WŁASNOŚĆ MIESZANA MIĘDZY SEKTORAMI Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SEKTORA PUBLICZNEGO, W TYM Z PRZEWAGĄ WŁASNOŚCI SKARBU PAŃSTWA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY SZCZECIN-CENTRUM W SZCZECINIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
1) DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI I PODPISYWANIA W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. 2) W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI ORAZ DO JEJ REPREZENTOWANIA UPOWAŻNIONY JEST JEDYNY CZŁONEK ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście to kluczowy gracz w międzynarodowej żegludze na Bałtyku, zarządzający dwoma strategicznie usytuowanymi portami. Port w Szczecinie oraz port w Świnoujściu stanowią kompleks portowy oferujący szerokie możliwości dla operatorów transportowych, inwestorów oraz najemców. Infrastruktura portowa obejmuje nowoczesne nabrzeża i specjalistyczny sprzęt, co umożliwia obsługę jednostek o dużym zanurzeniu i długości. Port w Świnoujściu może przyjmować statki o zanurzeniu do 13,5 m i długości do 270 metrów. W 2022 roku obsłużono tu ponad 36 milionów ton ładunków, w tym znaczną część drobnicy oraz kontenerów. Porty te są nie tylko miejscem obsługi ładunków, ale także istotnym punktem tranzytowym dla przepraw promowych, z wykonywanymi 3 651 kursami promów rocznie. Działalność portów jest wspierana przez nowoczesną infrastrukturę, która nieustannie jest rozwijana i modernizowana, jak na przykład instalacja nowego dźwigu w porcie Szczecin. Ponadto, porty mają strategiczne znaczenie dla lokalnej gospodarki, co potwierdza budowa głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu oraz bliska współpraca z lokalnymi władzami. Pracownicy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście są regularnie nagradzani za swoje osiągnięcia, co świadczy o wysokim poziomie profesjonalizmu i zaangażowania w rozwój tych istotnych dla regionu obiektów. Historia portów sięga daleko w przeszłość, a ich rozwój jest wynikiem ciągłej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych i technologicznych, co czyni je jednym z najważniejszych punktów na mapie morskiej Polski.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście osiągnęła 430 654 617 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 383 522 321 zł. Pozostałe przychody to 47 132 296 zł.
Całkowite koszty wyniosły 313 829 400 zł.
Zysk netto wyniósł 69 692 921 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 34 707 511 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 430 654 617 zł w 2023 roku.
• 336 811 046 zł w 2022 roku.
• 254 920 405 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 1 195 823 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 69 692 921 zł w 2023 roku.
• 96 725 976 zł w 2022 roku.
• 43 224 867 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wynosi 25,99 mln zł.
EBITDA Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wynosi 81,04 mln zł.
EBIT
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBIT wynosi
6 115 365 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 25 991 665 zł w
2023 roku.
• 56 601 526 zł w
2022 roku.
• 57 670 040 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
5 254 001 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 81 036 046 zł w
2023 roku.
• 105 789 687 zł w
2022 roku.
• 105 193 102 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wynosi 1 483 600 131 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
645 981 926 zł a 4 894 535 305 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 65 971 909 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 1 483 600 131 zł w 2023 roku.
• 1 492 739 151 zł w 2022 roku.
• 1 152 250 608 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wynosi 0,11%. To oznacza, że firma ma szansę 0,11% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,017% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,11% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Koszty operacyjne Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wyniosły 357 530 657
zł.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
nie zmieniają się w czasie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 0 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
nie zmienia się w czasie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
0% w 2023 roku
•
0% w 2022 roku
•
0% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wyniosła 3 495 368 715 zł.
a
ktywa trwałe to 2 663 558 395 zł.
a
ktywa obrotowe to 831 810 320 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 3 495 368 715 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 223 306 141 zł.
k
apitały mniejszości to 170 787 zł.
u
jemna wartość jednostek podporządkowanych to 156 899 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 271 734 889 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 354 185 209 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 3 495 368 715 zł w 2023 roku.
• 3 076 443 176 zł w 2022 roku.
• 2 118 479 739 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 2%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 16%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.2 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -3.7 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wyniosły 2 271 734 889 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 3 495 368 715 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 65%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 303 451 505 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 2 271 734 889 zł w 2023 roku
• 1 901 383 776 zł w 2022 roku
• 1 039 274 134 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 5.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 65% w 2023 roku
• 62% w 2022 roku
• 49% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wykazała przychody na poziomie 430 654 617 zł.
Organizacja zarobiła 71 354 617 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 661 696 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 69 692 921 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 2% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 48 556 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 661 696 zł w 2023 roku
• 1 005 166 zł w 2022 roku
• 534 858 zł w 2021 roku
Organizacja Zarząd morskich portów szczecin i świnoujście wykazała zysk netto większy niż 99% organizacji z branży "Działalność usługowa wspomagająca transport morski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 99% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 99% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 66% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 89% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 94% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 20%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 99% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 99% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 99% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 66% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 89% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 51% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 94% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 20%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do
ZARZĄD MORSKICH PORTÓW SZCZECIN I ŚWINOUJŚCIE