Wineonline to wiodąca hurtownia zajmująca się importem i dystrybucją win i alkoholiz różnych zakątków świata. Siedziba firmy znajduje się w Warszawie, skąd zapewniają dostawę swoich produktów do klientów w całej Polsce. Organizacja kładzie duży nacisk na indywidualne podejście do swoich odbiorców, co czyni ich partnerem i doradcą w branży, a nie tylko dostawcą alkoholu. W ofercie Wineonline można znaleźć szeroki asortyment win, od popularnych po ekskluzywne, w tym wina wegańskie, biodynamiczne oraz bezalkoholowe.
W Wineonline stawia się na jakość, co przejawia się rygorystycznym procesem selekcji importowanych trunków. Klienci mają możliwość korzystania z platformy B2B, która pozwala na łatwe i bezpieczne zamawianie produktów oraz oferuje zaawansowane narzędzia analityczne pomagające monitorować wydajność i jakość. Dodatkowo, firma organizuje szkolenia dotyczące doboru win do potraw oraz degustacje, co wspiera rozwój przedsiębiorstw z sektora HoReCa. Wineonline dokumentuje również istotne wydarzenia w branży, zapewniając aktualne wiadomości o najpopularniejszych produktach oraz nowinkach na rynku oryginalnych trunków.
W skrócie
Import i dystrybucja win z całego świata
Obszerny asortyment win, w tym wina biodynamiczne i bezalkoholowe
Indywidualne podejście do klientów i doradztwo w doborze win
Platforma B2B z narzędziami analitycznymi dla klientów
Organizacja szkoleń i degustacji dla sektora HoReCa
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Wineonline osiągnęła 23 193 848 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 22 974 593 zł. Pozostałe przychody to 219 255 zł.
Całkowite koszty wyniosły 22 774 036 zł.
Zysk netto wyniósł 200 557 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 1 845 076 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 23 193 848 zł w 2023 roku.
• 21 085 773 zł w 2022 roku.
• 17 945 038 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -14 224 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 200 557 zł w 2023 roku.
• 319 774 zł w 2022 roku.
• 881 250 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Wineonline wynosi 18 688 529 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 005 574 zł a 57 984 620 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 365 446 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 18 688 529 zł w 2023 roku.
• 17 609 595 zł w 2022 roku.
• 17 701 844 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Wineonline wynosi 0,13%. To oznacza, że firma ma szansę 0,13% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,005% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,13% w 2023 roku.
• 0,16% w 2022 roku.
• 0,08% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Wineonline wyniosła 7 716 261 zł.
a
ktywa trwałe to 674 681 zł.
a
ktywa obrotowe to 7 041 581 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 7 716 261 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 3 231 645 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 4 484 616 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 476 191 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 7 716 261 zł w 2023 roku.
• 7 259 844 zł w 2022 roku.
• 6 378 610 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 6%.
Marża operacyjna wyniosła 1%.
Marża netto wyniosła 1%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.8 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Wineonline wyniosły 4 484 616 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 7 716 261 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 58%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 219 805 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 4 484 616 zł w 2023 roku
• 4 228 756 zł w 2022 roku
• 3 427 297 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 58% w 2023 roku
• 58% w 2022 roku
• 54% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Wineonline wykazała przychody na poziomie 23 193 848 zł.
Organizacja zarobiła 265 375 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 64 818 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 200 557 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 24% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -4915 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 64 818 zł w 2023 roku
• 90 639 zł w 2022 roku
• 35 941 zł w 2021 roku