Adres
UL. WOJSKA POLSKIEGO, 46
Rozpoczęcie działalności
2024-06-20
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Email
fundacja.rodzice.dla.dzieci@gmail.com
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO REPREZENTOWANIA FUNDACJI UPOWAŻNIONY JEST PREZES ZARZĄDU DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE LUB DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Organ nadzoru
RADA FUNDACJI
Cel działania
PODSTAWOWYM CELEM FUNDACJI JEST WSPIERANIE EDUKACJI DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI. CELAMI FUNDACJI SĄ: 1. DZIAŁALNOŚĆ W ZAKRESIE OŚWIATY, EDUKACJI I WYCHOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY. 2. ZAPEWNIENIE RÓWNEGO DOSTĘPU DO EDUKACJI, KULTURY, INFORMACJI I SZTUKI DZIECIOM I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI. 3. UPOWSZECHNIENIE I OCHRONĘ PRAW OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI 4. TWORZENIE WARUNKÓW DLA KREOWANIA CIEKAWYCH, WARTOŚCIOWYCH, NOWATORSKICH PROGRAMÓW EDUKACYJNYCH. 5. DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ ORGANIZACJI, KTÓRYCH CELAMI STATUTOWYMI JEST: DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA, NAUKOWO-TECHNICZNA, OŚWIATOWA, KULTURALNA, W ZAKRESIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU, OCHRONY ŚRODOWISKA, DOBROCZYNNOŚCI, OCHRONY ZDROWIA I POMOCY SPOŁECZNEJ, REHABILITACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ INWALIDÓW. 6. WSPIERANIE UZDOLNIONYCH DZIECI I MŁODZIEŻY. 7. REALIZOWANIE CELÓW I ZADAŃ OKREŚLONYCH W USTAWIE PRAWO OŚWIATOWE ORAZ W PRZEPISACH WYDAWANYCH NA JEJ PODSTAWIE, A W SZCZEGÓLNOŚCI NA PODSTAWIE PROGRAMU WYCHOWANIA SZKOLNEGO, OBEJMUJĄCEGO M.IN.: - WSPOMAGANIE INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA, - UDZIELANIE DZIECIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ, - STWORZENIE OPIEKI NAD DZIEĆMI ODPOWIEDNIO DO ICH POTRZEB I MOŻLIWOŚCI SZKOŁY, - WSPOMAGANIE DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH RODZICÓW, - WPŁYWANIE NA INTEGROWANIE ZABIEGÓW WYCHOWAWCZYCH I PRZYGOTOWANIE DZIECI DO NAUKI SZKOLNEJ, - WYCHOWYWANIE DZIECKA W POSZANOWANIU TRADYCJI DOMU RODZINNEGO, - ZAPEWNIENIE OPIEKI I WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA W PRZYJAZNYM, BEZPIECZNYM I ZDROWYM ŚRODOWISKU, - UWZGLĘDNIANIE INDYWIDUALNYCH POTRZEB DZIECKA, TROSKA O ZAPEWNIENIE RÓWNYCH SZANS, UMACNIANIE WIARY WE WŁASNE SIŁY I MOŻLIWOŚCI OSIĄGANIA SUKCESU, - STWARZANIE WARUNKÓW DO ROZWIJANIA SAMODZIELNOŚCI, DĄŻENIA DO OSIĄGANIA CELÓW, PODEJMOWANIA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SIEBIE I ZA NAJBLIŻSZE OTOCZENIE, - ROZWIJANIE WRAŻLIWOŚCI MORALNEJ, - KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI OBSERWACJI, UŁATWIANIE ROZUMIENIA ZJAWISK ZACHODZĄCYCH W DOSTĘPNYM DOŚWIADCZENIU DZIECKA, OTOCZENIU PRZYRODNICZYM, SPOŁECZNYM, KULTUROWYM I TECHNICZNYM, - ROZBUDZANIE CIEKAWOŚCI POZNAWCZEJ, ZACHĘCANIE DO AKTYWNOŚCI BADAWCZEJ I WYRAŻANIA WŁASNYCH MYŚLI I PRZEŻYĆ, - ROZWIJANIE WRAŻLIWOŚCI ESTETYCZNEJ, TWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU WYOBRAŹNI, FANTAZJI ORAZ EKSPRESJI PLASTYCZNEJ, MUZYCZNEJ I RUCHOWEJ, - ZAPEWNIENIE WARUNKÓW DO HARMONIJNEGO ROZWOJU FIZYCZNEGO, BEZPIECZNEGO POSTĘPOWANIA I ZACHOWANIA PROZDROWOTNEGO, - POZYSKIWANIE ŚRODKÓW Z FUNDUSZY UNIJNYCH.