Publicis to agencja reklamowa z siedzibą w Warszawie, która kładzie duży nacisk nałączenie ciekawości oraz nowoczesnych technologii w celu wspierania wzrostu biznesów swoich klientów. Firma oferuje szeroki wachlarz usług marketingowych, w tym doświadczenia cyfrowe, strategię i analizę danych, kreatywność oraz projektowanie wizualne, a także aktywację marek. W ramach cyfrowych doświadczeń, Publicis pomaga klientom w tworzeniu niezapomnianych interakcji z marką poprzez optymalizację punktów kontaktowych. Zespół agencji nie czeka na briefy; zamiast tego, proaktywnie łączy dane z ekspercką wiedzą, tworząc strategie komunikacyjne skierowane na konkretne wyzwania, co nieustannie wzmacnia kreatywność w podejściu do projektów. Publicis znana jest także ze specjalizacji w organizowaniu programów lojalnościowych oraz promocji, co stawia ją w czołówce zarówno w sektorze B2B, jak i B2C. Ich podejście do biznesu charakteryzuje pełne zaangażowanie w rozwój i sukcesy swoich klientów, a także uwrażliwienie na najnowsze trendy rynkowe.
W skrócie
Usługi marketingowe w zakresie doświadczeń cyfrowych, strategii i danych.
Proaktywne podejście do tworzenia strategii komunikacyjnych.
Specjalizacja w organizowaniu programów lojalnościowych i promocji.
Kreatywne rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.
Zaangażowanie w rozwój marek dla różnorodnego portfela klientów.
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Publicis osiągnęła 55 701 813 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 55 590 337 zł. Pozostałe przychody to 111 476 zł.
Całkowite koszty wyniosły 53 713 969 zł.
Zysk netto wyniósł 1 876 368 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 2 614 561 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 55 701 813 zł w 2023 roku.
• 50 907 311 zł w 2022 roku.
• 49 883 042 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -81 884 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 1 876 368 zł w 2023 roku.
• 1 829 675 zł w 2022 roku.
• 1 874 735 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Publicis wynosi 47 770 328 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
3 130 313 zł a 139 254 532 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 1 372 518 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 47 770 328 zł w 2023 roku.
• 44 352 202 zł w 2022 roku.
• 43 883 391 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Publicis wynosi 0,02%. To oznacza, że firma ma szansę 0,02% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,026% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,02% w 2023 roku.
• 0,19% w 2022 roku.
• 0,17% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Publicis wyniosła 12 044 451 zł.
a
ktywa trwałe to 325 037 zł.
a
ktywa obrotowe to 11 719 414 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 12 044 451 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 4 173 750 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 7 870 701 zł.
Organizacja
zmniejsza
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni spadek wartości aktywów wynosi -836 766 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 12 044 451 zł w 2023 roku.
• 17 589 587 zł w 2022 roku.
• 15 920 246 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 16%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 45%.
Marża operacyjna wyniosła 4%.
Marża netto wyniosła 3%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 0.3 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.2 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.1 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -0.4 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Publicis wyniosły 7 870 701 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 12 044 451 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 65%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -779 450 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 7 870 701 zł w 2023 roku
• 13 462 529 zł w 2022 roku
• 11 748 129 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.4 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 65% w 2023 roku
• 77% w 2022 roku
• 74% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Publicis wykazała przychody na poziomie 55 701 813 zł.
Organizacja zarobiła 2 400 677 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 524 308 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 1 876 368 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 22% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 24 379 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 524 308 zł w 2023 roku
• 514 227 zł w 2022 roku
• 490 045 zł w 2021 roku