POLSKA ŻEGLUGA BAŁTYCKA SPÓŁKA AKCYJNA KRS
0000011871
NIP
6710100702
REGON
330097604

Podsumowanie

icon cil:factory_____a05df5
aktywa
747,1 mln
icon uil:money-withdrawal_____a05df5
przychód
478,5 mln
icon fluent:money-hand-24-regular_____a05df5
zysk
9,7 mln
icon healthicons:money-bag-outline_____a05df5
wartość firmy
602,9 mln
Info
Województwo
ZACHODNIOPOMORSKIE
Miejscowość
KOŁOBRZEG
Adres
PORTOWA, 41
Kod pocztowy
78-100
Rejestracja
2001-05-11
Rozpoczęcie działalności
1993-01-12
Kapitał zakładowy
67938495,30 PLN
Organ reprezentujący
ZARZĄD SPÓŁKI
Email
info@polferries.pl
Forma prawna
SPÓŁKA AKCYJNA
Forma własności
WŁASNOŚĆ SKARBU PAŃSTWA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W KOSZALINIE, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI WYMAGANE JEST WSPÓŁDZIAŁANIE DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU ALBO JEDNEGO CZŁONKA ZARZĄDU ŁĄCZNIE Z PROKURENTEM. JEŻELI ZARZĄD JEST JEDNOOSOBOWY DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ W IMIENIU SPÓŁKI UPRAWNIONY JEST JEDEN CZŁONEK ZARZĄDU ALBO PROKURENT.
Organ nadzoru
RADA NADZORCZA
Opis
Polska Żegluga Bałtycka, znana pod marką Polferries, to kluczowy gracz na rynkumorskiej komunikacji pasażerskiej i towarowej między Polską a Skandynawią. Firma oferuje regularne kursy promowe na popularnych liniach łączących Świnoujście z Ystad oraz Kopenhagą, a także Gdańsk z Nynshamn. Dzięki swoim usługom, Polferries zapewnia bezproblemowy transport zarówno dla pasażerów indywidualnych, jak i dla sektorów biznesowych, takich jak przewóz cargo.Bogata oferta turystyczna Polskiej Żeglugi Bałtyckiej obejmuje rejsy wycieczkowe, rejsy tematyczne oraz pobyty zorganizowane w Skandynawii. Pasażerowie mają możliwość wyboru różnych pakietów turystycznych, które oferują ciekawe atrakcje w Skandynawii, takie jak zwiedzanie malowniczych krajobrazów oraz zabytkowych miast. Dodatkowo, firma organizuje eventy i konferencje na pokładzie swoich promów, co czyni je idealnym miejscem do integracji i spotkań biznesowych.Polferries dba o wysoką jakość swoich usług, co przejawia się w nowoczesnych promach wyposażonych w liczne udogodnienia, takie jak restauracje, sklepy oraz komfortowe kabiny. Firma kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo i zgodność z normami QHSE (Quality, Health, Safety, Environment). Dzięki temu pasażerowie mogą czuć się bezpiecznie i komfortowo podczas podróży.Warto również wspomnieć, że Polferries prowadzi program lojalnościowy MyPolferries, który oferuje atrakcyjne rabaty i promocje dla stałych klientów. Firma jest aktywna w mediach społecznościowych, umożliwiając swoim pasażerom śledzenie najnowszych aktualizacji i ofert.Polska Żegluga Bałtycka przez lata zdobywała doświadczenie i zaufanie klientów, stając się jedną z wiodących firm w branży transportu morskiego między Polską a Skandynawią. Jej misją jest zapewnienie wysokiej jakości usług transportowych, dbając przy tym o komfort i bezpieczeństwo pasażerów.
W skrócie
  • Regularne połączenia promowe Polska-Skandynawia
  • Oferta turystyczna: wycieczki, rejsy tematyczne, pobyty
  • Usługi cargo i eventy biznesowe
  • Nowoczesne promy, liczne udogodnienia
  • Program lojalnościowy MyPolferries

Podstawowe wyniki finansowe

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Polska żegluga bałtycka osiągnęła 478 503 207 zł przychodów.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody operacyjne wyniosły 455 235 643 zł. Pozostałe przychody to 23 267 565 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite koszty wyniosły 445 501 253 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto wyniósł 9 734 390 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Spółka wykazuje rosnące przychody w czasie. Średni wzrost przychodów wynosi 33 736 084 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 478 503 207 zł w 2023 roku.
• 511 965 399 zł w 2022 roku.
• 422 310 743 zł w 2021 roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zyski spółki mają malejącą tendencję w czasie. Średni spadek zysków wynosi -5 499 545 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 9 734 390 zł w 2023 roku.
• 2 355 103 zł w 2022 roku.
• 2 395 292 zł w 2021 roku.

