Gdynia Container Terminal, należący do sieci Hutchison Ports, jest nowoczesnymobiektem portowym, który od 2005 roku przechodzi transformację na czołowy terminal kontenerowy w regionie. Dzięki inwestycjom przekraczającym 100 milionów euro, terminal zyskał nowoczesne urządzenia i technologie, a jego oferta obejmuje m.in. obsługę kontenerów i ładunków ogólnych, magazynowanie i wynajem przestrzeni biurowej. GCT dąży do stałego rozwoju, aby zwiększyć swoją pojemność i jakość usług w odpowiedzi na potrzeby rynku. W ramach swoich strategicznych celów, terminal kładzie duży nacisk na rozwój pracowników oraz odpowiedzialne podejście do ochrony środowiska. Terminal GCT obsługuje różnorodne usługi związane z transportem morskim, drogowym i kolejowym, a także zapewnia bezpieczne warunki operacyjne dzięki systemom monitoringu i certyfikatom bezpieczeństwa. Współpraca z Hutchison Ports, wiodącym operatorem portowym na świecie, pozwala GCT na korzystanie z międzynarodowej sieci portów i usług logistycznych.
W skrócie
Obsługa kontenerów oraz ładunków ogólnych.
Magazynowanie towarów i wynajem przestrzeni biurowej.
Zarządzanie ładunkami specjalnymi oraz ciężkimi do 100 ton.
Inwestycje w nowoczesne technologie portowe.
Zgodność z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa oraz certyfikaty AEO.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gdynia container terminal osiągnęła 115 812 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 114 224 000 zł. Pozostałe przychody to 1 588 000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 88 520 000 zł.
Zysk netto wyniósł 25 704 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 9 951 333 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 115 812 000 zł w 2023 roku.
• 121 406 000 zł w 2022 roku.
• 109 347 000 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 5 407 667 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 25 704 000 zł w 2023 roku.
• 24 589 000 zł w 2022 roku.
• 26 658 000 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gdynia container terminal wynosi 317 639 250 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
137 615 250 zł a 733 948 000 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 47 502 639 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 317 639 250 zł w 2023 roku.
• 297 630 583 zł w 2022 roku.
• 279 425 500 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gdynia container terminal wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,010% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,01% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gdynia container terminal wyniosła 331 399 000 zł.
a
ktywa trwałe to 249 752 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 81 647 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 331 399 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 183 487 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 147 912 000 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 091 333 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 331 399 000 zł w 2023 roku.
• 309 916 000 zł w 2022 roku.
• 311 169 000 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 8%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 14%.
Marża operacyjna wyniosła 29%.
Marża netto wyniosła 22%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.8 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gdynia container terminal wyniosły 147 912 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 331 399 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 45%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -24 559 000 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 147 912 000 zł w 2023 roku
• 152 133 000 zł w 2022 roku
• 177 975 000 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 7.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 45% w 2023 roku
• 49% w 2022 roku
• 57% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gdynia container terminal wykazała przychody na poziomie 115 812 000 zł.
Organizacja zarobiła 31 903 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 6 199 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 25 704 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 1 333 667 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 6 199 000 zł w 2023 roku
• 6 601 000 zł w 2022 roku
• 5 258 000 zł w 2021 roku