WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO DOKONYWANIA CZYNNOŚCI PRAWNYCH W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ: A) W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE LUB PROKURENT SAMODZIELNY. B) W PRZYPADKU POWOŁANIA ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE LUB DWÓCH CZONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE, LUB JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY Z PROKURENTEM.
Zarządzanie publicznym transportem miejskim w Jeleniej Górze
Oferowanie biletów w wersji papierowej i elektronicznej
Wynajem pojazdów na przejazdy okolicznościowe
Serwis i utrzymanie pojazdów oraz Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
Reklama w środkach transportu
Miejski Zakład Komunikacyjny (MZK) w Jeleniej Górze to kluczowy podmiot odpowiedzialny za organizację publicznego transportu miejskiego w swoim regionie. Zakład oferuje szereg usług transportowych, które obejmują zarządzanie liniami autobusowymi, a także wydawanie biletów zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Celem MZK jest zapewnienie wygodnych, bezpiecznych i ekologicznych środków transportu dla mieszkańców i turystów, co uwidacznia się w wprowadzeniu floty hybrydowych pojazdów niskiej emisji. Oprócz podstawowych usług transportowych MZK angażuje się w dodatkowe opcje, takie jak wynajem pojazdów, usługi serwisowe dla pojazdów oraz reklama w środkach transportu publicznego. MZK posiada również Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, pozwalającą na przeprowadzanie technicznych badań pojazdów, co zwiększa bezpieczeństwo użytkowników transportu. Organizacja ma na uwadze również dostępność dla osób z niepełnosprawnościami oraz jakość obsługi klienta, co czyni ją wyróżniającym się operatorem na rynku lokalnym.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny osiągnęła 47 819 692 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 47 816 475 zł. Pozostałe przychody to 3216 zł.
Całkowite koszty wyniosły 47 685 446 zł.
Zysk netto wyniósł 131 030 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 652 532 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 47 819 692 zł w 2023 roku.
• 46 184 204 zł w 2022 roku.
• 41 217 191 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 11 635 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 131 030 zł w 2023 roku.
• 225 340 zł w 2022 roku.
• 169 689 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Miejski zakład komunikacyjny wynosi 823 tys. zł.
EBITDA Miejski zakład komunikacyjny wynosi 7,01 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
126 630 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 823 246 zł w
2023 roku.
• 548 460 zł w
2022 roku.
• 377 923 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
520 876 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 7 005 684 zł w
2023 roku.
• 6 564 439 zł w
2022 roku.
• 6 702 039 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Miejski zakład komunikacyjny wynosi 44 160 149 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
1 310 298 zł a 119 549 229 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 604 851 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 44 160 149 zł w 2023 roku.
• 43 348 793 zł w 2022 roku.
• 36 668 343 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Miejski zakład komunikacyjny wynosi 0,22%. To oznacza, że firma ma szansę 0,22% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,053% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,22% w 2023 roku.
• 0,23% w 2022 roku.
• 0,82% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 24 968 399
zł.
Koszty operacyjne Miejski zakład komunikacyjny wyniosły 46 993 230
zł.
Wynagrodzenia stanowią 53%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
1 249 558 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 24 968 399 zł w 2023 roku
• 22 753 214 zł w 2022 roku
• 22 001 598 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
53% w 2023 roku
•
50% w 2022 roku
•
54% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Miejski zakład komunikacyjny wyniosła 40 638 331 zł.
a
ktywa trwałe to 27 567 930 zł.
a
ktywa obrotowe to 13 070 400 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 40 638 331 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 15 674 980 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 24 963 351 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 881 325 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 40 638 331 zł w 2023 roku.
• 43 341 654 zł w 2022 roku.
• 44 964 781 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 1%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 0%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Miejski zakład komunikacyjny wyniosły 24 963 351 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 40 638 331 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 61%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 828 049 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 24 963 351 zł w 2023 roku
• 27 797 704 zł w 2022 roku
• 33 616 171 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 61% w 2023 roku
• 64% w 2022 roku
• 75% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Miejski zakład komunikacyjny wykazała przychody na poziomie 47 819 692 zł.
Organizacja zarobiła 595 397 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 464 367 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 131 030 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 78% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 69 308 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 464 367 zł w 2023 roku
• 4160 zł w 2022 roku
• 93 656 zł w 2021 roku