Transport morski i lądowy towarów luzem i w kontenerach.
Odprawy celne oraz czartery statków.
Certyfikat ISO 9001 i status AEO od 2011 roku.
Działalność w portach Gdyni, Gdańska, Szczecina i Świnoujścia.
TRANS-MARINE to firma spedycyjna z siedzibą w Gdyni, która z powodzeniem kontynuuje tradycje Biura Morskiego 'ROLIMPEX' oraz 'ROLIMPEX MARINE'. Od momentu przekształcenia w 2000 roku w przedsiębiorstwo prywatne, TRANS-MARINE wszechstronnie obsługuje transport międzynarodowy ładunków rolno-spożywczych, zarówno w imporcie, jak i w eksporcie. Oferuje kompleksowe usługi spedycyjno-transportowo-ubezpieczeniowe, koncentrując się na przewozie towarów luzem oraz w kontenerach. Zakres działalności firmy obejmuje głównie porty w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu.
Dzięki zespołowi wykwalifikowanych pracowników posiadających dyplomy FIATA, TRANS-MARINE zapewnia fachową obsługę w zakresie spedycji, odpraw celnych, kontroli ilościowej i jakościowej, oraz czarterów statków. Od 2005 roku firma utrzymuje Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001, co potwierdza jej dążenie do wysokiej jakości usług. Uzyskanie statusu upoważnionego przedsiębiorcy AEO w zakresie uproszczeń celnych w 2011 roku tylko wzmacnia pozycję TRANS-MARINE na rynku spedycyjnym. Jako członek Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, działa zgodnie z Ogólnymi Polskimi Warunkami Spedycyjnymi 2010, co zwiększa jej wiarygodność i zaufanie klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Trans-Marine Spedycja osiągnęła 4 882 057 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 4 836 486 zł. Pozostałe przychody to 45 571 zł.
Całkowite koszty wyniosły 4 636 331 zł.
Zysk netto wyniósł 200 155 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 588 996 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 4 882 057 zł w 2024 roku.
• 3 537 688 zł w 2023 roku.
• 3 302 332 zł w 2022 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 46 329 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 200 155 zł w 2024 roku.
• 273 124 zł w 2023 roku.
• 252 756 zł w 2022 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT Trans-Marine Spedycja wynosi 185 tys. zł.
EBITDA Trans-Marine Spedycja wynosi 190 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
44 328 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 184 960 zł w
2024 roku.
• 311 097 zł w
2023 roku.
• 265 405 zł w
2022 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
43 568 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 190 191 zł w
2024 roku.
• 315 254 zł w
2023 roku.
• 269 562 zł w
2022 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Trans-Marine Spedycja wynosi 4 820 018 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
764 693 zł a 12 205 143 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 586 676 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 4 820 018 zł w 2024 roku.
• 4 140 530 zł w 2023 roku.
• 3 751 173 zł w 2022 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Trans-Marine Spedycja wynosi 0,03%. To oznacza, że firma ma szansę 0,03% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,009% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,03% w 2024 roku.
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
Wiarygodność firmy
Trans-Marine Spedycja charakteryzuje się najwyższą wiarygodnością płatniczą (ocena: A).
Kontrahent wykazuje bardzo niskie ryzyko niewypłacalności. Współpraca handlowa oraz udzielanie kredytu kupieckiego są bezpieczne.
Poziom wiarygodności organizacji
pozostaje bez zmian w czasie.
Poziomy wiarygodności w ostatnich latach:
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2024 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2023 roku.
• Ocena A (bardzo wysoka wiarygodność) w 2022 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 697 600
zł.
Koszty operacyjne Trans-Marine Spedycja wyniosły 4 651 526
zł.
Wynagrodzenia stanowią 15%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
41 877 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 697 600 zł w 2024 roku
• 596 611 zł w 2023 roku
• 498 128 zł w 2022 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
4.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
15% w 2024 roku
•
18% w 2023 roku
•
16% w 2022 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów Trans-Marine Spedycja wyniosła 1 280 177 zł.
a
ktywa trwałe to 1810 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 278 367 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 280 177 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 1 019 591 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 260 586 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 138 405 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 280 177 zł w 2024 roku.
• 1 086 590 zł w 2023 roku.
• 898 484 zł w 2022 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 16%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 20%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 4%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 9.3 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.9 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Trans-Marine Spedycja wyniosły 260 586 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 280 177 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 20%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 32 221 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 260 586 zł w 2024 roku
• 167 154 zł w 2023 roku
• 180 356 zł w 2022 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 20% w 2024 roku
• 15% w 2023 roku
• 20% w 2022 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Trans-Marine Spedycja wykazała przychody na poziomie 4 882 057 zł.
Organizacja zarobiła 223 916 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 23 761 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 200 155 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 11% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 3394 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 23 761 zł w 2024 roku
• 30 432 zł w 2023 roku
• 26 540 zł w 2022 roku