Czanieckie Makarony to firma z bogatą tradycją, założona w 1990 roku, której celemjest przywrócenie smaku domowego makaronu, znanego z rodzinnych stołów. Inspirując się polską kuchnią, przedsiębiorstwo oferuje szeroki asortyment makaronów, w tym makarony 5-jajeczne, durum oraz z błonnikiem, które łączą pokolenia i przywołują wspomnienia dzieciństwa. Fenomen Czanieckich Makaronów tkwi w ich zaangażowaniu w tworzenie produktów z wyselekcjonowanych składników, co sprawia, że są one nie tylko smaczne, ale i zdrowe. Oferowane makarony są idealne do tradycyjnych polskich potraw, a ich wyjątkowy smak umożliwia wspólne biesiadowanie z rodziną. Firma dba o to, aby każdy produkt oddawał bogactwo polskiej kultury kulinarnej, a także angażuje się w współpracę z rynkiem lokalnym, dostarczając świeże i naturalne składniki.
W skrócie
Produkcja świeżego makaronu inspirowanego polską tradycją kulinarną
Asortyment obejmuje makarony 5-jajeczne, durum i z błonnikiem
Skupienie na naturalnych i lokalnych składnikach
Fokus na wspólne biesiadowanie rodzin przy polskim stole
Tworzenie zdrowych produktów z zachowaniem wysokich standardów jakości
Podstawowe wyniki finansowe
Organizacja Czanieckie makarony osiągnęła 106 796 767 zł przychodów.
Przychody operacyjne wyniosły 106 670 746 zł. Pozostałe przychody to 126 020 zł.
Całkowite koszty wyniosły 94 801 380 zł.
Zysk netto wyniósł 11 869 366 zł.
Spółka wykazuje
rosnące
przychody w czasie.
Średni wzrost przychodów wynosi 6 911 715 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała przychody na poziomie:
• 106 796 767 zł w 2023 roku.
• 114 496 853 zł w 2022 roku.
• 81 890 794 zł w 2021 roku.
Zyski spółki mają również rosnącą
tendencję w czasie.
Średni wzrost zysków wynosi 1 408 544 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja osiągała zyski na poziomie:
• 11 869 366 zł w 2023 roku.
• 8 323 399 zł w 2022 roku.
• 5 671 503 zł w 2021 roku.
Wycena
Wartość organizacji powstaje na podstawie kluczowych parametrów finansowych, z wykorzystaniem różnych modeli wyceny. Ostatecznie określa się minimalną, maksymalną i średnią wycen.
Szacunkowa wycena organizacji Czanieckie makarony wynosi 167 616 069 zł.
W zależności od przyjętego modelu estymacji, wycena organizacji mieści się pomiędzy
48 940 761 zł a 266 991 917 zł.
Wartość organizacji
powiększa się
w czasie.
Przeciętny wzrost wartości firmy wynosi 13 161 113 zł rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat wartość firmy wynosiła:
• 167 616 069 zł w 2023 roku.
• 151 163 567 zł w 2022 roku.
• 116 701 062 zł w 2021 roku.
Ryzyko niewypłacalności
Ryzyko niewypłacalności dla organizacji Czanieckie makarony wynosi 0,00%. To oznacza, że firma ma szansę 0,00% na zamknięcie z powodu postępowania upadłościowego, restrukturyzacyjnego lub układowego w ciągu dwóch lat od zadanego roku.
Ryzyko niewypłacalności
maleje
w czasie.
Przeciętny
spadek
ryzyka w czasie wynosi -0,001% rocznie.
Na przestrzeni ostatnich lat ryzyko niewypłacalności wynosiło:
• 0,00% w 2023 roku.
• 0,00% w 2022 roku.
• 0,00% w 2021 roku.
Bilans
Całkowita wartość aktywów Czanieckie makarony wyniosła 79 511 643 zł.
a
ktywa trwałe to 52 909 656 zł.
a
ktywa obrotowe to 26 601 988 zł.
Całkowita wartość pasywów wyniosła 79 511 643 zł.
k
apitał (fundusz) własny to 65 254 348 zł.
z
obowiązania i rezerwy na zobowiązania to 14 257 295 zł.
Organizacja
powiększa
całkowitą wartość aktywów w czasie.
Średni wzrost wartości aktywów wynosi 3 521 889 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja wykazała sumę bilansową aktywów na poziomie:
• 79 511 643 zł w 2023 roku.
• 80 270 142 zł w 2022 roku.
• 73 876 623 zł w 2021 roku.
