Międzynarodowy transport drobnicowy i całopojazdowy
Usługi celne i doradztwo
Magazyny celne i spedycyjne
Transport przesyłek pilnych po Europie
Publiczny Skład Celny w Sosnowcu
Przedsiębiorstwo Spedycyjno-Transportowe POLBOD-TRANS Sp. z o.o., działające od 1989 roku, specjalizuje się w międzynarodowych przewozach towarów oraz usługach spedycyjnych. Firma oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie transportu drobnicowego i całopojazdowego, obejmując różnorodne kierunki, takie jak Włochy, Hiszpania, Niemcy, Republika Czeska, Ukraina, Kraje Nadbałtyckie i Skandynawia, Bałkany oraz Maroko. W ramach swoich usług, POLBOD-TRANS zajmuje się także obsługą celną przesyłek, w tym doradztwem i realizacją wszystkich procedur celnych, czym zapewnia płynne przejście towarów przez granice.Firma posiada nowoczesne powierzchnie magazynowe, w tym magazyny celne i spedycyjne, co pozwala na solidne i bezpieczne przechowywanie towarów. Dzięki własnej flocie samochodowej, POLBOD-TRANS organizuje dystrybucję krajową oraz transport przesyłek pilnych na terenie całej Europy pojazdami o ładowności od 1,5 do 9 ton. Przedsiębiorstwo prowadzi również Publiczny Skład Celny na terminalu w Sosnowcu, zapewniając dodatkowe możliwości magazynowania i obróbki celnej.Firma zdobyła uznanie na rynku, współpracując z wiodącymi koncernami z branży motoryzacyjnej i przemysłowej. W 2003 roku POLBOD-TRANS uzyskało certyfikat ISO 9001:2009, potwierdzający wysoką jakość świadczonych usług. Dodatkowym atutem jest świadectwo AEO bezpieczeństwa i ochrony, otrzymane w 2013 roku. Dzięki długoletniemu doświadczeniu oraz stałemu rozwojowi oferty, POLBOD-TRANS jest solidnym i zaufanym partnerem w zakresie usług transportowo-spedycyjnych.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Przedsiębiorstwo spedycyjno - transportowe "polbod - trans" osiągnęła 16 966 888 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 16 964 838 zł. Pozostałe przychody to 2050 zł.
Całkowite koszty wyniosły 16 681 522 zł.
Zysk netto wyniósł 283 316 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 866 670 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 16 966 888 zł w 2023 roku.
• 16 542 590 zł w 2022 roku.
• 14 759 155 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 130 778 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 283 316 zł w 2023 roku.
• -263 573 zł w 2022 roku.
• 522 146 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Przedsiębiorstwo spedycyjno - transportowe "polbod - trans" wynosi 358 tys. zł.
EBITDA Przedsiębiorstwo spedycyjno - transportowe "polbod - trans" wynosi 743 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
131 147 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 358 184 zł w
2023 roku.
• -403 890 zł w
2022 roku.
• 555 366 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
14 646 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 742 624 zł w
2023 roku.
• -30 285 zł w
2022 roku.
• 1 037 021 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Przedsiębiorstwo spedycyjno - transportowe "polbod - trans" wynosi 17 255 612 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
2 833 161 zł a 42 417 221 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 834 847 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 17 255 612 zł w 2023 roku.
• 15 626 995 zł w 2022 roku.
• 16 724 300 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Przedsiębiorstwo spedycyjno - transportowe "polbod - trans" wynosi 0,12%. To oznacza, że firma ma szansę 0,12% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,010% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,12% w 2023 roku.
• 0,48% w 2022 roku.
• 0,03% w 2021 roku.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
78 131 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 2 356 777 zł w 2023 roku
• 2 524 631 zł w 2022 roku
• 1 949 724 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
0.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
14% w 2023 roku
•
15% w 2022 roku
•
14% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Przedsiębiorstwo spedycyjno - transportowe "polbod - trans" wyniosła 9 405 822 zł.
a
ktywa trwałe to 2 516 089 zł.
a
ktywa obrotowe to 6 889 733 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 9 405 822 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 6 414 785 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 2 991 038 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 311 006 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 9 405 822 zł w 2023 roku.
• 9 247 093 zł w 2022 roku.
• 8 228 321 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 4%.
Marża operacyjna wyniosła 2%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.2 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Organizacja Przedsiębiorstwo spedycyjno - transportowe "polbod - trans" wykazała zysk netto większy niż 79% organizacji z branży "Transport drogowy towarów".
Organizacja wykazała przychód większy niż 88% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 91% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 31% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 47% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 44% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 52% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 36% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.01%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 79% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 88% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 91% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 31% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 44% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 52% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 36% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
nie zmienia się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 0% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.01%.