WŁASNOŚĆ JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO LUB SAMORZĄDOWYCH OSÓB PRAWNYCH
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY GDAŃSK-PÓŁNOC W GDAŃSKU, VII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU SPÓŁKI UPOWAŻNIENI SĄ: 1) W PRZYPADKU ZARZĄDU JEDNOOSOBOWEGO - PREZES ZARZĄDU 2) W PRZYPADKU ZARZĄDU WIELOOSOBOWEGO - DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM
Pomorska Kolej Metropolitalna (PKM) jest pierwszą w Polsce linią kolejową zbudowanąz inicjatywy Samorządu Województwa Pomorskiego. Ta strategiczna inwestycja ma na celu połączenie kluczowych miast regionu, takich jak Gdańsk, Gdynia i Sopot, z miejscowościami środkowego Pomorza, co znacząco ułatwia transport i wspiera rozwój regionu. PKM obsługuje liczne przystanki i węzły przesiadkowe, umożliwiając łatwe i komfortowe przesiadki. Dla pasażerów PKM oferuje szczegółowe informacje o schematach połączeń, rozkładach jazdy oraz przystankach. Pasażerowie mogą także znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, co jest szczególnie przydatne dla osób korzystających z linii po raz pierwszy. Dodatkowo, PKM promuje turystykę, zachęcając do odkrywania turystycznych atrakcji Pomorza za pomocą kolei. Organizacja stale rozwija swoją infrastrukturę, czego przykładem mogą być zakończona elektryfikacja linii oraz budowa nowych przystanków, takich jak Gdańsk Firoga. Na terenie PKM realizowane są także unikatowe projekty artystyczne, w tym malowanie antywojennych murali, co przyczynia się do promocji sztuki i kultury w przestrzeni publicznej. Ważnymi inicjatywami są także projekty takie jak bajpas kartuski oraz modernizacja przystanków w Gdyni, które jeszcze bardziej poprawiają funkcjonalność i wydajność całego systemu.Pomorska Kolej Metropolitalna nie tylko przewozi pasażerów, ale także wspiera inwestorów i przewoźników, oferując dzierżawę gruntów, lokali oraz kanalizacji teletechnicznej. Ponadto, PKM umożliwia wynajem sal konferencyjnych, co czyni ją partnerem biznesowym z szerokimi możliwościami współpracy. Organizacja zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia za swoje projekty oraz przywiązanie do wysokich standardów obsługi i innowacyjnych rozwiązań transportowych.
W skrócie
Pierwsza linia kolejowa w Polsce zbudowana przez samorząd województwa
Połączenia kluczowych miast Pomorza ze środkową częścią regionu
Szczegółowe informacje dla pasażerów: schematy, rozkłady, przystanki
Projekty infrastrukturalne i artystyczne, w tym murale antywojenne
Współpraca z inwestorami i przewoźnikami poprzez dzierżawę i wynajem
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Pomorska kolej metropolitalna osiągnęła 56 201 603 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 55 208 300 zł. Pozostałe przychody to 993 304 zł.
Całkowite koszty wyniosły 54 023 913 zł.
Zysk netto wyniósł 1 184 387 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -548 429 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 56 201 603 zł w 2023 roku.
• 58 021 825 zł w 2022 roku.
• 50 316 216 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 276 814 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 184 387 zł w 2023 roku.
• 5 852 502 zł w 2022 roku.
• -2 926 673 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Pomorska kolej metropolitalna wynosi 282 675 796 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
11 843 869 zł a 1 282 509 402 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 18 185 884 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 282 675 796 zł w 2023 roku.
• 295 958 446 zł w 2022 roku.
• 235 316 415 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Pomorska kolej metropolitalna wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,048% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,09% w 2022 roku.
• 0,13% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Pomorska kolej metropolitalna wyniosła 801 741 736 zł.
a
ktywa trwałe to 783 903 805 zł.
a
ktywa obrotowe to 17 837 932 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 801 741 736 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 320 627 350 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 481 114 386 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -4 770 337 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 801 741 736 zł w 2023 roku.
• 826 144 991 zł w 2022 roku.
• 784 569 682 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 0%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 0%.
Marża operacyjna wyniosła 3%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.5 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Pomorska kolej metropolitalna wyniosły 481 114 386 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 801 741 736 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 60%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -28 452 887 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 481 114 386 zł w 2023 roku
• 514 322 027 zł w 2022 roku
• 515 539 988 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 3.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 60% w 2023 roku
• 62% w 2022 roku
• 66% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Pomorska kolej metropolitalna wykazała przychody na poziomie 56 201 603 zł.
Organizacja zarobiła 1 448 891 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 264 504 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 184 387 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 18% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 44 084 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 264 504 zł w 2023 roku
• 221 705 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Pomorska kolej metropolitalna wykazała zysk netto większy niż 89% organizacji z branży "Działalność usługowa wspomagająca transport lądowy".
Organizacja wykazała przychód większy niż 94% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 100% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 53% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 44% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 43% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 29% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 91% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 89% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 94% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 100% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 53% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 44% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 43% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 39% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 29% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 91% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki
Podobne organizacje do POMORSKA KOLEJ METROPOLITALNA