Wycena

icon ic:baseline-info Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Szacunkowa wycena organizacji Polska żegluga bałtycka wynosi 602 911 367 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy 97 343 899 zł a 1 306 515 567 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość organizacji powiększa się w czasie. Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 19 251 091 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 602 911 367 zł w 2023 roku.
• 602 217 308 zł w 2022 roku.
• 434 051 026 zł w 2021 roku.

Ryzyko niewypłacalności

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Polska żegluga bałtycka wynosi 0,05%. To oznacza, że firma ma szansę 0,05% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Ryzyko niewypłacalności rośnie w czasie. Przeciętny wzrost ryzyka w czasie wynosi 0,001% rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,05% w 2023 roku.
• 0,02% w 2022 roku.
• 0,19% w 2021 roku.

Bilans

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość aktywów Polska żegluga bałtycka wyniosła 747 128 466 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa trwałe to 558 243 473 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
a
ktywa obrotowe to 188 884 993 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowita wartość pasywów wyniosła 747 128 466 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
k
apitał (fundusz) własny to 326 549 419 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
k
apitały mniejszości to 79 473 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 420 499 574 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja powiększa całkowitą wartość aktywów w czasie. Średni wzrost wartości aktywów wynosi 51 538 910 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 747 128 466 zł w 2023 roku.
• 802 405 337 zł w 2022 roku.
• 809 655 668 zł w 2021 roku.

Rentowność

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 1%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna wyniosła 5%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto wyniosła 2%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -1.4 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji pogarsza się w czasie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.4 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto organizacji pogarsza się w czasie. Średni spadek wskaźnika rentowności wynosi -2.2 punktu procentowego rocznie.

Zadłużenie

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania Polska żegluga bałtycka wyniosły 420 499 574 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 747 128 466 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 56%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Całkowite zobowiązania organizacji rosną w czasie. Średni wzrost zobowiązań wynosi 26 527 513 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 420 499 574 zł w 2023 roku
• 467 089 829 zł w 2022 roku
• 619 083 184 zł w 2021 roku
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 0.6 punktu procentowego rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 56% w 2023 roku
• 58% w 2022 roku
• 76% w 2021 roku

Podatek dochodowy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Polska żegluga bałtycka wykazała przychody na poziomie 478 503 207 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zarobiła 11 683 317 zł brutto (przed opodatkowaniem).
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy wyniósł 1 948 927 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 9 734 390 zł.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy odpowiadał za 17% zysku brutto.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy obciążający organizację obniża się w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi -567 820 zł rocznie.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 1 948 927 zł w 2023 roku
• 5 577 419 zł w 2022 roku
• 9 545 990 zł w 2021 roku

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja Polska żegluga bałtycka wykazała zysk netto większy niż 98% organizacji z branży "Transport morski i przybrzeżny pasażerski".
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała przychód większy niż 98% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 98% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 47% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 51% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 47% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 56% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 0% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 97% organizacji z branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział organizacji w rynku wyniósł 80%.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Zysk netto na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 98% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Przychody na tle rynku powiększają się w czasie. W 2023 były wyższe niż 98% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wartość aktywów na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 była ona wyższa niż 98% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 był wyższy niż 47% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża netto na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż 51% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Marża operacyjna na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż 47% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż 56% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku zmniejsza się w czasie. W 2023 była wyższa niż NaN% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Podatek dochodowy na tle rynku powiększa się w czasie. W 2023 był on wyższy niż 97% organizacji w branży.
icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Udział w rynku powiększa się w czasie. W 2023 wynosił on 80%.


Historia powiązań


Udziałowcy

icon akar-icons:arrow-forward-thick-fill
Struktura udziałów jest niedostępna dla tej spółki