Agus Global to firma, która specjalizuje się w produkcji oraz dostarczaniuróżnorodnych produktów spożywczych. W ofercie znajdują się zarówno artykuły konsumpcyjne, jak i surowce wykorzystywane w przemyśle. W kategorii produktów konsumpcyjnych, Agus Global oferuje takie marki jak Hello Day!, które obejmują płatki śniadaniowe, smoothie, błyskawiczne owsianki oraz batony z miodem. Dodatkowo, firma dostarcza mleko w proszku pod marką Milmo, które dostępne jest zarówno dla sektora gastronomicznego, jak i przemysłowego. W obszarze produkcji przemysłowej Agus Global wyróżnia się gamą alternatyw mleka w proszku, takich jak Royal Milk, Milk Pride oraz Diamond Milk, które są stosowane w wielu zastosowaniach. Istotnym aspektem działalności Agus Global jest także kontraktowe wytwarzanie, gdzie firma realizuje pomysły klientów, oferując elastyczne podejście oraz terminowość dostaw. Inwestując w nowoczesne technologie oraz przestrzegając norm HACCP i ISO, Agus Global odnosi sukcesy, zdobywając prestiżowe nagrody, takie jak Perła Rynku w kategorii płatków śniadaniowych w 2020 roku. Misją firmy jest dostarczanie wysokiej jakości produktów, które zaspokajają potrzeby klientów i dostosowują się do dynamicznego rynku spożywczym.
W skrócie
Produkcja płatków śniadaniowych i batonów pod marką Hello Day!
Dostawa mleka w proszku dla sektora gastronomicznego i przemysłowego
Realizacja projektów w ramach kontraktowego wytwarzania
Zastosowanie nowoczesnych technologii oraz certyfikacji HACCP i ISO
Zdobywca nagrody Perła Rynku 2020 w kategorii płatków śniadaniowych
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Agus osiągnęła 116 500 952 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 115 769 186 zł. Pozostałe przychody to 731 766 zł.
Całkowite koszty wyniosły 110 756 414 zł.
Zysk netto wyniósł 5 012 772 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 7 002 818 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 116 500 952 zł w 2022 roku.
• 117 718 974 zł w 2021 roku.
• 101 661 328 zł w 2020 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 959 378 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 5 012 772 zł w 2022 roku.
• 4 867 878 zł w 2021 roku.
• 3 443 393 zł w 2020 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Agus wynosi 127 280 529 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
29 562 139 zł a 291 252 381 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 11 513 832 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 127 280 529 zł w 2022 roku.
• 123 753 389 zł w 2021 roku.
• 103 699 441 zł w 2020 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Agus wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,012% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,00% w 2021 roku.
• 0,01% w 2020 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Agus wyniosła 51 557 288 zł.
a
ktywa trwałe to 1 197 336 zł.
a
ktywa obrotowe to 50 359 952 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 51 557 288 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 39 416 185 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 12 141 103 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 4 798 866 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 51 557 288 zł w 2022 roku.
• 48 302 923 zł w 2021 roku.
• 43 913 021 zł w 2020 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 10%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 13%.
Marża operacyjna wyniosła 5%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.8 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Agus wyniosły 12 141 103 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 51 557 288 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 24%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 788 502 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 12 141 103 zł w 2022 roku
• 13 899 510 zł w 2021 roku
• 14 377 487 zł w 2020 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 24% w 2022 roku
• 29% w 2021 roku
• 33% w 2020 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Agus wykazała przychody na poziomie 116 500 952 zł.
Organizacja zarobiła 6 227 141 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 214 369 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 5 012 772 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 20% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 223 942 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 214 369 zł w 2022 roku
• 790 489 zł w 2021 roku
• 814 065 zł w 2020 roku
Organizacja Agus wykazała zysk netto większy niż 95% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa mleka, wyrobów mleczarskich, jaj, olejów i tłuszczów jadalnych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 90% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 94% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 19% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 82% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 43% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 96% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.4%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2022 były wyższe niż 90% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była ona wyższa niż 94% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 był wyższy niż 19% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 82% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 82% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 73% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 była wyższa niż 43% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2022 był on wyższy niż 96% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2022 wynosił on 0.4%.