Adres
UL. RAKOWIECKA, 15/17
Rozpoczęcie działalności
2022-01-14
Organ reprezentujący
ZARZĄD
Organ rejestrowy
SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO
Sposób reprezentacji
OŚWIADCZENIA WOLI W IMIENIU FUNDACJI MOGĄ SKŁADAĆ CZŁONKOWIE ZARZĄDU, KAŻDY Z NICH DZIAŁAJĄCY SAMODZIELNIE.
Cel działania
CELEM GŁÓWNYM FUNDACJI JEST UPOWSZECHNIANIE IDEI WOLNEGO I DEMOKRATYCZNEGO ŚRODOWISKA EDUKACYJNEGO BEZ PRZEMOCY, DOSTOSOWANEGO DO POTRZEB STOWARZYSZONYCH RODZICÓW I ICH DZIECI, PRZY WSZECHSTRONNEJ POMOCY RODZINIE POPRZEZ DZIAŁALNOŚĆ OŚWIATOWĄ, EDUKACYJNĄ, KULTURALNĄ, ARTYSTYCZNĄ, SPORTOWĄ, EKOLOGICZNĄ, CHARYTATYWNĄ ORAZ DZIAŁALNOŚĆ Z ZAKRESU OCHRONY ORAZ PROMOCJI ZDROWIA I POMOCY SPOŁECZNEJ. §13 CELE SZCZEGÓŁOWE FUNDACJI 1. CELAMI FUNDACJI SĄ: A) WSPIERANIE RODZICÓW W REALIZACJI OBOWIĄZKU ZAPEWNIENIA DZIECIOM WARUNKÓW UMOŻLIWIAJĄCYCH REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ OBOWIĄZUJĄCEJ NA DANYM ETAPIE KSZTAŁCENIA; B) UPOWSZECHNIANIE WOLNEJ EDUKACJI DEMOKRATYCZNEJ, CZYLI EDUKACJI OPARTEJ NA ŚWIADOMYM UCZENIU SIĘ Z WŁASNEJ WOLI W SPOŁECZNOŚCI RÓWNYCH PRAW I WZAJEMNEGO SZACUNKU; C) PROWADZENIE I PROMOWANIE INNOWACYJNEJ I ALTERNATYWNEJ DZIAŁALNOŚCI OŚWIATOWEJ I EDUKACYJNEJ; D) ZMIANA SYSTEMU KSZTAŁCENIA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI; E) WPROWADZENIE NOWOCZESNYCH, PROSPOŁECZNYCH TECHNIK NAUCZANIA; F) DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA NA RÓŻNYCH SZCZEBLACH KSZTAŁCENIA; G) DZIAŁANIE NA RZECZ ŚRODOWISK ZAGROŻONYCH PATOLOGIĄ I MARGINALIZACJĄ SPOŁECZNĄ; H) WSPIERANIE AKTYWNOŚCI KULTURALNEJ, ARTYSTYCZNEJ, SPORTOWEJ, EKOLOGICZNEJ I PROSPOŁECZNEJ; I) DZIAŁANIE NA RZECZ INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ; J) DZIAŁANIA NA RZECZ UPOWSZECHNIANIE WOLNOŚCI I PRAW CZŁOWIEKA, SWOBÓD OBYWATELSKICH, ROZWOJU SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO ORAZ POPULARYZACJI IDEI WOLNEJ SZKOŁY; K) WSPIERANIE ROZWOJU INICJATYW LOKALNYCH I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI; L) WSPIERANIE ROZWOJU RODZINY POJMOWANEJ JAKO MIEJSCE TWÓRCZEGO WZRASTANIA ZARÓWNO DZIECI JAK I RODZICÓW; M) PROMOWANIE KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO TAK RODZICÓW JAK I DZIECI; KSZTAŁTOWANIE W DZIECIACH I W RODZICACH POSTAWY KRYTYCZNEGO OBSERWATORA RZECZYWISTOŚCI ORAZ WSKAZYWANIE NARZĘDZI DO JEJ ZMIENIANIA; N) PRZECIWDZIAŁANIE SPOŁECZNEJ I ZAWODOWEJ IZOLACJI RODZICÓW ORAZ WSPIERANIE AKTYWNOŚCI NA RZECZ WŁASNEGO ROZWOJU (W TYM W SPOSÓB SZCZEGÓLNY WSPIERANIE RODZICÓW NAJMŁODSZYCH DZIECI, MATEK I OJCÓW SAMOTNIE WYCHOWUJĄCYCH DZIECI ORAZ OSÓB STARSZYCH I OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W KRYZYSIE EMOCJONALNYM); O) WSPIERANIE REHABILITACJI MEDYCZNO-SPOŁECZNEJ OSÓB Z ZABURZENIAMI PSYCHICZNYMI; P) PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU I ZAWODOWEMU RODZIN Z PROBLEMEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI; Q) PROPAGOWANIE IDEI POMOCY WZAJEMNEJ I WSPARCIA ŚRODOWISKOWEGO; R) PRZECIWDZIAŁANIE WYKLUCZENIU OSÓB STARSZYCH Z ŻYCIA SPOŁECZNEGO I ZAWODOWEGO; S) POBUDZANIE ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ I NAUKA ODPOWIEDZIALNEGO STOSUNKU DO PRZYRODY I ŚRODOWISKA NATURALNEGO; T) KSZTAŁTOWANIE POSTAW DZIAŁANIA ZGODNIE Z ZASADĄ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU. U) DZIAŁANIA W OBRĘBIE EDUKACJI LEŚNEJ I WYPRAW PRZYRODNICZYCH I KRAJOZNAWCZYCH 2. DZIAŁANIA FUNDACJI KIEROWANE SĄ DO CAŁEJ POPULACJI, BEZ WZGLĘDU NA PŁEĆ, RASĘ, RELIGIĘ, NARODOWOŚĆ I STATUS EKONOMICZNY.