SĄD REJONOWY W KOSZALINIE, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ALBO PROKURENT.
Polska Żegluga Bałtycka, znana pod marką Polferries, to kluczowy gracz na rynkumorskiej komunikacji pasażerskiej i towarowej między Polską a Skandynawią. Firma oferuje regularne kursy promowe na popularnych liniach łączących Świnoujście z Ystad oraz Kopenhagą, a także Gdańsk z Nynshamn. Dzięki swoim usługom, Polferries zapewnia bezproblemowy transport zarówno dla pasażerów indywidualnych, jak i dla sektorów biznesowych, takich jak przewóz cargo.Bogata oferta turystyczna Polskiej Żeglugi Bałtyckiej obejmuje rejsy wycieczkowe, rejsy tematyczne oraz pobyty zorganizowane w Skandynawii. Pasażerowie mają możliwość wyboru różnych pakietów turystycznych, które oferują ciekawe atrakcje w Skandynawii, takie jak zwiedzanie malowniczych krajobrazów oraz zabytkowych miast. Dodatkowo, firma organizuje eventy i konferencje na pokładzie swoich promów, co czyni je idealnym miejscem do integracji i spotkań biznesowych.Polferries dba o wysoką jakość swoich usług, co przejawia się w nowoczesnych promach wyposażonych w liczne udogodnienia, takie jak restauracje, sklepy oraz komfortowe kabiny. Firma kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo i zgodność z normami QHSE (Quality, Health, Safety, Environment). Dzięki temu pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo podczas podróży.Warto również wspomnieć, że Polferries prowadzi program lojalnościowy MyPolferries, który oferuje atrakcyjne rabaty i promocje dla stałych klientów. Firma jest aktywna w mediach społecznościowych, umożliwiając swoim pasażerom śledzenie najnowszych aktualizacji i ofert.Polska Żegluga Bałtycka przez lata zdobywała doświadczenie i zaufanie klientów, stając się jedną z wiodących firm w branży transportu morskiego między Polską a Skandynawią. Jej misją jest zapewnienie wysokiej jakości usług transportowych, dbając przy tym o komfort i bezpieczeństwo pasażerów.
Organizacja Polska żegluga bałtycka osiągnęła 478 503 207 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 455 235 643 zł. Pozostałe przychody to 23 267 565 zł.
Całkowite koszty wyniosły 445 501 253 zł.
Zysk netto wyniósł 9 734 390 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 33 736 084 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 478 503 207 zł w 2023 roku.
• 511 965 399 zł w 2022 roku.
• 422 310 743 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają malejącą
tendencję w czasie.
Średni spadek zysków wynosi -5 499 545 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 9 734 390 zł w 2023 roku.
• 2 355 103 zł w 2022 roku.
• 2 395 292 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Polska żegluga bałtycka wynosi 602 911 367 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
97 343 899 zł a 1 306 515 567 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 19 251 091 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 602 911 367 zł w 2023 roku.
• 602 217 308 zł w 2022 roku.
• 434 051 026 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polska żegluga bałtycka wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
rośnie
w czasie.
Przeciętny
wzrost
ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
• 0,19% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Polska żegluga bałtycka wyniosła 747 128 466 zł.
a
ktywa trwałe to 558 243 473 zł.
a
ktywa obrotowe to 188 884 993 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 747 128 466 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 326 549 419 zł.
k
apitały mniejszości to 79 473 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 420 499 574 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 51 538 910 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 747 128 466 zł w 2023 roku.
• 802 405 337 zł w 2022 roku.
• 809 655 668 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
Marża operacyjna wyniosła 5%.
Marża netto wyniosła 2%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
pogarsza się w czasie.
Marża operacyjna organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.4 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.2 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Polska żegluga bałtycka wyniosły 420 499 574 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 747 128 466 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 56%.
Całkowite zobowiązania organizacji
rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 26 527 513 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 420 499 574 zł w 2023 roku
• 467 089 829 zł w 2022 roku
• 619 083 184 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 56% w 2023 roku
• 58% w 2022 roku
• 76% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Polska żegluga bałtycka wykazała przychody na poziomie 478 503 207 zł.
Organizacja zarobiła 11 683 317 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 1 948 927 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 9 734 390 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 17% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -567 820 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 948 927 zł w 2023 roku
• 5 577 419 zł w 2022 roku
• 9 545 990 zł w 2021 roku