Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova, znana jako PKS Nova, to przedsiębiorstwotransportowe, które oferuje kompleksowe usługi przewozu osób w regionie Podlasia. Obsługując szereg tras regionalnych oraz łącząc mniejsze miejscowości z większymi ośrodkami, PKS Nova stanowi kluczowy element lokalnej infrastruktury transportowej. Firma nie tylko koncentruje się na przewozach regularnych, ale również oferuje możliwość wynajmu autobusów dla klientów prywatnych oraz firm. Dodatkowo, w ramach szerokiej gamy usług, PKS Nova zapewnia obsługę techniczną pojazdów w swoich stacjach obsługi i kontroli pojazdów, a także prowadzi myjnie i stacje paliw, co wyróżnia ją na tle innych firm transportowych. Organizacja stara się dostosować do potrzeb swoich pasażerów, regularnie aktualizując rozkłady jazdy oraz poszukując informacji o potrzebach komunikacyjnych społeczności, w której działa. Ponadto, PKS Nova angażuje się w procesy rekrutacyjne, poszukując kierowców kat. D, co podkreśla rozwój firmy i jej chęć rozbudowy floty. Historia firmy sięga czasów, gdy komunikacja samochodowa w regionie zaczynała nabierać tempa, a PKS Nova jest jej integralną częścią, wspierając transport w Podlasiu przez wiele lat.
W skrócie
Transport regionalny i przejazdy między miejscowościami
Wynajem autobusów dla klientów prywatnych i firm
Obsługa i kontrola pojazdów w stacjach usługowych
Handel paliwami i myjnia
Aktualizacja rozkładów jazdy i monitorowanie potrzeb pasażerów
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Podlaska komunikacja samochodowa nova osiągnęła 79 666 836 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 79 656 070 zł. Pozostałe przychody to 10 766 zł.
Całkowite koszty wyniosły 80 095 478 zł.
Strata netto wyniosła 439 407 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -857 624 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 79 666 836 zł w 2023 roku.
• 79 738 881 zł w 2022 roku.
• 67 360 041 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -924 837 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• -439 407 zł w 2023 roku.
• -2 924 689 zł w 2022 roku.
• -3 033 777 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Podlaska komunikacja samochodowa nova wynosi 71 677 613 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
0 zł a 199 167 091 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -883 761 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 71 677 613 zł w 2023 roku.
• 68 689 798 zł w 2022 roku.
• 60 014 275 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Podlaska komunikacja samochodowa nova wynosi 0,15%. To oznacza, że firma ma szansę 0,15% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,125% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,15% w 2023 roku.
• 0,12% w 2022 roku.
• 0,13% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Podlaska komunikacja samochodowa nova wyniosła 38 481 135 zł.
a
ktywa trwałe to 29 682 629 zł.
a
ktywa obrotowe to 8 798 507 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 38 481 135 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 24 755 185 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 13 725 950 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 6 413 523 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 38 481 135 zł w 2023 roku.
• 34 772 985 zł w 2022 roku.
• 33 729 409 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł -1%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł -2%.
Marża operacyjna wyniosła 0%.
Marża netto wyniosła -1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.2 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Podlaska komunikacja samochodowa nova wyniosły 13 725 950 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 38 481 135 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 36%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 2 287 658 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 13 725 950 zł w 2023 roku
• 14 065 592 zł w 2022 roku
• 13 585 968 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 36% w 2023 roku
• 40% w 2022 roku
• 40% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Podlaska komunikacja samochodowa nova wykazała przychody na poziomie 79 666 836 zł.
Organizacja zarobiła -183 158 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 256 249 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł -439 407 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za -140% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 42 708 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 256 249 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Podlaska komunikacja samochodowa nova wykazała zysk netto większy niż 12% organizacji z branży "Transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski".
Organizacja wykazała przychód większy niż 92% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 87% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 38% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 33% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 36% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 31% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 24% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 87% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.5%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 12% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 92% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 87% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 38% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 33% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 36% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 31% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 24% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 87% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.5%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Województwo Podlaskie
posiada b.d. udziałów, które stanowią 100% firmy.
Największym udziałowcem od 12.09.2011 jest
Województwo Podlaskie
kontrolujący 100% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 05.12.2005 do 12.09.2011
była Skarb Państwa Minister Skarbu Państwa
kontrolująca 100% udziałów.
Podobne organizacje do PODLASKA KOMUNIKACJA SAMOCHODOWA NOVA