Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Bus & Truck Service Spółka z o.o. to autoryzowana stacja obsługi specjalizująca się w serwisowaniu autobusów marki Solaris i Jelcz. Firma oferuje kompleksowy zakres prac obsługowych oraz remontowych, co czyni ją niezawodnym partnerem dla operatorów transportowych. W ofercie BTS znajdują się naprawy mechaniczne oraz powypadkowe, które obejmują wszelkie niezbędne prace związane z utrzymaniem pojazdów w dobrym stanie technicznym. Dodatkowo, firma dysponuje ciężkimi holownikami, umożliwiającymi sprowadzenie uszkodzonych pojazdów, co zwiększa jej zdolności operacyjne. Klienci mogą także korzystać z wyjątkowej usługi umożliwiającej śledzenie stanu przebiegu naprawy online, co podnosi komfort korzystania z oferowanych usług. BTS szczyci się doświadczeniem oraz profesjonalizmem, co sprawia, że ich oferta jest skierowana zarówno do dużych przedsiębiorstw, jak i mniejszych lokalnych przewoźników. Warto dodać, że firma korzysta z dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, co wspiera jej rozwój i innowacje w zakresie poszerzania usług.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Bus & truck service osiągnęła 31 678 315 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 31 678 315 zł. Pozostałe przychody to 0 zł.
Całkowite koszty wyniosły 29 632 610 zł.
Zysk netto wyniósł 2 045 705 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 462 592 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 31 678 315 zł w 2023 roku.
• 36 864 745 zł w 2022 roku.
• 32 443 906 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 67 099 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 2 045 705 zł w 2023 roku.
• 1 099 119 zł w 2022 roku.
• 1 429 651 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Bus & truck service wynosi 2,14 mln zł.
EBITDA Bus & truck service wynosi 2,59 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
2856 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 2 135 935 zł w
2023 roku.
• 1 159 499 zł w
2022 roku.
• 1 726 674 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
34 025 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 2 585 454 zł w
2023 roku.
• 1 596 217 zł w
2022 roku.
• 2 094 443 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Bus & truck service wynosi 31 697 815 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 396 118 zł a 79 195 788 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 293 993 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 31 697 815 zł w 2023 roku.
• 29 834 814 zł w 2022 roku.
• 30 048 385 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Bus & truck service wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,065% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,49% w 2022 roku.
• 0,09% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 8 881 519
zł.
Koszty operacyjne Bus & truck service wyniosły 29 542 380
zł.
Wynagrodzenia stanowią 30%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
519 934 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 8 881 519 zł w 2023 roku
• 8 479 482 zł w 2022 roku
• 8 806 487 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
0.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
30% w 2023 roku
•
24% w 2022 roku
•
29% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Bus & truck service wyniosła 7 479 394 zł.
a
ktywa trwałe to 1 410 171 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 069 223 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 479 394 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 194 824 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 4 284 570 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -43 085 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 479 394 zł w 2023 roku.
• 7 834 425 zł w 2022 roku.
• 9 586 635 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 27%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 64%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 6%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.9 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Bus & truck service wyniosły 4 284 570 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 479 394 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 57%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -110 465 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 4 284 570 zł w 2023 roku
• 6 685 306 zł w 2022 roku
• 5 985 955 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 57% w 2023 roku
• 85% w 2022 roku
• 62% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Bus & truck service wykazała przychody na poziomie 31 678 315 zł.
Organizacja zarobiła 2 114 094 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 68 389 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 2 045 705 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 3% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -64 668 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 68 389 zł w 2023 roku
• 71 592 zł w 2022 roku
• 267 932 zł w 2021 roku
Organizacja Bus & truck service wykazała zysk netto większy niż 97% organizacji z branży "Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 94% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 49% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 63% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 61% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 81% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 75% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 92% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.2%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 94% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 49% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 63% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 61% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 81% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 75% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 92% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.2%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Łapa Jacek
posiada 50 udziałów, które stanowią 50% firmy.
Kopeć Dariusz
posiada 23 udziałów, które stanowią 23% firmy.
Kopeć Sylwia
posiada 22 udziałów, które stanowią 22% firmy.
Największym udziałowcem od 15.10.2019 jest
Łapa Jacek
kontrolujący 50% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 03.03.2011 do 15.10.2019
był Łapa Jacek
kontrolując 50% udziałów.
W okresie od 11.05.2009 do 03.03.2011 najwięcej udziałów posiadał Łapa Jacek . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.