WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, ALBO TEŻ JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU WRAZ Z PROKURENTEM, ALBO TEŻ DWÓCH PROKURENTÓW.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z o.o. w Tarnowie to kluczowy elementinfrastruktury transportowej w mieście, zapewniający najwyższej jakości usługi komunikacji miejskiej. Firma posiada długą historię, liczącą ponad 100 lat, która rozpoczęła się w 1911 roku z wprowadzeniem pierwszego tramwaju na ulice Tarnowa. Dzięki ciągłemu rozwojowi i modernizacji floty, MPK wnosi nową jakość do miejskiego transportu publicznego, łącząc ludzi z ich codziennymi potrzebami podróżniczymi. W ofercie znajdują się różnorodne usługi związane z transportem - harmonogramy jazdy, sprzedaż biletów oraz aplikacje do planowania podróży. Dodatkowo, przedsiębiorstwo działa na rzecz ekologii poprzez wprowadzenie nowoczesnych, ekologicznych autobusów do swojej floty. MPK angażuje się również w realizację przetargów, co umożliwia współpracę z innymi firmami w zakresie dostaw i usług. Wartością dodaną dla mieszkańców jest także stacja paliw oraz stacja kontroli pojazdów, co sprawia, że przedsiębiorstwo jest nie tylko dostawcą transportu, ale także wszechstronnym partnerem w zakresie usług motoryzacyjnych. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne dąży do stałego udoskonalania swoich usług, co znajduje potwierdzenie w zmieniających się preferencjach klientów oraz regularnych ankietach dotyczących zachowań komunikacyjnych. W kontekście przeszłości i przyszłości, MPK Tarnów stawia na integrację transportu publicznego, zapewniając mieszkańcom Tarnowa łatwy dostęp do miejskiej siatki komunikacyjnej.
Obsługuje stację paliw i stację kontroli pojazdów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne osiągnęła 42 883 424 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 42 883 424 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 41 717 895 zł.
Zysk netto wyniósł 1 165 529 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 078 433 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 42 883 424 zł w 2023 roku.
• 41 862 526 zł w 2022 roku.
• 35 140 231 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 305 326 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 165 529 zł w 2023 roku.
• 450 984 zł w 2022 roku.
• 486 709 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 40 286 876 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
7 035 812 zł a 107 208 560 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 080 372 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 40 286 876 zł w 2023 roku.
• 35 873 952 zł w 2022 roku.
• 31 197 082 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 0,30%. To oznacza, że firma ma szansę 0,30% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,140% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,30% w 2023 roku.
• 0,65% w 2022 roku.
• 0,37% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosła 44 212 485 zł.
a
ktywa trwałe to 37 910 769 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 301 716 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 44 212 485 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 9 381 083 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 34 831 403 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -2 838 752 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 44 212 485 zł w 2023 roku.
• 47 158 074 zł w 2022 roku.
• 51 375 350 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 12%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosły 34 831 403 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 44 212 485 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 79%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -3 410 744 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 34 831 403 zł w 2023 roku
• 38 942 520 zł w 2022 roku
• 43 610 780 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 79% w 2023 roku
• 83% w 2022 roku
• 85% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 42 883 424 zł.
Organizacja zarobiła 1 410 955 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 245 426 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 165 529 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 17% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 49 085 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 245 426 zł w 2023 roku
• 60 417 zł w 2022 roku
• 1243 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała zysk netto większy niż 86% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 85% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 88% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 78% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 59% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 55% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 87% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 86% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 85% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 88% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 78% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 59% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 55% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 87% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miasta Tarnowa
posiada 15556 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 18.09.2009 jest
Gmina Miasta Tarnowa
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 29.10.2007 do 18.09.2009
była Gmina Miasta Tarnowa
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 28.11.2006 do 29.10.2007 najwięcej udziałów posiadała Gmina Miasta Tarnowa. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE