Rozpoczęcie działalności
2023-05-24
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Forma prawna
STOWARZYSZENIE
Forma własności
WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY W LUBLIN-WSCHÓD W LUBLINIE Z SIEDZIBĄ W ŚWIDNIKU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
DO SKŁADANIA OŚWIADCZEŃ WOLI W IMIENIU STOWARZYSZENIA, RÓWNIEŻ W SPRAWACH MAJĄTKOWYCH, UPRAWNIONYCH JEST DWÓCH CZŁONKÓW ZARZĄDU DZIAŁAJĄCYCH ŁĄCZNIE.
Organ nadzoru
KOMISJA REWIZYJNA
Cel działania
CELEM STOWARZYSZENIA JEST: 1) INTEGRACJA SPOŁECZNOŚCI LOKALNEJ POPRZEZ INICJOWANIE I ROZWIJANIE IMPREZ LOKALNYCH I MASOWYCH. 2) PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI WSPOMAGAJĄCEJ ROZWÓJ WSPÓLNOT I SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH. 3) BUDOWANIE I WZMACNIANIE PARTNERSKICH RELACJI W SPOŁECZNOŚCIACH LOKALNYCH. 4) ROZWIJANIE RÓŻNORODNYCH ZAINTERESOWAŃ WŚRÓD MIESZKAŃCÓW W RÓŻNYM PRZEDZIALE WIEKOWYM. 5) WSPÓŁPRACA Z INNYMI ORGANIZACJAMI O PODOBNYCH CELACH, DZIAŁAJĄCYMI W KRAJU I ZA GRANICĄ, POPRZEZ REALIZACJĘ WSPÓLNYCH PROJEKTÓW I PROGRAMÓW. 6) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ORAZ PODMIOTÓW WYMIENIONYCH W ART. 3 USTAWY O DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO I O WOLONTARIACIE. 7) DZIAŁALNOŚĆ ARTYSTYCZNA, KULTURALNA I EDUKACYJNA, POLEGAJĄCA NA INICJOWANIE, PROPAGOWANIU, ORGANIZOWANIU I WSPIERANIU DZIAŁAŃ ZMIERZAJĄCYCH DO ROZWOJU, PROMOCJI TWÓRCZOŚCI, EDUKACJI, KULTURY. 8) ZRZESZANIE OSÓB ZAINTERESOWANYCH POWSTAWANIEM, PREZENTOWANIEM DZIAŁALNOŚCI ARTYSTYCZNEJ, KULTURALNEJ I EDUKACYJNEJ. 9) STWORZENIE AKTYWNEGO, STAŁEGO OŚRODKA DZIAŁAŃ ARTYSTYCZNYCH. 10) PODTRZYMYWANIE TRADYCJI POLSKIEJ, PIELĘGNOWANIE ORAZ ROZWÓJ ŚWIADOMOŚCI NARODOWEJ, OBYWATELSKIEJ I KULTUROWEJ. 11) WSPIERANIE I ORGANIZOWANIE DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU OCHRONĘ DÓBR KULTURY I TRADYCJI. 12) DZIAŁANIA NA RZECZ INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ ORAZ ROZWIJANIA KONTAKTÓW I WSPÓŁPRACY MIĘDZY SPOŁECZEŃSTWAMI. 13) PODNOSZENIE KWALIFIKACJI OSÓB W KIERUNKU MUZYCZNYM. 14) DZIAŁANIE NA RZECZ OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM. 15) ORGANIZOWANIE KONKURSÓW, PRZYZNAWANIE NAGRÓD, W TRYBIE OPISANYM W ODRĘBNYCH REGULAMINACH PRZYJĘTYCH PRZEZ ZARZĄD. 16) WSPÓŁPRACA Z ORGANAMI WŁADZY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ, SAMORZĄDEM LOKALNYM, ORGANIZACJAMI SPOŁECZNYMI, ŚRODOWISKAMI OPINIOTWÓRCZYMI, INSTYTUCJAMI GOSPODARCZYMI, KULTURALNYMI, JEDNOSTKAMI OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH ORAZ INNYMI ORGANIZACJAMI ISNIEJĄCYMI NA TERENIE DZIAŁANIA STOWARZYSZENIA. 17) PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI SPOŁECZNO-WYCHOWAWCZEJ I OŚWIATOWO-KULTURALNEJ W ŚRODOWISKACH WIEJSKICH. 18) PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI NA RZECZ WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH. 19) WSPIERANIE ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI KOBIET. 20) INICJOWANIE I PROWADZENIE DZIAŁAŃ NA RZECZ POPRAWY WARUNKÓW ŻYCIA I PRACY KOBIET NA WSI. ROZWÓJ KULTURY LUDOWEJ, W SZCZEGÓLNOŚCI KULTURY POLSKIEJ I INNEJ. 21) WYKONYWANIE INNYCH ZADAŃ ZWIĄZANYCH ZE WSPIERANIEM ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NA WSI I PODEJMOWANIEM DZIAŁAŃ NA RZECZ ŚRODOWISK WIEJSKICH. 22) PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ PROZDROWOTNYCH WŚRÓD MIESZKAŃCÓW LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI. 23) DZIAŁANIE NA RZECZ KULTURY FIZYCZNEJ, SPORTU I REKREACJI. 24) NAUKA, EDUKACJA, OŚWIATA I WYCHOWANIE. 25) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ EDUKACJI I ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY, OSÓB DOROSŁYCH, SENIORÓW ZWŁASZCZA UZDOLNIONYCH, NIEPEŁNOSPRAWNYCH I ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM. 26) TWORZENIE DZIECIOM I MŁODZIEŻY, DOROSŁYM I SENIOROM WARUNKÓW DO PEŁNEGO ROZWOJU INTELEKTUALNEGO, KULTURALNEGO, ARTYSTYCZNEGO. 27) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ DZIECI I MŁODZIEŻY, OSÓB DOROSŁYCH I SENIORÓW, W TYM WYPOCZYNKU DZIECI I MŁODZIEŻY, OSÓB DOROSŁYCH I SENIORÓW. 28) OCHRONA I PROMOCJA ZDROWIA. 29) WSPIERANIE I UPOWSZECHNIANIE KULTURY FIZYCZNEJ. 30) PRZECIWDZIAŁĄNIE UZALEŻNIENIOM I PATOLOGIOM SPOŁECZNYM. 31) DZIAŁALNOŚĆ WSPOMAGAJĄCA ROZWÓJ WSPÓLNOT, SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH I WIEJSKICH. 32) DZIAŁALNOŚĆ NA RZECZ MNIEJSZOŚCI NARODOWYCH ETNICZNYCH ORAZ JĘZYKA REGIONALNEGO. 33) KULTURA, SZTUKA, OCHRONA DÓBR KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO. 34) PODTRZYMYWANIE I UPOWSZECHNIANIE TRADYCJI NARODOWEJ, PIELĘGNOWANIE POLSKOŚCI ORAZ ROZWOJU ŚWIADOMOŚCI NARODOWEJ, OBYWATELSKIEJ I KULTUROWEJ. 35) PROPAGOWANIE EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ I KULTURALNEJ.