Universal Music Polska jest wiodącą firmą fonograficzną w Polsce, stanowiącą częśćmiędzynarodowego koncernu Universal Music Group, który jest jednym z największych graczy w branży muzycznej na świecie. Firma angażuje się w rozwój lokalnych artystów, oferując kompleksową pomoc w kreowaniu ich kariery na polskim i globalnym rynku muzycznym. Wspiera artystów przez dostarczanie dostępu do studiów nagraniowych, pomocy w dystrybucji ich twórczości oraz skuteczne działania promocyjne. Universal Music Polska dysponuje ponad 400 platformami dystrybucji, co umożliwia szerokie dotarcie do słuchaczy w wielu kanałach. Wydaje również albumy współpracując z lokalnymi i międzynarodowymi labelami, co umożliwia artystom zaistnienie w szerszym kontekście muzycznym. Misją firmy jest pomoc w maksymalizacji kreatywnego i komercyjnego potencjału artystów, a ich zespół działa z pełnym zaangażowaniem, by zapewnić odpowiednią ochronę praw artystów w dynamicznie rozwijającym się środowisku cyfrowym. W kontekście współpracy z różnymi platformami, Universal Music Polska dąży do ochrony interesów artystów, promując sprawiedliwsze wynagrodzenia oraz zwracając uwagę na problemy związane z wykorzystaniem AI w muzyce.
W skrócie
Wydawanie i promocja artystów w Polsce i za granicą.
Dystrybucja twórczości na ponad 400 platformach.
Oferowanie dostępu do studiów nagraniowych i kompleksowej opieki A&R.
Współpraca z międzynarodowymi labelami muzycznymi.
Pomoc w rozwoju kariery artystów z zachowaniem poszanowania ich praw.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Universal music polska osiągnęła 217 724 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 213 802 000 zł. Pozostałe przychody to 3 922 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 211 500 000 zł.
Zysk netto wyniósł 2 302 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 19 170 500 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 217 724 000 zł w 2023 roku.
• 182 989 000 zł w 2022 roku.
• 155 139 000 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -974 000 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 302 000 zł w 2023 roku.
• 6 642 000 zł w 2022 roku.
• 4 595 000 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Universal music polska wynosi 168 783 583 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
14 426 250 zł a 544 310 000 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 8 524 583 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 168 783 583 zł w 2023 roku.
• 161 260 417 zł w 2022 roku.
• 129 525 000 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Universal music polska wynosi 0,27%. To oznacza, że firma ma szansę 0,27% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,043% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,27% w 2023 roku.
• 0,04% w 2022 roku.
• 0,10% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Universal music polska wyniosła 103 325 000 zł.
a
ktywa trwałe to 44 103 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 59 222 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 103 325 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 19 235 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 84 090 000 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 5 497 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 103 325 000 zł w 2023 roku.
• 125 510 000 zł w 2022 roku.
• 79 299 000 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 12%.
Marża operacyjna wyniosła 0%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -4.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Universal music polska wyniosły 84 090 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 103 325 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 81%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 5 977 333 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 84 090 000 zł w 2023 roku
• 108 577 000 zł w 2022 roku
• 69 007 000 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 81% w 2023 roku
• 87% w 2022 roku
• 87% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Universal music polska wykazała przychody na poziomie 217 724 000 zł.
Organizacja zarobiła 3 414 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 112 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 302 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 33% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 36 667 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 112 000 zł w 2023 roku
• 503 000 zł w 2022 roku
• 1 014 000 zł w 2021 roku