TRUCK-GIGANT to firma specjalizująca się w usługach związanych z transportem, obsługą pojazdów oraz gospodarką odpadami. Oferuje kompleksowy serwis pojazdów ciężarowych, a także szeroki asortyment usług budowlanych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, TRUCK-GIGANT wyróżnia się na rynku, zapewniając profesjonalną obsługę oraz rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Firma nie tylko sprzedaje sprzęt, ale również zajmuje się wynajmem maszyn budowlanych, co czyni ją wszechstronnym partnerem dla klientów z różnych sektorów. TRUCK-GIGANT dąży do minimalizacji wpływu działalności na środowisko, oferując skuteczne metody utylizacji odpadów. Dzięki ciągłemu rozwijaniu swoich usług, TRUCK-GIGANT koncentruje się na zapewnieniu wysokiej jakości serwisu oraz satysfakcji klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Truck-gigant osiągnęła 14 142 840 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 14 113 375 zł. Pozostałe przychody to 29 465 zł.
Całkowite koszty wyniosły 13 606 826 zł.
Zysk netto wyniósł 506 549 zł.
Spółka wykazuje
malejące
przychody w czasie.
Średni spadek przychodów wynosi -928 444 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 14 142 840 zł w 2024 roku.
• 12 495 086 zł w 2023 roku.
• 12 180 000 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 31 775 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 506 549 zł w 2024 roku.
• 504 937 zł w 2023 roku.
• 333 587 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Truck-gigant wynosi 1,04 mln zł.
EBITDA Truck-gigant wynosi 1,59 mln zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
37 332 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 1 038 761 zł w
2024 roku.
• 924 209 zł w
2023 roku.
• 1 092 489 zł w
2022 roku.
EBITDA
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek EBITDA wynosi
46 680 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 1 593 450 zł w
2024 roku.
• 1 421 857 zł w
2023 roku.
• 1 612 690 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Truck-gigant wynosi 16 899 643 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
5 065 493 zł a 35 357 100 zł.
Wartość organizacji
zmniejsza się
w czasie.
Przeciętny spadek wartości firmy wynosi -123 018 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 16 899 643 zł w 2024 roku.
• 15 414 777 zł w 2023 roku.
• 14 140 619 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Truck-gigant wynosi 0,15%. To oznacza, że firma ma szansę 0,15% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,079% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,15% w 2024 roku.
• 0,22% w 2023 roku.
• 0,37% w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 2 754 142
zł.
Koszty operacyjne Truck-gigant wyniosły 13 074 614
zł.
Wynagrodzenia stanowią 21%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
185 160 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 754 142 zł w 2024 roku
• 2 068 721 zł w 2023 roku
• 1 736 637 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
rośnie w czasie. Średni wzrost udziału wynosi
2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
21% w 2024 roku
•
18% w 2023 roku
•
16% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Truck-gigant wyniosła 14 430 386 zł.
a
ktywa trwałe to 11 190 853 zł.
a
ktywa obrotowe to 3 239 533 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 14 430 386 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 7 259 847 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 7 170 538 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -1 332 273 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 14 430 386 zł w 2024 roku.
• 14 399 068 zł w 2023 roku.
• 13 475 705 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 4%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 7%.
Marża operacyjna wyniosła 7%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
nie zmienia się w czasie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Truck-gigant wyniosły 7 170 538 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 14 430 386 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 50%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -1 824 067 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 7 170 538 zł w 2024 roku
• 7 645 770 zł w 2023 roku
• 7 227 344 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.9 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 50% w 2024 roku
• 53% w 2023 roku
• 54% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Truck-gigant wykazała przychody na poziomie 14 142 840 zł.
Organizacja zarobiła 692 396 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 185 847 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 506 549 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 27% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 24 998 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 185 847 zł w 2024 roku
• 9893 zł w 2023 roku
• 0 zł w 2022 roku
Organizacja Truck-gigant wykazała zysk netto większy niż 88% organizacji z branży "Sprzedaż hurtowa i detaliczna pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli".
Organizacja wykazała przychód większy niż 90% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 57% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 58% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 63% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 51% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 42% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 95% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 8%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 88% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2024 były wyższe niż 90% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 był wyższy niż 57% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 58% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 63% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 51% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2024 była wyższa niż 42% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2024 wynosił on 8%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Krüger Marcin
posiada 285 udziałów, które stanowią 95% firmy.
Największym udziałowcem od 29.12.2023 jest
Krüger Marcin
kontrolujący 95% udziałów.
Największym udziałowcem w okresie od 25.07.2022 do 29.12.2023
był Król Dariusz
kontrolując 99% udziałów.
W okresie od 24.10.2019 do 25.07.2022 najwięcej udziałów posiadał Król Dariusz . Jego udziały w tym czasie wynosiły 100%.