919 354 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
36% w 2023 roku
•
34% w 2022 roku
•
34% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Kolejowe zakłady łączności wyniosła 25 266 567 zł.
a
ktywa trwałe to 7 592 593 zł.
a
ktywa obrotowe to 17 673 974 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 25 266 567 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 7 834 745 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 17 431 822 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -2 319 072 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 25 266 567 zł w 2023 roku.
• 26 396 276 zł w 2022 roku.
• 25 919 708 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 13%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Kolejowe zakłady łączności wyniosły 17 431 822 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 25 266 567 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 69%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 568 924 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 17 431 822 zł w 2023 roku
• 19 575 090 zł w 2022 roku
• 20 065 984 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 69% w 2023 roku
• 74% w 2022 roku
• 77% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Kolejowe zakłady łączności wykazała przychody na poziomie 32 539 696 zł.
Organizacja zarobiła 1 454 632 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 414 073 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 040 559 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 28% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -10 565 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 414 073 zł w 2023 roku
• 215 512 zł w 2022 roku
• 370 969 zł w 2021 roku