Transport morski i lądowy towarów luzem i w kontenerach.
Odprawy celne oraz czartery statków.
Certyfikat ISO 9001 i status AEO od 2011 roku.
Działalność w portach Gdyni, Gdańska, Szczecina i Świnoujścia.
TRANS-MARINE to firma spedycyjna z siedzibą w Gdyni, która z powodzeniem kontynuuje tradycje Biura Morskiego 'ROLIMPEX' oraz 'ROLIMPEX MARINE'. Od momentu przekształcenia w 2000 roku w przedsiębiorstwo prywatne, TRANS-MARINE wszechstronnie obsługuje transport międzynarodowy ładunków rolno-spożywczych, zarówno w imporcie, jak i w eksporcie. Oferuje kompleksowe usługi spedycyjno-transportowo-ubezpieczeniowe, koncentrując się na przewozie towarów luzem oraz w kontenerach. Zakres działalności firmy obejmuje głównie porty w Gdyni, Gdańsku, Szczecinie i Świnoujściu.
Dzięki zespołowi wykwalifikowanych pracowników posiadających dyplomy FIATA, TRANS-MARINE zapewnia fachową obsługę w zakresie spedycji, odpraw celnych, kontroli ilościowej i jakościowej, oraz czarterów statków. Od 2005 roku firma utrzymuje Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001, co potwierdza jej dążenie do wysokiej jakości usług. Uzyskanie statusu upoważnionego przedsiębiorcy AEO w zakresie uproszczeń celnych w 2011 roku tylko wzmacnia pozycję TRANS-MARINE na rynku spedycyjnym. Jako członek Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, działa zgodnie z Ogólnymi Polskimi Warunkami Spedycyjnymi 2010, co zwiększa jej wiarygodność i zaufanie klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna osiągnęła 3 537 688 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 3 544 979 zł. Pozostałe przychody to -7291 zł.
Całkowite koszty wyniosły 3 271 856 zł.
Zysk netto wyniósł 273 124 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 463 101 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 3 537 688 zł w 2023 roku.
• 3 302 332 zł w 2022 roku.
• 2 256 025 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 66 212 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 273 124 zł w 2023 roku.
• 252 756 zł w 2022 roku.
• 46 052 zł w 2021 roku.
EBIT i EBITDA
EBIT "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wynosi 311 tys. zł.
EBITDA "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wynosi 315 tys. zł.
EBIT
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBIT wynosi
72 739 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBIT wynosił:
• 311 097 zł w
2023 roku.
• 265 405 zł w
2022 roku.
• 51 647 zł w
2021 roku.
EBITDA
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost EBITDA wynosi
71 673 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat EBITDA wynosiła:
• 315 254 zł w
2023 roku.
• 269 562 zł w
2022 roku.
• 52 039 zł w
2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wynosi 4 140 530 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
689 577 zł a 8 844 219 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 571 207 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 4 140 530 zł w 2023 roku.
• 3 751 173 zł w 2022 roku.
• 2 059 753 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,015% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,01% w 2022 roku.
• 0,03% w 2021 roku.
Wynagrodzenia
Łączna kwota wynagrodzeń wyniosła 596 611
zł.
Koszty operacyjne "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wyniosły 3 233 882
zł.
Wynagrodzenia stanowią 18%
kosztów operacyjnych.
Całkowite wynagrodzenia w organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost wynagrodzeń wynosi
32 025 zł rocznie.
W ostatnich latach łączne wynagrodzenia wynosiły:
• 596 611 zł w 2023 roku
• 498 128 zł w 2022 roku
• 427 016 zł w 2021 roku
Udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych
obniża się w czasie. Średni spadek udziału wynosi
4.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach udział wynagrodzeń w kosztach operacyjnych wynosił:
•
18% w 2023 roku
•
16% w 2022 roku
•
19% w 2021 roku
Bilans
Całkowita wartość aktywów "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wyniosła 1 086 590 zł.
a
ktywa trwałe to 5967 zł.
a
ktywa obrotowe to 1 080 623 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 1 086 590 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 919 436 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 167 154 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 129 208 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 1 086 590 zł w 2023 roku.
• 898 484 zł w 2022 roku.
• 611 202 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 25%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 30%.
Marża operacyjna wyniosła 9%.
Marża netto wyniosła 8%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 10.8 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 12.4 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4.2 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wyniosły 167 154 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 1 086 590 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 15%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 22 019 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 167 154 zł w 2023 roku
• 180 356 zł w 2022 roku
• 115 830 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
rośnie w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 0.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 15% w 2023 roku
• 20% w 2022 roku
• 19% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wykazała przychody na poziomie 3 537 688 zł.
Organizacja zarobiła 303 556 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 30 432 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 273 124 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 10% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 5072 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 30 432 zł w 2023 roku
• 26 540 zł w 2022 roku
• 7018 zł w 2021 roku
Organizacja "trans-marine" spedycja międzynarodowa i agencja celna wykazała zysk netto większy niż 58% organizacji z branży "Działalność morskich agencji transportowych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 38% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 39% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 15% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 73% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 76% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 55% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 49% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0.06%.
Zysk netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 58% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
powiększają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 38% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 39% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 15% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 73% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 73% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 76% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 55% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 49% organizacji w branży.
Udział w rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 wynosił on 0.06%.