TRUCK-MAN to specjalistyczna firma zajmująca się sprzedażą części i akcesoriów dopojazdów marki MAN. W ofercie znajdują się zarówno nowe, jak i używane elementy, które obejmują szeroki zakres modeli, takich jak MAN TGX, TGS, TGA, TGM, TGL oraz F2000. Dzięki rozbudowanemu asortymentowi, klienci mają możliwość zakupu różnorodnych części, w tym karoserii, silników, układów hamulcowych oraz elementów oświetleniowych. Firma wyróżnia się także na rynku dbałością o jakość oferowanych produktów oraz szybkim czasem realizacji zamówień. Dodatkowo, TRUCK-MAN zapewnia wsparcie doradcze, pomagając klientom w doborze odpowiednich części do ich pojazdów. Wbudowany system zamówień online ułatwia zakupy, a także umożliwia szybkie przetwarzanie płatności. TRUCK-MAN konsekwentnie rozwija swoją ofertę, aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku transportowego, co czyni ją godnym zaufania partnerem dla firm transportowych i właścicieli pojazdów użytkowych.
W skrócie
Sprzedaż nowych i używanych części do pojazdów marki MAN
Szeroka gama modeli obejmująca MAN TGX, TGS, TGA, TGM, TGL, F2000
Dostęp do różnych kategorii części, w tym karoserii, silników, układów hamulcowych
Wsparcie doradcze przy wyborze odpowiednich części
Szybka realizacja zamówień przez system online
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Truck-man osiągnęła 5 129 523 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 5 126 540 zł. Pozostałe przychody to 2984 zł.
Całkowite koszty wyniosły 4 461 053 zł.
Zysk netto wyniósł 665 487 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 709 841 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 5 129 523 zł w 2023 roku.
• 5 764 671 zł w 2022 roku.
• 0 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 221 829 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 665 487 zł w 2023 roku.
• 463 362 zł w 2022 roku.
• -45 772 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Truck-man wynosi 6 901 436 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
819 807 zł a 12 823 809 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 300 479 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 6 901 436 zł w 2023 roku.
• 6 017 254 zł w 2022 roku.
• 0 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Truck-man wynosi 0,04%. To oznacza, że firma ma szansę 0,04% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,015% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,04% w 2023 roku.
• 0,06% w 2022 roku.
• 0,12% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Truck-man wyniosła 1 681 611 zł.
a
ktywa trwałe to 48 367 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 633 244 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 681 611 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 093 077 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 588 534 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 560 537 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 681 611 zł w 2023 roku.
• 1 552 045 zł w 2022 roku.
• 1 244 889 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 40%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 61%.
Marża operacyjna wyniosła 14%.
Marża netto wyniosła 13%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 13.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 20.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.3 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Truck-man wyniosły 588 534 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 681 611 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 35%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 196 178 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 588 534 zł w 2023 roku
• 1 124 455 zł w 2022 roku
• 1 280 661 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 35% w 2023 roku
• 72% w 2022 roku
• 103% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Truck-man wykazała przychody na poziomie 5 129 523 zł.
Organizacja zarobiła 736 501 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 71 014 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 665 487 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 23 671 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 71 014 zł w 2023 roku
• 49 222 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Truck-man wykazała zysk netto większy niż 74% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 57% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 37% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 80% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 91% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 80% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 74% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.008%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 74% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 57% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 51% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 37% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 81% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 80% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 91% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 80% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 74% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.008%.