WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE, XII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU, ALBO TEŻ JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU WRAZ Z PROKURENTEM, ALBO TEŻ DWÓCH PROKURENTÓW.
Obsługuje stację paliw i stację kontroli pojazdów.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Spółka z o.o. w Tarnowie to kluczowy element infrastruktury transportowej w mieście, zapewniający najwyższej jakości usługi komunikacji miejskiej. Firma posiada długą historię, liczącą ponad 100 lat, która rozpoczęła się w 1911 roku z wprowadzeniem pierwszego tramwaju na ulice Tarnowa. Dzięki ciągłemu rozwojowi i modernizacji floty, MPK wnosi nową jakość do miejskiego transportu publicznego, łącząc ludzi z ich codziennymi potrzebami podróżniczymi. W ofercie znajdują się różnorodne usługi związane z transportem - harmonogramy jazdy, sprzedaż biletów oraz aplikacje do planowania podróży. Dodatkowo, przedsiębiorstwo działa na rzecz ekologii poprzez wprowadzenie nowoczesnych, ekologicznych autobusów do swojej floty. MPK angażuje się również w realizację przetargów, co umożliwia współpracę z innymi firmami w zakresie dostaw i usług. Wartością dodaną dla mieszkańców jest także stacja paliw oraz stacja kontroli pojazdów, co sprawia, że przedsiębiorstwo jest nie tylko dostawcą transportu, ale także wszechstronnym partnerem w zakresie usług motoryzacyjnych. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne dąży do stałego udoskonalania swoich usług, co znajduje potwierdzenie w zmieniających się preferencjach klientów oraz regularnych ankietach dotyczących zachowań komunikacyjnych. W kontekście przeszłości i przyszłości, MPK Tarnów stawia na integrację transportu publicznego, zapewniając mieszkańcom Tarnowa łatwy dostęp do miejskiej siatki komunikacyjnej.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne osiągnęła 42 883 424 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 42 883 424 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 41 717 895 zł.
Zysk netto wyniósł 1 165 529 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 078 433 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 42 883 424 zł w 2023 roku.
• 41 862 526 zł w 2022 roku.
• 35 140 231 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 305 326 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 165 529 zł w 2023 roku.
• 450 984 zł w 2022 roku.
• 486 709 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 1,8 mln zł.
EBITDA Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 6,76 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
379 743 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 797 180 zł w
2023 roku.
• 949 729 zł w
2022 roku.
• 671 447 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
438 831 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 6 758 386 zł w
2023 roku.
• 5 901 442 zł w
2022 roku.
• 5 731 129 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 40 286 876 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
7 035 812 zł a 107 208 560 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 080 372 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 40 286 876 zł w 2023 roku.
• 35 873 952 zł w 2022 roku.
• 31 197 082 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wynosi 0,42%. To oznacza, że firma ma szansę 0,42% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,188% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,42% w 2023 roku.
• 0,39% w 2022 roku.
• 0,72% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 17 424 093
zł.
Koszty operacyjne Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosły 41 086 245
zł.
Wynagrodzenia stanowią 42%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
291 531 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 17 424 093 zł w 2023 roku
• 16 376 563 zł w 2022 roku
• 15 599 100 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
42% w 2023 roku
•
40% w 2022 roku
•
45% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosła 44 212 485 zł.
a
ktywa trwałe to 37 910 769 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 301 716 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 44 212 485 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 9 381 083 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 34 831 403 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -2 838 752 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 44 212 485 zł w 2023 roku.
• 47 158 074 zł w 2022 roku.
• 51 375 350 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 12%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.6 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wyniosły 34 831 403 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 44 212 485 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 79%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -3 410 744 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 34 831 403 zł w 2023 roku
• 38 942 520 zł w 2022 roku
• 43 610 780 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 79% w 2023 roku
• 83% w 2022 roku
• 85% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała przychody na poziomie 42 883 424 zł.
Organizacja zarobiła 1 410 955 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 245 426 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 165 529 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 17% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 49 085 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 245 426 zł w 2023 roku
• 60 417 zł w 2022 roku
• 1243 zł w 2021 roku
Organizacja Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne wykazała zysk netto większy niż 87% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 85% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 89% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 77% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 59% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 56% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 57% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 87% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.3%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 87% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 85% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 89% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 77% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 59% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 57% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 87% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.3%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Gmina Miasta Tarnowa
posiada 15556 udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 18.09.2009 jest
Gmina Miasta Tarnowa
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 29.10.2007 do 18.09.2009
była Gmina Miasta Tarnowa
kontrolująca 100% udziałów.
W okresie od 28.11.2006 do 29.10.2007 najwięcej udziałów posiadała Gmina Miasta Tarnowa. Jej udziały w tym czasie wynosiły 100%.
Podobne organizacje do
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNIKACYJNE