SĄD REJONOWY W BYDGOSZCZY, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
SPÓŁKĘ REPREZENTUJE KOMPLEMENTARIUSZ. W PRZYPADKU ISTNIENIA W SPÓŁCE WIĘKSZEJ LICZBY KOMPLEMENTARIUSZY KAŻDY Z NICH MOŻE REPREZENTOWAĆ SPÓŁKĘ SAMODZIELNIE.
Importer i dystrybutor części zamiennych i filtrów
Zaopatrzenie w części zamienne do autobusów miejskich, ciężarówek i pojazdów szynowych
Systemy filtracji dla pojazdów i maszyn z silnikiem diesla
Promocje i akcje specjalne dla klientów
Firma MOTOBUS, działająca na rynku od ponad 30 lat, specjalizuje się w imporcie i dystrybucji szerokiego asortymentu części zamiennych oraz systemów filtracji. Swoją ofertę kieruje do firm komunikacyjnych, handlowych, a także do klientów indywidualnych. MOTOBUS zapewnia podzespoły zamienne do autobusów miejskich, samochodów ciężarowych oraz pojazdów szynowych, takich jak tramwaje i lokomotywy. Współpracując z renomowanymi producentami, firma dostarcza wyroby o wysokiej jakości, które zdobyły zaufanie użytkowników zarówno w Polsce, jak i w Europie.MOTOBUS oferuje ponad 5000 produktów z zakresu filtracji do różnorodnych pojazdów i maszyn rolniczych, głównie marki Fleetguard, należącej do koncernu Cummins Inc. Firma zajmuje się również sprzedażą olejów i smarów, pełniąc rolę dystrybutora takich marek jak Shell. Kluczowym elementem działalności są części zamienne do pojazdów szynowych, w tym materiały eksploatacyjne do tramwajów, autobusów szynowych, wagonów i lokomotyw. Dzięki szerokiej ofercie oraz długoletniemu doświadczeniu, MOTOBUS dąży do bycia preferowanym dostawcą poprzez profesjonalną obsługę i partnerskie relacje z klientami.Firma regularnie aktualizuje swoje katalogi produktów i organizuje akcje promocyjne, zapewniając dodatkowe korzyści dla swoich klientów, takie jak gratisy przy zakupach określonych marek. MOTOBUS nieustannie pracuje nad rozszerzaniem oferty i podnoszeniem jakości świadczonych usług, kierując się misją dostarczania sprawdzonych rozwiązań na rynku części zamiennych i filtrów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Motobus osiągnęła 24 649 545 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 24 509 299 zł. Pozostałe przychody to 140 247 zł.
Całkowite koszty wyniosły 22 736 140 zł.
Zysk netto wyniósł 1 773 158 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 283 200 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 24 649 545 zł w 2022 roku.
• 20 686 543 zł w 2021 roku.
• 19 568 446 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 73 133 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 773 158 zł w 2022 roku.
• 1 487 818 zł w 2021 roku.
• 2 792 697 zł w 2020 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Motobus wynosi 2,3 mln zł.
EBITDA Motobus wynosi 2,34 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
178 797 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 295 162 zł w
2022 roku.
• 1 755 069 zł w
2021 roku.
• 2 840 313 zł w
2020 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
179 796 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 336 056 zł w
2022 roku.
• 1 799 457 zł w
2021 roku.
• 2 884 700 zł w
2020 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Motobus wynosi 28 278 995 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
4 753 331 zł a 61 623 863 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 2 189 963 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 28 278 995 zł w 2022 roku.
• 24 160 850 zł w 2021 roku.
• 29 271 460 zł w 2020 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Motobus wynosi 0,18%. To oznacza, że firma ma szansę 0,18% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,027% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,18% w 2022 roku.
• 0,02% w 2021 roku.
• 0,03% w 2020 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 469 032
zł.
Koszty operacyjne Motobus wyniosły 22 214 136
zł.
Wynagrodzenia stanowią 11%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
273 755 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 469 032 zł w 2022 roku
• 2 281 745 zł w 2021 roku
• 1 981 066 zł w 2020 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
11% w 2022 roku
•
12% w 2021 roku
•
12% w 2020 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Motobus wyniosła 12 157 591 zł.
a
ktywa trwałe to 838 994 zł.
a
ktywa obrotowe to 11 318 597 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 12 157 591 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 6 337 775 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 5 819 816 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 1 242 092 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 12 157 591 zł w 2022 roku.
• 8 315 887 zł w 2021 roku.
• 8 756 754 zł w 2020 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 15%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 28%.
Marża operacyjna wyniosła 9%.
Marża netto wyniosła 7%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.7 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Motobus wyniosły 5 819 816 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 12 157 591 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 48%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 741 696 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 5 819 816 zł w 2022 roku
• 2 424 489 zł w 2021 roku
• 2 016 697 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2.5 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 48% w 2022 roku
• 29% w 2021 roku
• 23% w 2020 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Motobus wykazała przychody na poziomie 24 649 545 zł.
Organizacja zarobiła 2 159 532 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 386 374 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 773 158 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 18% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 386 374 zł w 2022 roku
• 231 857 zł w 2021 roku
• 0 zł w 2020 roku
Organizacja Motobus wykazała zysk netto większy niż 86% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa części i akcesoriów do pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 83% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 83% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 42% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 68% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 70% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 72% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 89% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.04%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 86% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2022 były wyższe niż 83% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była ona wyższa niż 83% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 był wyższy niż 42% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 68% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 70% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 72% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 89% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 wynosił on 0.04%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki