TRUCK-GIGANT to firma specjalizująca się w usługach związanych z transportem, obsługą pojazdów oraz gospodarką odpadami. Oferuje kompleksowy serwis pojazdów ciężarowych, a także szeroki asortyment usług budowlanych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, TRUCK-GIGANT wyróżnia się na rynku, zapewniając profesjonalną obsługę oraz rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Firma nie tylko sprzedaje sprzęt, ale również zajmuje się wynajmem maszyn budowlanych, co czyni ją wszechstronnym partnerem dla klientów z różnych sektorów. TRUCK-GIGANT dąży do minimalizacji wpływu działalności na środowisko, oferując skuteczne metody utylizacji odpadów. Dzięki ciągłemu rozwijaniu swoich usług, TRUCK-GIGANT koncentruje się na zapewnieniu wysokiej jakości serwisu oraz satysfakcji klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Truck-gigant osiągnęła 12 495 086 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 12 464 005 zł. Pozostałe przychody to 31 081 zł.
Całkowite koszty wyniosły 11 959 068 zł.
Zysk netto wyniósł 504 937 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -1 357 810 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 12 495 086 zł w 2023 roku.
• 12 180 000 zł w 2022 roku.
• 12 856 634 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 36 802 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 504 937 zł w 2023 roku.
• 333 587 zł w 2022 roku.
• 330 446 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Truck-gigant wynosi 924 tys. zł.
EBITDA Truck-gigant wynosi 1,42 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
24 462 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 924 209 zł w
2023 roku.
• 1 092 489 zł w
2022 roku.
• 567 121 zł w
2021 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
83 058 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 421 857 zł w
2023 roku.
• 1 612 690 zł w
2022 roku.
• 1 253 305 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Truck-gigant wynosi 15 414 777 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 049 366 zł a 31 237 715 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -390 998 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 15 414 777 zł w 2023 roku.
• 14 140 619 zł w 2022 roku.
• 14 328 954 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Truck-gigant wynosi 0,12%. To oznacza, że firma ma szansę 0,12% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,082% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,12% w 2023 roku.
• 0,08% w 2022 roku.
• 0,34% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 068 721
zł.
Koszty operacyjne Truck-gigant wyniosły 11 539 796
zł.
Wynagrodzenia stanowią 18%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
101 783 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 068 721 zł w 2023 roku
• 1 736 637 zł w 2022 roku
• 1 769 543 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
1.8 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
18% w 2023 roku
•
16% w 2022 roku
•
14% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Truck-gigant wyniosła 14 399 068 zł.
a
ktywa trwałe to 11 414 294 zł.
a
ktywa obrotowe to 2 984 774 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 14 399 068 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 6 753 298 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 7 645 770 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -1 559 538 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 14 399 068 zł w 2023 roku.
• 13 475 705 zł w 2022 roku.
• 12 950 620 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 7%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Truck-gigant wyniosły 7 645 770 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 14 399 068 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 53%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -2 048 873 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 7 645 770 zł w 2023 roku
• 7 227 344 zł w 2022 roku
• 7 035 846 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 5.1 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 53% w 2023 roku
• 54% w 2022 roku
• 54% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Truck-gigant wykazała przychody na poziomie 12 495 086 zł.
Organizacja zarobiła 514 830 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 9893 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 504 937 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 2% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -162 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 9893 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
• 0 zł w 2021 roku
Organizacja Truck-gigant wykazała zysk netto większy niż 73% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 74% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 85% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 48% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 55% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 63% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 50% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 43% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 57% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.05%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 73% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 74% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 85% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 48% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 55% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 63% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 50% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 43% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 57% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.05%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Krüger Marcin
posiada 285 udziałów, które stanowią 95% firmy.
Największym udziałowcem od 29.12.2023 jest
Krüger Marcin
kontrolujący 95% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 25.07.2022 do 29.12.2023
był Król Dariusz
kontrolując 99% udziałów.
W okresie od 24.10.2019 do 25.07.2022 najwięcej udziałów posiadał Król Dariusz . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.