G. Poland to wiodąca agencja mody multibrandowej, założona przez Waltera Prati w1993 roku. Przez trzy dekady firma zyskała uznanie na rynku poprzez wprowadzanie na polski rynek renomowanych międzynarodowych marek odzieżowych oraz rozwijanie różnorodnych kanałów dystrybucji. G. Poland współpracuje z ponad 80 markami, co czyni ją jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm w Europie w branży fashion. Siedziba główna, zlokalizowana w Warszawie, zajmuje imponującą powierzchnię 8000 metrów kwadratowych, gdzie znajdują się zespoły sprzedażowe, magazyny oraz showroomy. G. Poland oferuje różnorodne formy współpracy, w tym franczyzę Made in G oraz rozwój sieci sprzedaży detalicznej. Firma kładzie duży nacisk na relacje z klientami, oferując wysokiej jakości wsparcie posprzedażowe oraz profesjonalne szkolenia w ramach Retail Academy, gdzie specjaliści dzielą się swoją wiedzą na temat technik sprzedaży i merchandisingu. W showroomie G. Poland prezentowane są kolekcje marek, co stanowi istotne narzędzie dla doradców stylu oraz influencerów, pozwalając na przedstawienie unikalnej filozofii poszczególnych marek.
W skrócie
Współpraca z ponad 80 międzynarodowymi markami odzieżowymi.
Oferowanie franczyzy Made in G i rozwijanie sieci sprzedaży detalicznej.
Organizacja szkoleń i mentoringu w Retail Academy.
Wsparcie posprzedażowe w obsłudze klienta i reklamacji.
Showroom dla stylistek i influencerów z unikalnymi kolekcjami.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja G. poland osiągnęła 46 016 253 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 45 697 494 zł. Pozostałe przychody to 318 759 zł.
Całkowite koszty wyniosły 37 974 999 zł.
Zysk netto wyniósł 7 722 495 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 5 058 805 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 46 016 253 zł w 2023 roku.
• 43 569 785 zł w 2022 roku.
• 42 294 904 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 1 061 000 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 7 722 495 zł w 2023 roku.
• 11 387 984 zł w 2022 roku.
• 7 738 192 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji G. poland wynosi 81 243 839 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
19 676 358 zł a 115 040 632 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 10 525 363 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 81 243 839 zł w 2023 roku.
• 90 507 947 zł w 2022 roku.
• 67 021 671 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji G. poland wynosi 0,01%. To oznacza, że firma ma szansę 0,01% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,030% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,01% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,04% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów G. poland wyniosła 39 577 767 zł.
a
ktywa trwałe to 9 561 651 zł.
a
ktywa obrotowe to 30 016 116 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 39 577 767 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 26 235 144 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 13 342 623 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 4 965 391 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 39 577 767 zł w 2023 roku.
• 35 325 374 zł w 2022 roku.
• 27 460 619 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 20%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 29%.
Marża operacyjna wyniosła 25%.
Marża netto wyniosła 17%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.9 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania G. poland wyniosły 13 342 623 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 39 577 767 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 34%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1 086 958 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 13 342 623 zł w 2023 roku
• 14 112 725 zł w 2022 roku
• 16 964 222 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 34% w 2023 roku
• 40% w 2022 roku
• 62% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja G. poland wykazała przychody na poziomie 46 016 253 zł.
Organizacja zarobiła 10 168 233 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 445 738 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 7 722 495 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 24% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 335 694 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 445 738 zł w 2023 roku
• 2 858 125 zł w 2022 roku
• 2 187 067 zł w 2021 roku