Rentowność
Wskaźnik rentowności aktywów (ROA) wyniósł 15%.
Wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) wyniósł 18%.
Marża operacyjna wyniosła 15%.
Marża netto wyniosła 11%.
Rentowność aktywów (ROA) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.5 punktu procentowego rocznie.
Rentowność kapitału własnego (ROE) organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
Marża operacyjna organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1.3 punktu procentowego rocznie.
Marża netto organizacji
poprawia się w czasie. Średnia poprawa wskaźnika rentowności wynosi 1 punktu procentowego rocznie.
Zadłużenie
Zobowiązania Czanieckie makarony wyniosły 14 257 295 zł.
Dla porównania wartość aktywów wyniosła 79 511 643 zł.
Zobowiązania w stosunku do wartości aktywów (wskaźnik zadłużenia) to 18%.
Całkowite zobowiązania organizacji
spadają w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi -370 278 zł rocznie.
W ostatnich latach organizacja posiadała zobowiązania o wartości:
• 14 257 295 zł w 2023 roku
• 24 885 159 zł w 2022 roku
• 21 315 040 zł w 2021 roku
Wskaźnik zadłużenia
obniża się w czasie. Średni spadek zobowiązań wynosi 1.7 punktu procentowego rocznie.
W ostatnich latach współczynnik zadłużenia wynosił:
• 18% w 2023 roku
• 31% w 2022 roku
• 29% w 2021 roku
Podatek dochodowy
Organizacja Czanieckie makarony wykazała przychody na poziomie 106 796 767 zł.
Organizacja zarobiła 14 766 814 zł brutto (przed opodatkowaniem).
Podatek dochodowy wyniósł 2 897 448 zł.
W rezultacie osiągnięty zysk netto wyniósł 11 869 366 zł.
Podatek dochodowy odpowiadał za 20% zysku brutto.
Podatek dochodowy obciążający organizację
rośnie w czasie. Średni wzrost podatku dochodowego wynosi 326 535 zł rocznie.
W ostatnich latach wysokość podatku dochodowego wynosiła:
• 2 897 448 zł w 2023 roku
• 2 125 090 zł w 2022 roku
• 1 466 534 zł w 2021 roku
Organizacja Czanieckie makarony wykazała zysk netto większy niż 95% organizacji z branży "Produkcja makaronów, klusek, kuskusu i podobnych wyrobów mącznych".
Organizacja wykazała przychód większy niż 95% organizacji z branży.
Organizacja posiadała aktywa o wartości większej niż 95% organizacji z branży.
Organizacja wykazała wskaźnik długu większy niż 31% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę netto większą niż 62% organizacji z branży.
Organizacja wykazała marżę operacyjną większą niż 64% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność aktywów (ROA) większą niż 67% organizacji z branży.
Organizacja wykazała rentowność kapitału własnego (ROE) większą niż 55% organizacji z branży.
Organizacja zapłaciła podatek dochodowy większy niż 96% organizacji z branży.
Udział organizacji w rynku wyniósł 6%.
Zysk netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 95% organizacji w branży.
Przychody na tle rynku
zmniejszają się w czasie.
W 2023 były wyższe niż 95% organizacji w branży.
Wartość aktywów na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była ona wyższa niż 95% organizacji w branży.
Wskaźnik zadłużenia na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 był wyższy niż 31% organizacji w branży.
Marża netto na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 62% organizacji w branży.
Marża operacyjna na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 64% organizacji w branży.
Rentowność aktywów (ROA) na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 67% organizacji w branży.
Rentowność kapitału własnego (ROE) na tle rynku
powiększa się w czasie.
W 2023 była wyższa niż 55% organizacji w branży.
Podatek dochodowy na tle rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 był on wyższy niż 96% organizacji w branży.
Udział w rynku
zmniejsza się w czasie.
W 2023 wynosił on 6%.
Powiązania
Historia powiązań
Udziałowcy
Dybał Zbigniew
posiada b.d. udziałów, które stanowią b.d.% firmy.
Dybał Lucyna
posiada b.d. udziałów, które stanowią b.d.% firmy.
Największym udziałowcem od 05.11.2024 jest
Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe Zbigniew Dybał I Wspólnicy
kontrolujący 0% udziałów.
Najwięksi udziałowcy w okresie od 24.08.2011 do 05.11.2024:
• Dybał Zbigniew (54% udziałów)
• Dybał Lucyna (54% udziałów)
Najwięksi udziałowcy w okresie od 19.05.2011 do 24.08.2011:
• Dybał Zbigniew (57% udziałów)
• Dybał Lucyna (57% udziałów)