Gdynia Container Terminal (GCT), zarządzany przez firmę Hutchison Ports, jestnowoczesnym portem kontenerowym, który powstał na bazie przekształceń byłego zakładu stoczniowego w Gdyni. Od 2005 roku, GCT zaangażował się w szereg inwestycji, które znacznie zwiększyły jego możliwości operacyjne. Do tej pory zainwestowano w rozwój terminala ponad 100 milionów euro, co miało na celu zwiększenie jego pojemności oraz poprawę jakości świadczonych usług. GCT ma na celu nie tylko obsługę lokalnego rynku, ale także stawanie się preferowanym portem do obsługi ruchu kontenerowego na skalę międzynarodową, zapewniając jednocześnie bezpieczne i efektywne trasy transportowe. Terminal zajmuje się obsługą różnorodnych rodzajów ładunków, w tym kontenerów, towarów ogólnych oraz ładunków ciężkich, które mogą ważyć do 100 ton. GCT dysponuje nowoczesnymi systemami zarządzania operacjami terminalowymi, w tym innowacyjnym systemem nGen, który umożliwia wysokiej jakości obsługę klientów oraz efektywne zarządzanie procesami operacyjnymi. Terminal stawia również na dbałość o środowisko poprzez wprowadzanie strategii redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz ciągłe inwestowanie w rozwój pracowników. Etyka współpracy, rozwój nowoczesnych rozwiązań operacyjnych oraz dbałość o środowisko czynią GCT wiodącym graczem na polskim rynku transportu kontenerowego.
W skrócie
Obsługa kontenerów oraz ładunków ogólnych.
Zarządzanie ładunkami ciężkimi do 100 ton.
Wysoka jakość usług i efektywne zarządzanie operacjami.
Inwestycje w zrównoważony rozwój i dbałość o środowisko.
Systemy zarządzania terminalami, w tym nGen.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Gdynia container terminal osiągnęła 85 958 000 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 85 952 000 zł. Pozostałe przychody to 6000 zł.
Całkowite koszty wyniosły 76 471 000 zł.
Zysk netto wyniósł 9 481 000 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 4 239 729 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 85 958 000 zł w 2020 roku.
• 82 002 786 zł w 2019 roku.
• 81 264 395 zł w 2018 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 2 095 460 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 9 481 000 zł w 2020 roku.
• 13 497 256 zł w 2019 roku.
• 10 355 969 zł w 2018 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Gdynia container terminal wynosi 175 131 333 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
79 902 000 zł a 426 144 000 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 21 137 548 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 175 131 333 zł w 2020 roku.
• 181 448 882 zł w 2019 roku.
• 158 268 532 zł w 2018 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Gdynia container terminal wynosi 0,30%. To oznacza, że firma ma szansę 0,30% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,044% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,30% w 2020 roku.
• 0,41% w 2019 roku.
• 0,43% w 2018 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Gdynia container terminal wyniosła 328 125 000 zł.
a
ktywa trwałe to 276 776 000 zł.
a
ktywa obrotowe to 51 349 000 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 328 125 000 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 106 536 000 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 221 589 000 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -3 485 293 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 328 125 000 zł w 2020 roku.
• 327 601 689 zł w 2019 roku.
• 331 200 960 zł w 2018 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 3%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 9%.
Marża operacyjna wyniosła 27%.
Marża netto wyniosła 11%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 2.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Gdynia container terminal wyniosły 221 589 000 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 328 125 000 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 68%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -16 724 258 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 221 589 000 zł w 2020 roku
• 230 546 574 zł w 2019 roku
• 247 643 101 zł w 2018 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 4.2 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 68% w 2020 roku
• 70% w 2019 roku
• 75% w 2018 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Gdynia container terminal wykazała przychody na poziomie 85 958 000 zł.
Organizacja zarobiła 11 679 000 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 198 000 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 9 481 000 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 19% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 458 693 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 198 000 zł w 2020 roku
• 3 807 938 zł w 2019 roku
• 2 415 705 zł w 2018 roku
Organizacja Gdynia container terminal wykazała zysk netto większy niż 0% organizacji z branży "Produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych; produkcja przyczep i naczep".
Organizacja wykazała przychód większy niż 0% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 0% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 0% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 0% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 0% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 0% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 0% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 0% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 0%.
Brak danych
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Hutchison Ports Poland S.a.r.l.
posiada b.d. udziałów, które stanowią 100% firmy.